Osram Nightbreaker?
Osram Nightbreaker?
Har gjort en del trix for å forbedre kjørelyset i min 84 T3... 14,4 V laderegulator, renset reflektorer med rødsprit og batterivann, Biltema kabelsett med reléstyring av lysene, nye 55/60W pærer. Har ikke så lyst på 100W pærer som ikke er lovlig og brenner reflektorene. Så er det verdt å kjøpe Osram Nightbreaker? Eller noe annet?
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
Re: Osram Nightbreaker?
Ja, nightbreaker er de beste pærene på markedet etter min mening. Såfremt det er best mulig hvitt lys du er ute etter, og ikke sånnt blått "xenon-lookalike", eller gult "kjøre i tett snøvær" lys.
Ellers ser det jo ut som du har gjort det meste
Ellers ser det jo ut som du har gjort det meste
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Meget bra, men varer ca ett år for min del på T4. du må kanskje belage deg på enda kortere levetid siden du har oppgradert ledningsnettet og dermed kjører høyere spenning inn på pærene.
Har omtrent samme erfaring, holder ca ett års tid, med ca de samme oppgraderingene av ledningsnettet (største forskjellen er vel at det står Bosch på releene jeg brukte). Har alltid et ekstra sett liggende i bilen for å slippe å kjøpe standardpærer til bensinstasjonpris...
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
Kansje ikke så gjeldende for T3, men har ikke fått kjøpt meg en enda:P
Har en Merc 180 02 mod i familien som nylig ble byttet til nightbreaker. Stor forskjell fra vanlige osram pærer, i lysfarge og hvor bra du ser.
Anbefales!
Har en Merc 180 02 mod i familien som nylig ble byttet til nightbreaker. Stor forskjell fra vanlige osram pærer, i lysfarge og hvor bra du ser.
Anbefales!
1996 Volvo 850 GLT
1990 Volkswagen Caravelle T3 1,6TD Coach [x]
1990 Volkswagen Caravelle T3 1,6TD Coach [x]
Høres jo bra ut. Hvor kjøper dere Nightbreaker H3 pærer da?
Det er fortsatt ting som kan gjøres for å forbedre lysene. T3 diesel har lite tverrsnitt mellom boksen i motorrommet og sikringsboksen under dashbordet. Kun 2 stk. usle 6 kvadrats ledere. Siden jeg bygget min om fra bensin, så har jeg en svær starterkabel (25 kvadrat?) originalt som ligger fra batterikassen på passasjersiden. Jeg kunne strukket et par 6 kvadrat fra den til sikringsboksen. Og en kan jo gjøre som bilstereo-gutta og oppgradere kablingen mellom batteri/motor og chassis. Men jeg drar neppe så mye strøm at spenningstapet over 30 cm 25 kvadrat er verdt å erstatte med 50 kvadrat.
Det er fortsatt ting som kan gjøres for å forbedre lysene. T3 diesel har lite tverrsnitt mellom boksen i motorrommet og sikringsboksen under dashbordet. Kun 2 stk. usle 6 kvadrats ledere. Siden jeg bygget min om fra bensin, så har jeg en svær starterkabel (25 kvadrat?) originalt som ligger fra batterikassen på passasjersiden. Jeg kunne strukket et par 6 kvadrat fra den til sikringsboksen. Og en kan jo gjøre som bilstereo-gutta og oppgradere kablingen mellom batteri/motor og chassis. Men jeg drar neppe så mye strøm at spenningstapet over 30 cm 25 kvadrat er verdt å erstatte med 50 kvadrat.
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Like aktuelt om ikke mer for T3olle0047 wrote:Kansje ikke så gjeldende for T3, men har ikke fått kjøpt meg en enda:P
Anbefales!
Smekk inn et lysforsterkningssett fra Biltema og oppgrader H4 pærene til NightBreaker og eller 80/100W.
Du kan da legge inn 100W på fjernlysene uten at belastningen på lysbryteren blir for stor.
Gir radikalt bedre lys der
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Hva med reflektoren? Brenner den ikke opp...jeg har rundlykter.
-
The Martin
- Car: T-2b
- Phone: 92097311
Nightbreaker selger vi mye av på jobben, og kun fått gode tilbakemeldinger på de. Bluevision slår ikke like godt an.
100w går bra på denne tiden av året. Men ville nok ikke kjørt med det på sommeren.
100w går bra på denne tiden av året. Men ville nok ikke kjørt med det på sommeren.
Mvh
Pål
Pål