lyddemping i t3 tips/triks

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
heggis

lyddemping i t3 tips/triks

Post by heggis »

Hei, sitter nå på hytta å er lettere rastløss. Sitter å funderer på så mange ting. da jeg var ute og kjørte en tur for en times tid siden så fant jeg ut at jeg må få bilen roligere inni.

- Jeg har endel dekkstøy - hvordan har dere fiksa dette? jeg vil ha minst mulig.
- på gulvet har jeg bare orginale matter di gule ekle greiene, hadde jeg tjent noe på og lagt asfalt matter for også legge ei treplate oppå for og få jevnt gulv?

sånn ellers har jeg lyddempa "skråveggen" inn mot motorkassen med asfalt matter, samt veggene.
vurderer og kjøpe inn et lass til med asfalt matter... vil ha roligest mulig bil.. koste hva det koste vill.

mvh

stian som vil ha subaru svx motor i t3en sin
- caravelle coach viewtopic.php?t=3128
x volvo 240 turbo
vibberg
-
-

Post by vibberg »

Jeg har lagt glava i veggene og teppe på gulvet f.o.m. baksetene og hele veien til bakluka. funker fint.
Syncro -85 1.9 Televerket Transporter
Golf Pasadena -91 1,6TDK
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Hvis du får dekkstøy inne i bilen skyldes det utette dører og matter, særlig ved stigtrinnet på begge sider foran. Juster dørene slik at de lukker tettere og legg 'Sealastic' eller noe lignende under de små gummimattene på stigtrinnene. Går ut fra at du ikke har noen hull i karosseriet da. Egentlig synes jeg Coachene er deilig stille, jeg må virkelig lytter etter for å høre motorens turtall i begge mine (112i) og jeg er ikke døv! Dieselcoachene sies å være mer bråkete.
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
joppe

Post by joppe »

vibberg wrote:Jeg har lagt glava i veggene og teppe på gulvet f.o.m. baksetene og hele veien til bakluka. funker fint.
Bruk rockwool istaden !
Fordi glavaen suger vann det gjer ikkje rockwool!! :)
d er bedre med en porsche i hekken
t3 87
t4 gl 95
vibberg
-
-

Post by vibberg »

Bruk rockwool istaden !
Fordi glavaen suger vann det gjer ikkje rockwool!! Smile
I stand corrected.

Er rockwool jeg har brukt ja.
Syncro -85 1.9 Televerket Transporter
Golf Pasadena -91 1,6TDK
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Du kan gjøre forskjellige ting, ellet blant annet følgende:

Skaff deg en Coach delebil, ta ut gummipakningene som sitter i dørene (på skrådelen opp over speilet og ta ut gummien som siden nede mot fronten). Monter disse på bilen din. Ta ut mattene (eventuelt også bak) og plukk ut korkplatene som ligger på gulvet under gummi- eller gulvteppene, og sett disse inn i din caravelle/Transporter på samme sted. Det hjelper veldig mye! I dørene kan du bruke spesielle matter og du kan få kjøpt noe "heavy" svart gørre til å smøre på på innsiden av karosseriplatene (ta ut innerpanelene). Dette er dyrt, men effektivt. Kjøp nye, støysvake dekk, etc. Tectyler hele bilen under. Det er også veldig effektivt. Lykke til!
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Post Reply