Har fått et problem med bensin tanken på caravellen, den rommer plutselig bare 35liter og oppnår bare rett over halv tank på tankmåleren.
Har sett på tanken å ser ikke ut som den er sammen suget heller.
Er selvfølgelig økonomisk men ganske upraktisk...
Noen som har vært borte i dette før??
T4 Bensin tank
-
highline 2001
- -

- Car: transporter t5 2013
- Phone: 41313922
Re: T4 Bensin tank
Hei
Kan det være noe med luftingen? Min far hadde samme problem på en opel, det som hadde skjedd der var at luftinga var tett, slik at til slutt rommet bensintanken bare 10 liter
Kan det være noe med luftingen? Min far hadde samme problem på en opel, det som hadde skjedd der var at luftinga var tett, slik at til slutt rommet bensintanken bare 10 liter
Mvh
Arnt Ove Morken
golf gte 2016
Transporter t5 ekslusive 2013 oppjustert
Skoda superb 3u 140hk 2008 oppjustert
x-Passat 130 highline 2001
X-Seat leone cupra r
x-Transporter syncro 2002 151 hk dyser og større turbo
Arnt Ove Morken
golf gte 2016
Transporter t5 ekslusive 2013 oppjustert
Skoda superb 3u 140hk 2008 oppjustert
x-Passat 130 highline 2001
X-Seat leone cupra r
x-Transporter syncro 2002 151 hk dyser og større turbo
Har hatt samme problem på min, tanken ble sugd helt flat av vakum i tanken, eleminerte problemet ved å ta bort tank lokket, og slik er d nå og det funker, så vil tro at utluftinga til tanken er tett, men funker å ta vek tanklokket
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Tett tankutlufting kunne være et problem på tidlige T4. Mange år siden jeg har hørt om det nå. Tankutluftinga lå vel rett bak det venstre forhjulet, og kunne tettes igjen av sprut fra dette. Jeg mener å huske at det var en rep.løsning på dette midt på nittitallet, men jeg husker ikke nå akkurat hva det handlet om. Kanskje det var snakk om om å flytte utluftinga litt, eller å bytte den lille gummidingsen ytterst på utluftingsrøret? Jeg er redd for at det kan bli vanskelig å finne disse opplysningene nå.
Når utluftinga blir tett suges plasttanken sammen. Da blir giveren til tankmåleren ødelagt. Det er ofte ikke så lett å se skadene på tanken uten å demontere, i alle fall ikke etter at tanklokket er åpnet og vakuumet er borte. Men tanken er som regel så skadet at den ikke blir som før uten å bytte tank og giver.
Når utluftinga blir tett suges plasttanken sammen. Da blir giveren til tankmåleren ødelagt. Det er ofte ikke så lett å se skadene på tanken uten å demontere, i alle fall ikke etter at tanklokket er åpnet og vakuumet er borte. Men tanken er som regel så skadet at den ikke blir som før uten å bytte tank og giver.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
-
frnyborg
- Car: Caravelle T4 2.5i 95mod
T4 Bensin tank
Må få rettet på det før jeg får tank måleren ødelagt...
Takker for svar;)
Takker for svar;)