Så var det visst min tur. Motor stoppet i går under fart uten varselblink i dashbord på forhånd. Trillet til siden og stoppet. Det rare er at bilen starter, går litt og stopper igjen. Men den reagerer ikke på gasspådrag når den har startet. Mao. den har tenning men får ikke bensin? Har fylt på mer bensin men ingen reaksjon. Sjekket bensinledninger osv. for feil men finner ingen ting galt. Trenger bilen desperat til torsdag 18 og tar imot tips på hvor jeg kan begynne å lete etter feil!
Hmm når det gjelder billige steder er jeg ikke sikker, men jeg mener at biltemas ikka var særlig bra.. Hør med Møller, eventuellt bestill fra GFCparts (sjekk linker-T3)
Min stoppet også i fjor, nett som om man går tom for bensin. Med hjelp av BayJon fant vi ut at det var den grå boksen foran coilen som var gåen.Prøv å ta ut pluggene av den og sett dem sammen. Bare et tips...
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
amubus wrote:Min stoppet også i fjor, nett som om man går tom for bensin. Med hjelp av BayJon fant vi ut at det var den grå boksen foran coilen som var gåen.Prøv å ta ut pluggene av den og sett dem sammen. Bare et tips...
Takk for tipset, det skal jeg prøve i ettermiddag!
Er helt enig med Amubus, de symptomene du beskriver var nøyaktig lik på min, og da var det tomgangs stabilisatormodulen, den grå/hvite firkantete saken til venstre i motor rommet som var gått. Den har to plugger som når du drar dem av modulen, er en hann og hunn plugg som passer i hverandre. Da startet ihvertfall bilen min, og har gått som en klokke siden. Tomgangen er akkurat like fin synes jeg også...
Fikk faktisk bilen min for en veldig billig penge siden den hadde denne feilen ved kjøpstidspunkt. Tok noe tid å finne ut av det da men, det var jo gratis.