Har vert på Møller Molde i dag, å tatt bilder av div lakk skade som ikke burde oppstå,reklamasjons ansvarlig mente at jeg kun fikk ordnet bakluken der det er antydelse til litt rust i nedre kant og over skilt lys,men hadde dårlig trua på å få noe på bakskjermene....
Er det ikke slik at VW har 12år`s lakk å rust garanti lenger? Han dro på at det kun var 5år på sånne ting...
Noen som veit?
den vinden er nok et av problema ja...
Det som er sikkert er at det har blitt noe utvidet garanti på lakkflass rundt dørhåndtak. Utvidet kulanse trur jeg det kalles da. Kan dessverre ikke latin så hva det betyr?
Har akkurat vært hos Møller med min som hadde diverse "mindre" rustskader. En 2006 modell, men registrert i august 2005, slik at 5-års garantien var utgått.
- Rust rundt dørhåndtak var ok. De skulle "søke" fabrikk
- Rust rundt vindusviskermotor ikke ok. Her var det 5 år.
- Diverse "sår" ikke ok. Her var det 5 år.
- Rust nederst på bakdør ikke ok. Denne var lakkert av annet selskap enn Møller. Da gjelder ikke garanti.
Når det gjelder gjennomrusting, er det ikke så rett frem som man kan få inntrykk av. Kravene er at rusten skal komme innenfra. Om man kjører med et lakksår i 12 år, og det blir hull, gjelder ikke garantien.
Selv om det ble en del avslag, var jeg fornøyd med service. Føler de gjorde det de kunne for at jeg skulle slippe unna kostnaden.
Fikk påvist sinkslipp på alle karrosserideler untatt panser, forskjermer og tak, 28. Februar. Venter fortsatt på svar, eller at noe skal skje. Ikke hold pusten...