Offroad style en syncro? Eller pentstylet en 1/2WD?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
sklepp
-
-

Offroad style en syncro? Eller pentstylet en 1/2WD?

Post by sklepp »

hmm, jeg klarer bare _IKKE_ å bestemme meg for hva slags T3 jeg skal anskaffe.. Kan noen hjelpe meg.. Jeg er avhengig av å style dem. Jeg vil ha syncro pga kjøreegenskaper. Men 1/2WD pga at dem er så utrolig fine.

Forslag til offroad styling?

Skjørt? Syncro alu ting foran (husker jeg fant den på forumet her en gang, finnern ikke :()

Kufanger?

Ellers tandard styling.. (blanke blinklys/baklykter/SA-Grill/Sota ruter/Offroad-felger)

"Pentstylet"
Da mener jeg en vanlig T3.. kline på med skjørt, sagrill, spoiler, råe lavprofilerte felger, sota blink/baklys, gangstercap(skeptisk til denne), fete bremseskiver/calippere, senking, kn filter osv osv osv..

Vær så vennelig å overtal meg til en av delene..
1987 Westy Hightop
amubus
-
-

Post by amubus »

Caps gjør bilen MYE finere synes eg. Ser nake ut uten
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
Image
RZR-Jånni
-
-
Car: 1967 og 1991
Phone: 975 976 57

Post by RZR-Jånni »

Men da må capsen være buet, ikke flat. jeg smalt på en coachleppe frampå min idag. Blir så vanvittig mye bedre. Må bare lakke den i en farge og.
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Syncro-stailing

Post by Rudeboy »

Som Land Rover-fan, har jeg kun én ting å si til Transporter/Caravelle syncro :

Monterer du ting som kan rives av under kjøring på egen inn- og utmark, ser det ikke pent ut etterpå... :roll:

Mén ! Hadde jeg hatt en T3 med syncro, ville jeg satt en bondefanger i front og montert vinsj der samt sikkert satt et par lamper dit. Rock Sliders mellom hjulene på siden av bilen ødelegger noe for bakkeklaringa som jo er essensiell om du skal bruke bilen til kjøring uttafor asfalten, og jeg ville satt på noe rør-beskyttelse i baken på bilen. Det finnes sikkert beskyttelse av rørkonstruksjon til å sette på rundt blinkersa forran og baklysa, så det hadde jeg enten leita opp eller laga selv.

Heving må til, og noen dekk som ikke tettes med en gang av gjørma/leira under kjøring. Om jeg hadde montert trykkluftanlegg for å justere dekktrykket inne fra "Command Position" eller satset på en 12 V pumpe fra NAF-butikken, aner jeg ikke men dekktrykk bestemmer hvor sein man blir til middag...

Jeg hadde garantert sota det meste av vinduer, og jeg hadde fått inn et 12V kjøleskap av en eller annen robust type som holder colaflaska mi når jeg koser meg i terrenget 8)

Her har jeg dóg et lite problem :

Jeg ser ikke samme kosen i felt med T4 som med T3, treern ville vært den ultimate offroadern av de to - trolig er jeg beskjemt med å ha lest Motor (NAF-bladet) som bestefar min fikk, hvor det sto en artikkel da syncroen kom på T3'en og VW hadde satt to stk oppå en steinknaus for portrettering - den ene hadde sebrastriper over det hele, og med en T3 sync' ville dere visst hvem det var om den hadde hatt sebramaling i sort og hvitt på seg i tillegg til før nevnte tilbehør...

Så da vet dere hva jeg ville gjort. Nå vet jeg og sjefen at jeg vil ta fatt på arbeidet her, igjen... :D

mvh,
Yngve S
Har 2 stk VW Camper's fra Hot Wheals i sånn Matchbox/Corgi-størrelse enda

EDIT : Som du skjønner, har jeg litt lyst på en T3 Sync, ikke en sånn "vanlig" en...
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

I terrenget har du ingenting å gjøre, kun på VEI!!! Idioter som vaker utenfor godkjente trasèer burde mista lappen i årevis. Som om ikkje problemet med motorferdsel i utmark (ulovlig) var stort nok med skutere og atv'er... Definisjonen av vei blir forøvrig utvidet når man kjører på uasfalterte veier i vårløsninga her i nord, mye lovlig gøy å kose seg med. Syncro er bra uansett åssen du velger å uttrykke din egen smak.
Min ide: 16" hjul, 16" hjulbuer, digert takrack, èn farge på bilen (gjerne noe lyst som får fram formene :lol: ) i tillegg til detaljer i svart (hjulbuer, speil, vindusrammer, fangere, grill etc.), mørkegrønne vinduer, INGEN SOM HELST FORM FOR GÆNGSTERKÆPS(!!!!), sagrill (uansett), PZ-rørfangere og TDImotor. Oioioi...
Tage Vedal

T3-fan
vibberg
-
-

Post by vibberg »

Heving må til
hm...tror ikke det er så lurt å heve syncroen, en svak sidebris så er horisontalen inntatt :lol:

Men seriøst, jeg har kjørt syncro nord for polarsirkelen både i halvannen meter snø og i utmark (egen eiendom, oppkjørt traktorsti, for å hente ned vedkapp), har ikke hatt noe behov for heving. Har vel klaring på 225mm hvis jeg ikke husker helt feil, skal ikke være noe problem med litt vettug kjøring og diffsperrer.
Syncro -85 1.9 Televerket Transporter
Golf Pasadena -91 1,6TDK
Kjelle
-
-

Post by Kjelle »

vibberg wrote:
Heving må til
hm...tror ikke det er så lurt å heve syncroen, en svak sidebris så er horisontalen inntatt :lol:

Men seriøst, jeg har kjørt syncro nord for polarsirkelen både i halvannen meter snø og i utmark (egen eiendom, oppkjørt traktorsti, for å hente ned vedkapp), har ikke hatt noe behov for heving. Har vel klaring på 225mm hvis jeg ikke husker helt feil, skal ikke være noe problem med litt vettug kjøring og diffsperrer.
Synes det er fælt nok å kjøre en høy Caravelle C her på motorveien i Stavanger når vestavinden kommer inn fra havet, føles mest ut som det er en båt jeg kjører...godt det er to felt å vingle på :D
86 Caravelle Carat 112i
--------------------
03 VW Sharan Highline TDI
95 Mitsubishi Galant 1.8Gli
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Taiga-Green, det du skriver om ulovlig kjøring er det ingen som har nevnt noe som helst om. Jeg skal gjøre det nå :

De burde miste lappen permanent om de kjører uten de nødvendige tillatelser og godkjenninger for slik kjøring.

At en heva Syncro blir noe vuggende, er et moment man bare må ta i betraktning - hadde jeg hatt en gard, skulle jeg definitivt heva bilen max, som nevnt i forrige innlegg, for å få klaring nok til å kunne drive virket.

Med de mod's jeg ramsa opp er det en bruksbil, og ikke en asfaltbil.

Til asfaltbruk, kan man jo lage en low rider, men det er ikke noe tyskerbrakkene blir fine med...

Åkkesom tar jeg ferie straks denna dagen er over, som nevnt andre steder skal meg og JimHell muligens ta en bayer i Holland neste uke - de som kan, får fint være med :D

mvh,
Yngve S
sklepp
-
-

Post by sklepp »

Kom over en T3 coach som så ut til å være knallbra.. Ting selger senere i dag. Kanskje jeg går for den? Om jeg ikke går for den, så kommer jeg itl å vente til jeg finner en knall syncro.
1987 Westy Hightop
roars
-
-

Post by roars »

TaigAGreEn wrote:I terrenget har du ingenting å gjøre, kun på VEI!!! Idioter som vaker utenfor godkjente trasèer burde mista lappen i årevis. Som om ikkje problemet med motorferdsel i utmark (ulovlig) var stort nok med skutere og atv'er... Definisjonen av vei blir forøvrig utvidet når man kjører på uasfalterte veier i vårløsninga her i nord, mye lovlig gøy å kose seg med. Syncro er bra uansett åssen du velger å uttrykke din egen smak.
Min ide: 16" hjul, 16" hjulbuer, digert takrack, èn farge på bilen (gjerne noe lyst som får fram formene :lol: ) i tillegg til detaljer i svart (hjulbuer, speil, vindusrammer, fangere, grill etc.), mørkegrønne vinduer, INGEN SOM HELST FORM FOR GÆNGSTERKÆPS(!!!!), sagrill (uansett), PZ-rørfangere og TDImotor. Oioioi...
I dette landet er det vel neppe å regne som "godkjent trase" med mindre det er asfaltert....og hvite striper på begge sider.
Roar Sørnmo
vibberg
-
-

Post by vibberg »

Til asfaltbruk, kan man jo lage en low rider, men det er ikke noe tyskerbrakkene blir fine med...
:lol: :lol: :lol:

This guy just cracks me up
Syncro -85 1.9 Televerket Transporter
Golf Pasadena -91 1,6TDK
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

Det viktigste syns jeg er at du bevarer bruksomerådet bilen er god på.. JEG syns det blir veldig feil å hive på plast på en syncro, som da sprekker om du kjører på en hard busk..

Optimalt ville jeg hatt en orginal 16" syncro med kufanger foran, takstativ type solid, stige og hjulholder på bakluka, og litt røffe asfalthjul så bilen oppfører seg greit på veien også(på litt røffe offroadfelger).. heising tror jeg også vil ødelegge veiegenskaper, bedre da med 16"ern som er endel høyere orginalt og er beregnet for det..

når det er sagt, 14" syncro i orginalutførelse skal du slite hardt med å finne grensene på ang offroad.. kjører man riktig og evt. har en vinsj kommer man seg frem stort sett over alt! Det er ikke helt landrover, men det er ikke langt unna!

Tenkte før jeg kjøpte den at jeg ikke hadde bruk for skauegenskaper, men gud bedre så morro det er å dra seg frem i skau! 8)
sklepp
-
-

Post by sklepp »

1987 Westy Hightop
amubus
-
-

Post by amubus »

sklepp wrote:det står mellom disse to:
Syncro http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detai ... te=default

Coach: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detai ... te=default

Hjelp meg med velge :lol:
Var ikke lett å si så mye om den coachen da.... men syncroe er vel ok. Det er jo to helt forskjellige biler, så det spørs jo hva den skal brukes til..
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
Image
sklepp
-
-

Post by sklepp »

vanlig kjøring, også på vintern.. skal vel også brukes om en slags ungdoms bil.. men coachen er jo kulere enn syncroen i den forstand.. Klarer ikke å bestemme meg..
1987 Westy Hightop
sklepp
-
-

Post by sklepp »

Detta blir bare værre å værre. trur jeg får oppsøke psyokolog.
1987 Westy Hightop
Syncroeier
-
-

Post by Syncroeier »

neida, bare kjøp syncro du.. :wink:

så lenge drivverket er godt er allting godt! det er jo en ganske uvanlig ungdomsbil, men satan så praktisk det er! jeg har en annen bil å gæsse på med, så den er den ûber ultimate bruksbil.. maange som sier at de vil ha en sånn i stedet for sin senka japse\svenske osv..
sklepp
-
-

Post by sklepp »

ok, snakka med eieren av syncron i går. Han sa at diffen bak var kobla ut.. av forrige eier, pga at når han ikkke hadde på diff. sperra, så hang fortsatt det andre hjulet med..eller noe..

Glemte å spørreom det var sperre foran ogda.. :cry: Men han haddde bytta motor, siden den forrige så røyk toppen. Etter han skifta toppen røyk stempelet :lol:, så det følger med 2 ekstra topper, og den gamle motoren viss jeg ikke tar feil..

Men jeg trenger forslag til styling, detburde være greit emd kufanger, muligens coach skjørt + fangere.. SA-grill. Sota blinklys, sota baklys + caratramme, spoiler m/bremselys, felger følger jo med, med nye vinter/offroad dekk., coachstoler framme.. samt kanskje coach dashbord. Mulig at jeg bygger en 7 seter anordning. med 2 seter bak fører/passasjer stol. Eller at jeg bare setter stolene ved siden av hverandreforan baksetet ett sted..
1987 Westy Hightop
sklepp
-
-

Post by sklepp »

ja, da ble det coach da..

og full styling pakke, har funnet ut hvordan donigen skal styles..Har funnet fram litt forskjellige sider som selger styling (har lagt dette ut på VWBus forumet, under T3-linker.)
Blir vel:
-sota blinklys foran / sota baklys
-caratramme
-sa-grill
-tåkelys i "leppa"
-øyelokk tiløvre grill
-lakkere skjørta
-spoiler m/bremselys
-solfilm på bak/sideruter

Noe mer?

(har ikke kjøpt bil enda, får vente litt desverre.. men finner kanskje en fin coach til)
1987 Westy Hightop
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Senking, felger og dekk...
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
RZR-Jånni
-
-
Car: 1967 og 1991
Phone: 975 976 57

Post by RZR-Jånni »

Frontleppe MÅ til på alle t3 syns jeg... De er best på stålfanger, ikke coach.

Image
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
Syncroeier
-
-

Post by Syncroeier »

ang kjøring i utmark så er det da plenty av muligheter for det i norge! offroad trasèer er det mange steder.. Trenger ikke å være i skauen for å ha det morro med syncro heller..og vintern blir en nytelse! :D
sklepp
-
-

Post by sklepp »

Der Postmeister wrote:Senking, felger og dekk...
tja, coachen er senka nok.
1987 Westy Hightop
Syncroeier
-
-

Post by Syncroeier »

sklepp wrote:
Der Postmeister wrote:Senking, felger og dekk...
tja, coachen er senka nok.
og syncroen senker man ikke med mindre man er av de som foretrekker Mona Lisa med bart.. :wink:
sklepp
-
-

Post by sklepp »

ok, hvor stor porblem ville det være å få fikset opp denne bilen trur dere? Skal ringe selger i morra og høremere spesifik.

http://www.finn.no/finn/car/object/;pdc ... s=6&tot=29
1987 Westy Hightop
Post Reply