Heving
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
Re: Heving
Du kan... Men hjulstillingen vil jo bli feil, så den vil nok slite dekk mer enn om du tar en ny kontroll..
Bedre å ta enn kontroll enn å bytte dekk hver sommer.
Bedre å ta enn kontroll enn å bytte dekk hver sommer.
Jeg senka bilen 2-3 cm forran.Da var dekka helt utslitt på innerkanten etter en sesong.Vil tro det samme skjer ved heving.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
-Fordi du ikke fikk kompensert eller retta spissinga i forstillinga, da ?
Ble rent nyskjerrig her, heve bil og greier
Ble rent nyskjerrig her, heve bil og greier
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Spissing og Camber og Caster. Alle tre vil bli påvirka. Camber og spissing mest, men uansett må det justeres ja.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
OK. Takk skal dere ha gutter. Flinke dere.
Ved senking vil den slite innerkanten på fremdekka.Ved heving vil den slite ytterkant.Så blir den muligens litt "nervøs" å kjøre på sporete vei.Bør uansett gjøres,for det koster med dekk til disse bilene,spes syncro,hvor alle 4 dekkene bør byttes samtidig.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
-
Lundini_82
- Car: T4 2003 langsyncro
- Phone: 97651531
gjøres selve hevingen så enkelt at man bare strammer de boltene som torsjonsfjærene går bak til, ca midt under bilen?
Kan jeg ta i alt jeg har, eller er det noen indikasjoner på å "gi seg mens leken er god"?
Er ikke meningen å ødelegge tråden, men synes dette passet inn. Det er forøvrig for å få plass til 215/75/15 Ikke så stort, men er ikke så store hjulhus heller...
Kan jeg ta i alt jeg har, eller er det noen indikasjoner på å "gi seg mens leken er god"?
Er ikke meningen å ødelegge tråden, men synes dette passet inn. Det er forøvrig for å få plass til 215/75/15 Ikke så stort, men er ikke så store hjulhus heller...
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Jeg tok turen - på internett, vel og merke - innom her http://www.vw-offroad-seikel.de/index.php?id=90&L=1
(Products - Shop - T4 og så er det bare å ligge unna kalkulatoren...)
..og lekte litt med kalkulator. For hevesett på ca. 35mm, skid plates montert og akslinger kontrollert med TÜV-papirer og klapp på skuldra hos Seikels folk, så koster det noen tiere under NOK 30.000,-.
Da er hevesettet montert, kontroll av akslingene utført (spissing, caster, camber og what not), beskyttelsesplater under motor og under drivstofftank montert og hele rukkelet iht kravspec fra TÜV.
Skal man i tillegg ha girkrans som passer girkassene KGB, DRH, EFA så sleng på ytterligere NOK 27.400,- så får du med dette også.
Skulle hatt litt penger fra lottoen, kjenner jeg
Dekk ment for grovere grus enn man finner etter saltvogna eller strøbilen, kommer da i tillegg
Dette så folk veit hva "Han Peter" i Tyskland tar for kalaset.
-Jeg trur jeg nøyer meg med å lydisolere og småpusle med Multivanen litt til, i grunn...
(Products - Shop - T4 og så er det bare å ligge unna kalkulatoren...)
..og lekte litt med kalkulator. For hevesett på ca. 35mm, skid plates montert og akslinger kontrollert med TÜV-papirer og klapp på skuldra hos Seikels folk, så koster det noen tiere under NOK 30.000,-.
Da er hevesettet montert, kontroll av akslingene utført (spissing, caster, camber og what not), beskyttelsesplater under motor og under drivstofftank montert og hele rukkelet iht kravspec fra TÜV.
Skal man i tillegg ha girkrans som passer girkassene KGB, DRH, EFA så sleng på ytterligere NOK 27.400,- så får du med dette også.
Skulle hatt litt penger fra lottoen, kjenner jeg
Dekk ment for grovere grus enn man finner etter saltvogna eller strøbilen, kommer da i tillegg
Dette så folk veit hva "Han Peter" i Tyskland tar for kalaset.
-Jeg trur jeg nøyer meg med å lydisolere og småpusle med Multivanen litt til, i grunn...
-
madbutcher
- Car: T4 2,4D. Jeep xj
Syns heva biler er tøft som fy..
men det koster.. havner fort på det samme om man skal heve en jeep cherokee (som jeg har) om man skal gjøre det på den "riktige" måten med tuv papirer,skjermbreddere å skid plates til akslinger, gir, tank, kanaler osv.. så kommer dekk å felger i tilleg.. men det er tøft.. ingen tvil om det.. hadde jeg handla meg 4x4 buss så er løft å MT dekk det første som hadde stått på ønskelisten
men det koster.. havner fort på det samme om man skal heve en jeep cherokee (som jeg har) om man skal gjøre det på den "riktige" måten med tuv papirer,skjermbreddere å skid plates til akslinger, gir, tank, kanaler osv.. så kommer dekk å felger i tilleg.. men det er tøft.. ingen tvil om det.. hadde jeg handla meg 4x4 buss så er løft å MT dekk det første som hadde stått på ønskelisten