Nye kjøleslanger?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
erlendholm
Car: T3 1990
Phone: 45254559

Nye kjøleslanger?

Post by erlendholm »

Har lokalisert en lekkasje over dieseltanken på en av det eg trur må vere kjølevatnslangane, av dei på minste 24-25mm. (altso der går fire slangar bunta i hop, to store og to mindre)
Gummien er boblete og ser ut til å ha smelta litt, og på et punkt blitt hol i.
Kan eg kappe av slangen på på et hvilket som helst punkt og skøyte det med en ny med rørklemme og et kobber rørstykke e.l.?Eller må heile lengda erstattast?
Kor får eg tak i nye slangar?
Sløkkas
-
-
Car: 98 mod. T4 2.5 TDI

Re: Nye kjøleslanger?

Post by Sløkkas »

Vet du hvor Knoksen er Erlend?

Ta en tur ut der og se om det står noen T3'er for vraking. Da kan du plukke rør fra en vrakbil der. Hvis du spør kanbilføreren velter han bilene over på siden, og da er det lettere å komme til.

Eventuelt skrur du av de gammle på din bil, og går til Tess og får nye. Sikkert det beste. Tess var i Hillevåg før, men jeg vet ikke helt hvor de har flyttet hen nå... :?

Asbjørn
T3 1,6TD - 1990 - SOLGT
T4 2,5 TDI - 1996 - SOLGT
Golf Country - 1990 -SOLGT
T4 2.4 GL - 1994 - VRAKET
T4 1.9 TDK -1998 - SOLGT

T4 2.5 TDI - 1998
bjørn53
-
-
Car: t3 + golf
Phone: 90134047

Re: Nye kjøleslanger?

Post by bjørn53 »

erlendholm wrote:Har lokalisert en lekkasje over dieseltanken på en av det eg trur må vere kjølevatnslangane, av dei på minste 24-25mm. (altso der går fire slangar bunta i hop, to store og to mindre)
Gummien er boblete og ser ut til å ha smelta litt, og på et punkt blitt hol i.
Kan eg kappe av slangen på på et hvilket som helst punkt og skøyte det med en ny med rørklemme og et kobber rørstykke e.l.?Eller må heile lengda erstattast?
Kor får eg tak i nye slangar?
Image
De tjukke slangene, ca 25mm går frem til radiator, mens de tynne går frem til varmeregistret. De tjukke slangene skal normalt være rør fra området rundt reservehjulet og bak til motoren. På biler fra tiden før 87 (tror jeg) var rørene laget av stål som rustet hull. Etter 87, (tror jeg fortsatt), var det plast rør. På din bil tror jeg det er utført en reprasjon hvor rørene er fjernet og en slange er trukket. Du kan jo strekke inn et stålrør + slangeklemmer men dette er ikke en permanent rep.

http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=4&t=27658
--
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=27160
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Post Reply