Skal du ha diesel, så gå for TDI. Men så er det pris da - tror TDI drar prisen opp noe.
Har selv en 95-mod GL 2.5B syncro (lang type), og den kan bruke alt fra 1.1l til 1.4l på mila (landevei-småkjøring).Vet ikke om det er å forvente, men jeg har ihvertfall innfunnet meg med det. Kjørte på 1.18l/mila fra drammen over haukeli til haugesund med full bil - og jeg kjørte relativt aktivt over fjellet.
Pass på når det gjelder priser. Det er stor variasjon der ute. Kjøpte min egen kombi (med et stort behov for smårep og en lakkjobb) for 55K - gått 225.000km. Har sett bil med 60K mindre på telleren, uten AC, syncro og av den korte typen til 105K !! ! !
Når det gjelder senking - så er fjærene til lang type dyrere og hardere å finne til en god pris. Tror jeg må ut med minst 3.000 for senkefjærer til min - pga. lastekapasitet, mens fjærer til kort type går for 1000-lappen hos Eiker Motorshop for tiden. Lastekapasiteten på bilen har også litt å si for dekkene, da min f.eks krever LI99, og for å få 17" på denne så måtte jeg spa opp litt ekstra for XL dekk.
Vet at mange ikke bryr seg og kjøper dekk med litt lavere LI...
En ting som gjorde under med min burgunderøde bil, var å få sotet rutene...

. Ikke le! Det er sant. I tillegg til solskjermingen - som er rett og slett nødvendig for barnas del - så gjorde den skikkelig susen mhp. utseende.
Får jeg bare senket, satt på de "sorte" lyktene rundt om og lakkert nå, så skal det bli bra.
Jeg likte forøvrig inventaret i Multivan 1. Kan være interessant nå når jeg skal fjerne kombiveggen utpå høsten.
5'er lyden er det heller ikke noe å si på. Vidunderlig!!

. Kan noen forøvrig avklare om det er 110 eller 115hk i 2.5B, og som vet hvilken motor som sto modell for denne motoren?
mvh,
Ørjan Sandland