Montere turteller i T3 112i

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
OddN
-
-

Re: Montere turteller i T3 112i

Post by OddN »

Chevy350 wrote:
Bugman wrote:Ett som likner et slikt, Odd?

Image

Dette har jeg plukka ut av en slik Golf..

Du har ikke noen bilder av instrumentpanelet på den GT-syncro'n du hadde, Odd?
Dette er nesten identisk med det jeg plukka ut av den Passat Syncro'n, bare at på min står det et lite 5-tall rett over turtellerviseren. :) Tankmåler var det nederst på turtelleren ja... Bildet viser Golf II? Da har jeg altså erstatningsklokke til min ødelagte i dokaen?

Ja, sånn så det ut i GT Syncroen min og. Med det 5tallet du nevner. Fins i masse forskjellige utgaver både i Passat og Golf... med og uten MFA, med og uten forbruksmåler, med og uten turteller, forskjellig rødmarkering på turtelleren og forskjellig gradering på speedometeret. Og digitalklokka er den samme som vi har i T3 med turteller :)
Bugman
-
-
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5

Post by Bugman »

Nå sitter jeg med en følelse av at man burde titte litt på bilder av instrumentpanler etc. tilh. Passat/Golf/Polo på Finn.no eller AutoDB...

Men Odd..? Med forbruksmåler, tenker du da på en slik (vakumregulert) sak som sitter der temp-måleren sitter på bildet?
Og da sitter vel muligens temp-måleren i toppen av Turtelleren?

MFA'n (sitt display) sitter vel der den digitale klokka sitter, og det er vel det du har i ene bilen din, Odd..

Men det er vel kun Caravelle som hadde temp-måler og tankmåler "klokka 5 & 7".

Den herværende brannskolen får "øvelses-objekter" fra et større huggeri i Troms. Og det er mest biler som de regner som nokså ukurrante.
Blandt disse finner man B2 Passat, Golf II m.fl.

De orker liksom heller ikke ta vare på dem lenge nok til at man får sjansen til å komme til heller. Og man må nødvendigvis se bilen(e) før man vet om det er meget interessante ting som burde plukkes av.
Og da må man være der når osv..
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
OddN
-
-

Post by OddN »

Ja, jeg tenker på en sånn vakumstyrt måler der som tempmåleren sitter. og hvis det bare er klokke til høyre sitter tempmåleren da klokka 12 :wink: Er det derimot turteller sitter den nede sammen med tankmåleren, akkurat som på en T3...

Og ja, det var en sånn MFA jeg bygde inn i dashbordet på Coachen min.
OddN
-
-

Post by OddN »

Et kjapt søk på tysk ebay viser at utgaven uten forbruksmåler, og dermed bare tank nederst i turtelleren er klart mest vanlig. Men her er i allefall en med både temp og tank i turtelleren:

Image

http://cgi.ebay.de/Kombiinstrument-Cock ... 563de9d5ba
Post Reply