Noen av dere som har koblet bryter på tempføleren til original Webasto på T5??
Har bryter på T4'n slik at den kun starter som tilleggsvarmer under kjøring når jeg aktiverer bryteren. Dette har gjort at jeg sparer Ebër'n som sitter der for nedsoting/koksing, og da beholder effekten på varmern. Uavhengig av bryterposisjonen fungerer fjernkontrollen på Ebër og tvangsstyringen.
Jeg ønsker samme funksjon på Webasto'n på T5'n min. Dette bør da være enkelt?? Må kunne være mulig å sette inn en bryter på tempsensoren?? Veldig viktig at displayet i taket virker med riktig klokke/dato + Webasto skal fungere uavhengig av bryter'n!!
Tips fra noen?? Skjema?? Trenger infomasjon....
Webasto med tilleggsbryter
-
EndreH
- Car: 08 T5 Multivan Highline
- Phone: 95191097
Webasto med tilleggsbryter
Endre Hoem
2008 Multivan Highline 2.5TDI 174hk Tip 7 seter - Tornadorot
1999 Caravelle 2.5TDI 102hk "Sarigelb Projektzwo Edition" / snekkervogn
Kjørt fra 0km...
Kjørt fra 0km...
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Re: Webasto med tilleggsbryter
Det pågår en diskusjon her: blant annet. http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=5&t=26081
Har selv en T5 med fjernkontroll, tenkt å sette på en treveis bryter selv via temperaturbryter i fangeren.
Du tar ikke strømmen fra noe som helst, kun manipulering av temperaturbryterfunksjonen.
1) av = eber starter ikke, (vet ikke om den starter ved bruk av fjernkontroll).
2) på = normal funksjon (temperaturbryter aktiv).
3) tvangskjøring = overstyring av temperaturbryter.
Har hatt av fangeren og misstenker at temp. bryteren sitter festet i fanger mellom midten og ytterkant fanger på høyre side, det vet andre bedre enn meg.
Bryteren er sikkert tilgjengelig fra undersiden med torx bits, eller demontere plastbitene på fanger, for innsyn (transporterfanger)
Om man kortslutter ledninger skal denne starte
Har selv en T5 med fjernkontroll, tenkt å sette på en treveis bryter selv via temperaturbryter i fangeren.
Du tar ikke strømmen fra noe som helst, kun manipulering av temperaturbryterfunksjonen.
1) av = eber starter ikke, (vet ikke om den starter ved bruk av fjernkontroll).
2) på = normal funksjon (temperaturbryter aktiv).
3) tvangskjøring = overstyring av temperaturbryter.
Har hatt av fangeren og misstenker at temp. bryteren sitter festet i fanger mellom midten og ytterkant fanger på høyre side, det vet andre bedre enn meg.
Bryteren er sikkert tilgjengelig fra undersiden med torx bits, eller demontere plastbitene på fanger, for innsyn (transporterfanger)
Om man kortslutter ledninger skal denne starte
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
-
EndreH
- Car: 08 T5 Multivan Highline
- Phone: 95191097
Men det må da vel kunne finnes en enkel av/på bryter som er enten NC eller NO som kan bare settes inn i serie med tempsensor på bilen???
Er tempsensor NO så må da vel det kunne settes inn en bryter til som også er NO?? Denne vil da kunne hindre Webasto til å starte under 4-5 grader?? Webasto vil jo da ikke føle at det er temperatur under startpunkt før bryteren slåes på. I tillegg bør jo da alle funksjoner på display og fjernkontroll virke helt normalt uavhengig av hvilke stilling bryter'n har??
Er jeg helt på "jordet" nå??
Virker egentlig ganske logisk og riktig i mitt hodet
:D
Er tempsensor NO så må da vel det kunne settes inn en bryter til som også er NO?? Denne vil da kunne hindre Webasto til å starte under 4-5 grader?? Webasto vil jo da ikke føle at det er temperatur under startpunkt før bryteren slåes på. I tillegg bør jo da alle funksjoner på display og fjernkontroll virke helt normalt uavhengig av hvilke stilling bryter'n har??
Er jeg helt på "jordet" nå??
Virker egentlig ganske logisk og riktig i mitt hodet
Endre Hoem
Kjørt fra 0km...
Kjørt fra 0km...
-
sandman
- -

- Car: 2011 VW Multivan T5 Vare 180HK DSG 4-Motion
Dette var vel mulig å gjøre på T4 med Eber, men så vidt meg bekjent så er ikke dette mulig på T5 med Webasto. Denne har litt andre kriterier for start av tilleggsvarmer enn bare utetemperaturen.
På min forrige 2007 Caravelle koblet jeg inn en styrekrets i serie med sikringen slik at jeg koblet ut strømmen til tilleggsvarmeren for hver gang jeg ønsket dette før jeg startet bilen. Denne koblet seg så automatisk inn igjen når jeg stoppet bilen, slik at denne var klar til start neste gang jeg skulle starte bilen, eller ønsket å fjernstarte den med fjernkontrollen.
Nå har jeg kjøpt meg ny 2011 Multivan Highline og har akkurat forespurt kundeservice hos Møller om dette var mulig å gjøre på samme måte. Det skulle det vistnok være, så jeg skal om noen få dager gjøre denne modifikasjonen på Multivan'en.
Det eneste som skjer når dette gjøres er at det kommer en periodisk feil (som kan leses ut med f.eks VCDS), uten at dette blir presentert som noen feilmelding for brukeren.
På min forrige 2007 Caravelle koblet jeg inn en styrekrets i serie med sikringen slik at jeg koblet ut strømmen til tilleggsvarmeren for hver gang jeg ønsket dette før jeg startet bilen. Denne koblet seg så automatisk inn igjen når jeg stoppet bilen, slik at denne var klar til start neste gang jeg skulle starte bilen, eller ønsket å fjernstarte den med fjernkontrollen.
Nå har jeg kjøpt meg ny 2011 Multivan Highline og har akkurat forespurt kundeservice hos Møller om dette var mulig å gjøre på samme måte. Det skulle det vistnok være, så jeg skal om noen få dager gjøre denne modifikasjonen på Multivan'en.
Det eneste som skjer når dette gjøres er at det kommer en periodisk feil (som kan leses ut med f.eks VCDS), uten at dette blir presentert som noen feilmelding for brukeren.
Stig Joar Sanden
2011 VW Multivan Highline Varebil 180HK DSG 4-Motion
2008 VW Passat Highline Exclusive 140HK 4-Motion (Konebil)
2011 VW Multivan Highline Varebil 180HK DSG 4-Motion
2008 VW Passat Highline Exclusive 140HK 4-Motion (Konebil)