Digger wrote:Slenger med et tips:Sjekk om foringer innerst i nedre bærebro er utslitt. Bilen blir da "kalvbeint". Dette kan være årsak til at den ikke retter seg opp. Ha en medhjelper inni bilen som vrir rattet max over til høyre, se etter slakke, samtidig som hjelper gjør små bevegelser på rattet. Det samme utføres på venstre side. Hjul til venstre, sjekk venstre
Takk for tipset.
Det er ikke lenge siden bilen hadde full gjennomgang av forstillingen med bytte av diverese bærekuler og foringer. Hadde da også forstillingskontroll. Men uansett takk for tipset, verdt å ta med seg videre.
Jeg fikk i går litt tid til å se mer nøye på bilen og fikk satt den opp på bukker med framhjula fritt i lufta. Problemet viser seg at mansjetten over venstre indre styrekule har løsnet på tannstanga slik at den har blitt utsatt for vann og salt

Var tendenser til overflate rust og så ikke helt bra ut... Med litt smøring ble den betydelig bedre, men er fortsatt ikke helt bra så det ser ut som det blir ny tannstang på meg
Så da blir det vel å finne frem verksted håndboka og sette av en helg til mekking igjen.
Her er en liten video av hvordan det så/hørtes ut før jeg smurte opp. Bilen står på bukker og begge framhjula er demontert.
http://s181.photobucket.com/albums/x194 ... EO0641.mp4