Et forsikringsselskap kan faktisk talt si opp bilforsikringa di (og her gjetter jeg - en hvilken som helst forsikring du trodde du hadde) uten å varsle deg.
Det trodde jeg jaggu rettssamfunnet og informasjonssamfunnet Norge i 2011 garanterte ikke skulle skje.
Men jeg har uten å vite noe om det før jeg ikveld subba ned i postkassa her hjemme kjørt i to uker uten noen som helst forsikring. Jeg, er jo ukependler, og tok inn dagens post da jeg kom hjem i kveld.
Brev fra Risløkka Trafikkstasjon var metodikken informasjonsflyten skulle gå til meg fra selskapet...
Siden 2. mars har jeg da altså ikke lenger hatt bilforsikring hos Gjensidige uten at noe som helst forvarsel kom derfra.
Jeg har kommet fram til at jeg vet hvorfor de er "interessert i å komme i kontakt med meg" men det verken herliger metoden eller rettferdiggjør holdningene derfra.
-Som før nevnt, betalte jeg styggmye for forsikringa på Multivanen fordi de anså den å være en personbil - på tross av skriftlige henvendelser og telefonisk kontakt over hele fjoråret
De sa opp den gamle forsikringa - og her kan det tenkes jeg tager feil men basert på Statens Biltilsyns brev fra mandag 7. mars tviler jeg på dette ene punkt - det kan tenkes at oppsigelsen av den gamle gikk ut som melding til Motorvognregisteret om at bilen ikke har (den) forsikringa, og rutine er da avskiltingsbegjæring som jeg nå har fått.
Dette såfremt de har "glemt" å melde opp det som i web-løsninga deres sies å være en helt okay og ny forsikring på min campingbil (altså bytte av begrepsbetegnelsen på bilen) - og de har slutta ha folk på jobb etter endt arbeidstid så jeg når dem ikke før mandag...
Staten sier de fikk meldinga 2. mars så jeg har nå kjørt i ei & ei halv uke uten noen som helst forsikring og det passer Gjensidige da altså ikke å melde ifra om dette.
Iht det jeg trudde så ble ny avtale iverksatt da jeg om sider fikk tak i et fuingerende menneske på tråden om hva slags type bil jeg har, ikke en personbil men en camper, tidligere i år. So far, so good - so what
Jeg fikk høre fra pengesjefen i Heimen, ØKH, at det ikke hadde gått penger til forsikringa sist helg - men da er vi flere dager etter at beløp skulle ha gått ut, og derfor ikke har noe å si for påfunnet. Dessuten var autotrekket ment å gå fredag sist uke og Trafikkstasjonen fikk meldinga hele arbeidsuka igjennom før - altså har forsikringsselskapet jobba med dette en tid
I webløsninga er alt peachy - og det sjekka jeg forrige uke at den var også, koste meg med å lese forsikringsvilkårene m.v siden ting ble endra tidligere. Det er like feilfritt der nå, NULL indikasjon på at det skal være grunn for avskilting.
Jeg har ikke tenkt å kjøre tilbake til jobb søndag med dette pisset hengede rundt anklene. Dermed blir retur til jobb utsatt til langt utpå mandagen og jeg må ta (grøss) tog. Jeg må gå 20 - 25 minutter i faen veit hva slags vær med oppakning til jobb om mandagen, etter jobb må jeg sykle til pendlerhybel fem kn unna og jeg får ikke henta bilen i.l.a uka. Jeg tar matte poå kveldstid tirsdag og torsdag på Sessvollmoen - tre timers kjøring t/r, skal jeg ta det på sykkel, nå ?? Jeg får kun jobba, kun sykla og kun venta på andre selskap sine pristilbud.
Jeg har heller ikke tenkt å fortsette kundeforholdet hos Gjensidige når meldingsgangen praktiseres på dette viset, med mindre de har ei jævla god forklaring. Det kan tenkes ny melding, dvs vedrørende min nye forsikringsavtale enda ikke er registrert i alle ledd - usannsynlig men det kan tenkes.
Jeg har garanti på at jeg får ti % rimeligere forsikring hos Codan, via medlemsskapet i NCC og Bobilforeninga - jaggu har ikke NAF skrytt på seg å kunne komme med gode tilbud. Jeg veit at resten av helga går med til finlesing av tilbud, fra Codan har jeg men om ikke Gjensidige har noe fornuftig svar på dette her så forsvinner Husstanden med sine kjøretøy, sine personer og sine forsikringer til et selskap som ser poenget bak "the little guy" - enten så har man privatkunder eller så gir man F og konsentrerer seg om firma.
Satan, jeg er forbanna akkurat nå og jeg håper influensen av affekt er minimal i detta innlegget
JAKOB, JENS, STEIN eller GLENN - kjører dere forsikringer hos IF gjennom FP ? Jeg må finne noen som har sitt der og få intel på tilbudene derfra, for om Gjensidige ikke hoster opp noe brukbar forklaring vil jeg ikke leke med teitinger mer. Eller melde meg inn i Jernbaneforbundet
EDIT - ble ringt opp fra NRK nå... -de får finne noen andre å plage med dette, jeg kom meg helskinnet igjennom