Kjettersk spørsmål

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
bjornas
-
-

Kjettersk spørsmål

Post by bjornas »

Hei, vurderer å kjøpe meg en T3 syncro for innredning til ferie/campingbil. Men nå er jeg blitt i tvil om jeg heller skulle gå for en Mitsubishi L300...? Den har jo noen fordeler i forhold til syncro'en, da.... Kan koble inn og ut firehjulstrekket, sprekere motor, forhjulsdrift etc.

Skjønner at jeg kan være inne på feil forum, men likevel....
Hilsen Bjørn O. Aspelund
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

Og få mye bråk, elendig kollisjonssikkerhet, dårligere kjøreegenskaper+++? Neitakk! Og en L300 er vel bakhjulstrekker ved 2wd?
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Veldig feil, men er du ikke opptatt av trafikksikkerhet så må du gjerne ta livet av deg i en mittibusjen.
T3 er like sikkert som T4. (Jfr Folksam)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
vibberg
-
-

Post by vibberg »

Kan koble inn og ut 4wd ja...men et mer behagelig og sømløst 4wd-system en syncroen på T3 (ikke samme som T4) skal du lete lenge etter.

Og - syncroen gir ca. 95 % på bakhjula og 5 % foran med mindre du begynner å spinne. Min erfaring er at med en fint holdt motor/drivverk og justering av forgasser ligger du godt under litern på langkjøring (1.9 bensiner).
Syncro -85 1.9 Televerket Transporter
Golf Pasadena -91 1,6TDK
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

L300 funker sikkert den og ja, men har også opplevd den som mer bråkete og skranglete enn T3en.. og jeg skal banne på at den ikke følger syncroen i skauen! den lille turen vi tok her var ingenting.. :wink: :) og JAGGU er det godt å kunne sperre av akslingene på vintern.. klarte rett og slett ikke å sette meg fast..

lykke til med bilkjøp!
bjornas
-
-

Kjettersk spørsmål

Post by bjornas »

OK, da er jeg frelst igjen. Fint, da slapp jeg unna strekkbenk etc....
Hilsen Bjørn O. Aspelund
Jørre
-
-
Car: T4 Transporter Syncro,
Phone: nittisøttentolvti

Post by Jørre »

Jeg kjøpte en 89 L300 4x4 for og frakte snøfresern vintern som var, funket helt greit, men jeg synes den lå som en ball på veien, liten og trang var den også. Dette var en varebil, og den var utrolig lav inni kassa bak.....ikkeno takhøyde. Fikk litt motortrøbbel med den.....og siden har jeg kjørt vw.....for makan til trangt motorrom skal du lete lenge etter. Ta deg en tur i begge bilene og sammenlign......gjør som far min alltid sa.....bruk hue. :wink:
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link :)
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504

Jørn
tilstad
-
-

Post by tilstad »

VW har én suveren sak ved brødbilene sine som meg bekjent ingen annen lignende modell har, og dette er også suverent ved innredning til campingbil/feriebil...nemlig muligheten for "walkthrough", altså ved 2 enkle forseter kan du bare gå mellom de og bak i bilen!

På alle andre modeller jeg har sett, Toyta, Maibatsu mfl, så må man ut av bilen og inn igjen pga motoren som sitter under setene foran. Tungvindt om man feks slapper av baki bilen på en tettpakket ferie ferge hvor man nesten ikke får dørene opp. Opplevde det på min tur her i forrige uke. Nå skal jeg ikke påstå at en T3 er så vanvittig mye bedre på kvalitet og andre slike ting, men trenger man noen deler, så er det jo flust av de, brukt og annet til en kjempelav pris. Bare se på salgs sidene her på forumet.

Finnes det i det hele tatt noe forum for L300?
Har man VW kan man også komme på et og annet vw treff uten å måtte dra genseren over nesa av frykt for represalier.

T3 er vel i allefall bilen for de som er entusiaster av brødbilene...driter man i det kan man jo egentlig bare ta bussen...eller kjøpe en Kia Besta. De får man jo ganske billige relativt nye.
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

gjennomgang bakover er fint ja, kom i kø pga bilulykke her om dagen, tok avisa med meg og la meg på sofa'n bak! :lol:
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

tilstad wrote: ...eller kjøpe en Kia Besta. De får man jo ganske billige relativt nye.
Dette er verste kassebilen som noengang er produsert! I alle fall som jeg har kjørt... Hadde det som firmabil i tre måneder. Toppakning røk på 35000, toppen på 70000km. da ble bilen solgt! Lista over problemer med den bilen er utrolig lang :lol:
sklepp
-
-

Post by sklepp »

Jeg har en venn som kræsjet i en L300.. Vær så vennelig; Ikke kjøp den bilen :oops:
1987 Westy Hightop
Post Reply