Solgt - Kakemonsteret - 2003 Multivan Intro 102hk

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
jakob
-
-
Phone: 46809101

Re: Kakemonsteret - 2003 Multivan Intro 102hk

Post by jakob »

Hvorfor legger du ut bare små bilder Yngve, noe galt med opplastingservern du bruker! :twisted:
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K

T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

...nei, jeg ser rett og slett ikke poenget med

a) bruke servere som sender nøgne damer inn på f.eks jobb-pc (ref. postimage)(jeg fikk omsider med meg hvorfor jobben ikke liker det opplegget der, og jeg skjønner godt FLO IKTs betenkeligheter)

eller

b) slenge inn bilder hvor man må scrolle sidelengs bare for å komme noe sted i forumet.

Enn du, hva synes du blir best ?

Selv om du tar det opp i feil tråd, gutt, så kan du vel få et svar - netiquette (http://www.google.com) er å ikke overøse andre med shait, sant. Derfor små bilder som den enkelte deretter i ro og mak og fullstendig uten press på eget selvstendig grunnlag kan ta opp vurdering på om "er dette et bilde jeg vil se flere detaljer på" eller holder det med bare et "oversiktsbilde" i smått. Dessuten blir jo ikke forumserver jammet ned med datafilenes volum om man tilpasser størrelsen til forumvennlig størrelse.

Egentlig barnelærdom om webbing, riktignok fra forrige årtusen men i bunn & grunn ender det på hva som før ble kallt normal høflighet :wink:

Og skal jeg pirke borti f.eks Postimage kan man jo stille seg spørsmål om den er årsak til at bl.a du får opp sånne "morsomme" "OMG you can not believe what happened to his ex.girlfriend" på Facebook eller om det er andre områder man surfer borti mens Facern er oppe... Jeg finner ikke sånt sjarmerende, bare litt... -trist :roll:

Bedre nå ?
hunter
-
-

Post by hunter »

Bruk Mozilla Firefox med Ad block installert. Ser ikke en eneste reklame eller nøgne damer her på dataen :)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Skal du også spamme prosjekttråden med ting fra en helt annen tråd, Magne... ?

Jeg bruker kun Firefox på dette forumet. Alternativt på andre internetting (lovlige, mind y'all) så går det i Opera.

Rett tråd - viewtopic.php?f=44&t=27817 -You can do it !

On topic (takk), om det er for skjeldent, så har jeg lempa tjafs i leieboden ved der jeg har bilen på leid garasjeplass i et "fjellanlegg" her i byen.

Den overordna planen er å samle alt tjafs til bilen der, og når ting begynner roe seg etter oppstart ny jobb / ting som skal skje utover august/september, så kan man starte skru på bilen i ro og mak når helgene senker seg.
Driver og innhenter TÜV-papirene på senkesettet så jeg kan starte når jeg vil der, til lyktebøylen har jeg dokumentasjonen i orden og idéen der er at senkesettet (50mm fra Martin) samt lyktebøyle og ekstraløkter går på "samtidig", dvs at jeg tinger time hos Trafikkstasjona engang i oktober så ting går på vognkortet i en og samma smell isf å måtte reke til Risløkka i tide og utide.

Gleder meg til å ha bilen på bukk, det er akkurat takhøyde nok for dette i garasjen - tror jeg, da :lol: -Hvis det ikke er nok rom der bilen står nå, får jeg bare godsnakke med bodutleierne og høre om bilen kan stå i deres lastesone en periode for der er det ti - femten cm ekstra takhøyde 8)

Jeg har nå i sommer anskaffet 2DIN "cross member bar", det vil si tverrstaget som går som avstiver i dashbordet men med plass for Multifunctionsdisplay i dashen.
Mangler litt småtteri som plastdetaljer på utsia av dashen, den sia som går mot kupéen og detaljer om hvordan få på hvilke funksjoner på MFDen men det fikser vi når tia er der.

Har også samla tak i noen av detaljene og delene som skal til for å få på plass fritidsbatteriet under forsetet og jaggu er det ikke et svingunderstell påvei til passasjersetet også 8)

Jeg har også lastebilvarianten av stabilisatorstaget for montering bak, mangler no muffer men det henter jeg på Møller/tilsv når den tid kommer at jeg skal ha staget montert :D

Må si det føles "helt greit" (dvs nåinnisatansihellivettesågått) å ikke skulle ukependle mer (ever!) så at jeg da får tid og rom for å begynne gjøre noe i og med bilen kan jeg virkelig underskrive på at jeg gleder meg til :D

ImageImageImage

Uploaded with pure intellect.

Jeg hadde av begge nakkestøttene bak for å lempe inn den noe famøse takboksen da jeg henta den og annet tjafs i hengern til bruker JimHell, lempa boksen inn i bilen fram mot nakkestøtta på passasjersetet og så var det å kjøre etpar postnummer borti høgget her og lempe det samme tjafset ut. Frekke konemor sa noe her om dagen da vi kjørte to av mine svigerinner at "bilen har ikke vært så ryddig siden vi kjøpte den" og det veit jeg Raymond (slampen) og Glenn Harald vil glise av, rett i deres gate av uttalelser eller hva !

Jeg får vel sette henne vekk til dere om hun blir med til Tinn, enn så lenge vet vi at Tinn blir men vi vet ikke om vi blir en eller tre som drar.

Sånn går nu dagan.

Mer neste gang jeg har vært i bilen 8)
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

Rudeboy wrote:...nei, jeg ser rett og slett ikke poenget med

a) bruke servere som sender nøgne damer inn på f.eks jobb-pc (ref. postimage)(jeg fikk omsider med meg hvorfor jobben ikke liker det opplegget der, og jeg skjønner godt FLO IKTs betenkeligheter)

eller

b) slenge inn bilder hvor man må scrolle sidelengs bare for å komme noe sted i forumet.

Enn du, hva synes du blir best ?

Selv om du tar det opp i feil tråd, gutt, så kan du vel få et svar - netiquette (http://www.google.com) er å ikke overøse andre med shait, sant. Derfor små bilder som den enkelte deretter i ro og mak og fullstendig uten press på eget selvstendig grunnlag kan ta opp vurdering på om "er dette et bilde jeg vil se flere detaljer på" eller holder det med bare et "oversiktsbilde" i smått. Dessuten blir jo ikke forumserver jammet ned med datafilenes volum om man tilpasser størrelsen til forumvennlig størrelse.

Egentlig barnelærdom om webbing, riktignok fra forrige årtusen men i bunn & grunn ender det på hva som før ble kallt normal høflighet :wink:

Og skal jeg pirke borti f.eks Postimage kan man jo stille seg spørsmål om den er årsak til at bl.a du får opp sånne "morsomme" "OMG you can not believe what happened to his ex.girlfriend" på Facebook eller om det er andre områder man surfer borti mens Facern er oppe... Jeg finner ikke sånt sjarmerende, bare litt... -trist :roll:

Bedre nå ?
syns den utheva linjen fortjente litt ekstra oppmerksomhet, jeg Yngve ;). Uten videre forklaring.....
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Yep, men tror du det virker, da :roll:
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

En annen ting :

Kom på at min originale MFD-navigasjonsenhet sikkert trenger upgrades når jeg fyrer den opp i.l.a vinteren.

-Kan man låne CD av andre eller er man pokka nødt å handle ett eget sett original-CD'er fra Volkswagen Audi gruppe ? For da ligger det egentlig an til at jeg avventer til jeg er innom dem neste år 8)

Det er jaffal en av tingene jeg ser fram til å få begynnt på, å åpne dashen og nappe ut 1DIN crossmember bar for så å bytte den med 2DIN c.m.bar og begynne tråkle kablinga nøysomt sammen :D
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Fant monteringsanvisning'ish på T4wiki - det skal vel gå an å få den kobla opp og koda sånn på sikt.

http://www.t4forum.de/wbb3/doku/index.p ... r_Navi_MCD
hunter
-
-

Post by hunter »

Rudeboy wrote:Skal du også spamme prosjekttråden med ting fra en helt annen tråd, Magne... ?
Nei. Du nevnte selv nøgne damer i innlegget før meg og da tipset jeg om hvordan unngå dem om det er problemet :)

Ellers gleder jeg meg til å treffe både deg og Kakemonstert på Tinntreffet ;) Er noe usikker på hvem som skylder hvem en øl, men eg tar nå med noen Coronita i kjølebaggen for sikkerhetsskyld :)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Goodshit, Magne - da blir det øl på vårs :lol:

Har med "noe" sjøl 8)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Lite nytt, bilen står i sin garasje for tiden. -Eller kanskje den står uttafor bruker JimHell, når jeg tenker meg om :lol:

Samler deler og tjafs til bilen rett ved for å forberede en høst med jobbing på bilen (sjokk!) og nå er vel neste steg å få tatt lakkboksene fra (kremt) soverommet og opp til delelagered mitt, samt få rengjørt og spraya den frontspoileren jeg har liggende - må vel forsterke etpar brudd i den først men det er fort gjort.

Innom Clas Olsson idag for å handle andre ting, men da får man fort sjekket priser på "diverse" nødvendigheter, ladediode eller skillerelé er jo to av tingene man skal sjekke pris på, volt- og ampéremeter som kan passe seg i bilen likeså. Høytalerkabler som strømkabling til fritidsbatteriet, diverse andre svakstrømsdingser for landstrøm og what not.
Skal sette meg opp en handleliste med ting jeg må ha, ting som er nice to have og ting som kan komme senere men da gidder jeg ikke sette opp priser på mer ennd et jeg skal ha :wink: De ville jo uansett vært endra lenge før jeg kommer til å handle dem.

Forbereder Tinn, så får vi se hva som kommer ut av det. Småpønsker allerede på neste års sommer, opprinnelig lå det an til Islandstur men jeg er i et sannsynlig jobbskifte 1. juni og da har jeg usle to mnd etterlønn eller en mnd etterlønn + fem ukers ferie, så F veit om jeg får tatt no spes med ferie. Kanskje man bytter ut Sagaøya med no tilfeldige holmer langs norskekysten istedet.

Bilder kommer og bilder skal det bli.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Her er vel det nærmeste jeg har kommet til "ferdigpakke", mangler bare overspenningsvernet - http://www.seatronic.no/landstrom-kable ... ral-p-2497

10A (skulle vært 16A men hvem teller på de siste ampére), jordfeilbryter (kjekt på campingplasser kontinentet over), kontakter for bruk av strøm.

Jaja, får fundere på om jeg skal gidde bygge meg en med overspenningsvern - evt tilsvarende denna her som mangler ov.vernet og trø i bilen på dertil egnet sted 8)

Begynner bli kostnader på delelista, kan man si.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Finleser installasjonsmanualen til DEFAs siste alarmpakke, vurderer innkjøp & selvmontering.

Ikke så hæstgæren pris igrunn, men jeg skal myse litt rundt og hvem vet - kanskje mine venner på Mekonomen på Grindalsmoen får besøk av meg for nok en DEFA-handel der oppe ?

Pusler med lite for tiden, bilen står i garasjen og jeg innhenter deler og forsøker utdanne meg på bilen. Satser på en helgetur før Tinn, ut og lufte takduk og fyre Eberspächer, tenker jeg.

Men aller først blir det å stikke innom å se på Harrybilene i VACN når de skal ha lokallagstreff på Alnabru søndag 21. august :roll:
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Da har Far & Datter vært på Alnabru en snartur, og sett på Harrybilene i VACNs Osloavdeling.

Artig læll, vi hadde jo både is og Dora the Explorer med 8)
Monstermaster, hadde de også !

ImageImage

Uploaded with pure brains.

Tar det for gitt vi vant 2.1-tonsklassen ?

Traff på Martin så vidt det var så heeelt utenom Busland var man jo ikke selv om jeg kunne høre banjoen spille rett bortafor der vi var :roll:
Artig for unga, åkkesom !
jakob
-
-

Post by jakob »

Det er jo bare satans reklame på den opplastern du bruker. Tosk!

Fin deg en ny server rudboy.

Ser vi deg på Biri i morra?
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K

T4 2002 Syncro
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Drikker vi på søndags eftan også nå :lol:

Biri/Moelvenhvor det nå enn ble - No dice, ØKH dro til Vilnius på REK så jeg er barnepia til hu er tilbake i andre enden av uka og da skal jeg til din arbeidsteig for å sykle over fjellet 8)

Lader opp og forbereder meg og oss for Tinn. Blir bra.
jakob
-
-

Post by jakob »

ja det blir flott på Tinn! Ta med jenta da vel? Har du skjært deg i hode? Er det birken du skal sykle?

Åja nå veit jeg, du har kommet i 40-års krisa :lol:
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K

T4 2002 Syncro
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Yep, det er 40årskrisa som starta med BE-utvidelsen av B her i vinter - så kommer Fredagsbirken, så skulle A-sertifikatet i fallskjermhopping komme men vi omrokerer og lar ØKH få B (og BE) før - dvs i høst/vinter. Så ser jeg Prodykk tar 2.000,- for plaskekurs og da må det også gjøres og på vårparten igjen så skal man ta A.

Andre har tilegnet meg 40årskrisa, jeg anser det som min plikt å følge opp og utnytte dette uhemmet :lol:

Jentungen & ØKH blir med. Nytt av året - vi sover ikke i campinghytta, det har jo så langt vært to år med fight siden jentungen ikke liker hytta rundt leggetid :roll:
Siden hun takler bilen mye, mye bedre så tar vi den trygge varianten bolig i år.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Henta 17 kg bildeler på Posten idag, de har for øvrig en fullstendig UBRUKELIG tracker for pakkepost (so what else is new) og fra Narvik til Oslo tar det fem+ døgn å få ting.

Bilder under montasje kommer, stativet til kamera ligger jo i bilen fra før så det er et enkelt løfte :D
Vissvass
-
-
Car: 2003 T4 Multivan 2.5 TDI 102
Phone: Call 911-48-777

Post by Vissvass »

Regner med alt blir montert i helgen så vi kan se det i Drammen på mandag :wink: :mrgreen:
John Magne Aasen
VWbus Drammen
Multivanmafiaen
03 T4 Multivan 2.5 TDI
04 Audi A4 1.8T Cab
http://vwt4multivan.blogspot.com/
92 T4 Transporter 2.0 Kombi (solgt)
94 T4 Caravelle GL 2.4 Kombi lang (solgt)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

No dice, noen er barnepia mens andre er på skolen.

Mandag er en generellt elendig dag å frese vestover. Som jeg ser det blir det "syning" i Tinn.

De har forresten begynnt selge pizza på campingen, tenke seg til hentepizza bort i bilen og ei 1.5liters med brus til :D
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Flere deler henta, bilen har vært en tur i friluft og ellers er det lite å melde.

Jeg har fått det for meg at kanskje konemor vil like seg bedre foran - sågar i venstresetet - om jeg bare får tak i et par solskjermer med speil & belysning i. Sånne med deksel i samma fargen som solskjermtrekket, som når man skyver dekselet til side så kommer speilet fram og belysninga går på så hu kan sminke seg eller hva det nå er kvinnfolk bak rattet nå enn gjør :lol:

Ser prisen på eBay for tia, men de fleste der går vel uten ledningsnettet - så jeg frykter at å handle derfra gir meg halve moroa, og ikke hele.

Har fått fatt i etpar smådeler som setter meg enda nærmere startstedet for å kunne montere MFDen i dashen, skal ha tak i litt til før jeg ser for meg det "bare" er å sette igang. Bare, og bare - det er en del kabling som skal gjøres og så skal MFDen kodes opp og ikke minst - som navigasjonsenhet oppdateres.
Jeg veit det finnes 2009-kart til den, og egentlig så har jeg ingen problemer med å kjøpe siste versjon hos Møller. Det koster men jeg vil si det er verdt det.

For å montere fritidsbatteriet ombord mangler jeg noen smådeler, som jeg - på lik linje med MFDen - tar på sikt, ikke noe hastverk og detta blir vel vinterhobbyen, som det ser ut. Cruise controllen kommer på når jeg har avtale i andre enden av prossessen med å montere den, nesten gått i orden to ganger så langt og begge gangene har ting på min ende kommet iveien for suksess :lol:

Parkeringssensor i frontfangeren og en fornuftig plassering av ryggekameraet samt anskaffelse av regnsensoren gjenstår før man vel kan se en slags ende på "prosjektet" Kakemonsteret. Dette har heller ingen hast så er jeg ikke ferdig om ett år så er jeg kanskje det året etter 8)

Får meg etter all sansynlighet en tur til Arendal neste helg ifm en navnedag der nede, bo i bilen og kose seg på tur - kanskje jeg skulle ha med en 1kW oljefyllt el.ovn for å teste Peter sin vinterløsning, bare å plugge i 230V hos dem som skal ha navnefesten og bo varmt i bilen. Får ta med kamera så jeg også får bilder av bilturen, da :D

Ellers sitter jeg på bilder av en T4b Syncro som ble hentet på Østlandet for kort tid siden og som ble "prøvekjørt" en dagstur hjem til sitt nye hjem, sølvfarga så den hadde uansett ikke vært noe for oss - men syncro, da. -Og splittdør bak, isf bakluka som "alle" andre har 8)

Kunne godt sett den på Seikels 62mm hevekit, ja og med BF/Goodrich AT eller MT på som sommersko :D

Men den er ikke min og vedkommede forumist får lage egen tråd om vedkommede ("Han"/"hun") vil :wink:

Tre uker igjen til Tinn, gleder meg som vanlig.
Lukta på forteltet som har ligget nedpakka - det lukter mugg og skjit så jeg skal ha med no rensemiddel mot mugg/råte og så snart teltet er oppe gå i gang med å rense det :roll:

Begge gangene jeg har trodd jeg skulle oppom leieboden og få teltet ut derfra har ting kommet i veien, som vanlig. Det skal bli en dyr fornøyelse å gjenskaffe et flette nytt et om jeg ikke får fiksa teltet...
Fordelen er at alkoveteltet/innerteltet ikke ble brukt i sommer, så det er tørt, samma for pluggpuser og stangposen - heldigvis.

Tips for fjerning av muggstank mottas med takk !
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Tja, da eier jeg visstnok også solskjermer med speil & lys.
Prisen er et spørsmål for Postens Tollager på Alnabru å komme fram til men enn så lenge kosta de meg kr. 300,- og det er helt okay for et par. Så får jeg vel se hva de mener dete skal koste tilslutt, da :roll:
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Forsøkte i august å skaffe stor ventil til venstre skyvevindu på bilen på eBay, det eneste vinduet jeg kan åpne som ikke har slik ventil.

Til og med i Tyskland. Googletranslate og litt tid gjør at det går utmerket å bestille ting derfra.

Men nå fant ejg en kar som mente det ikke gikk an å sende til Norge av noe grumsete årsaker (han var ikke spesiellt forklarende i sin forklaring, om man kan si det slik) emn skjit au - selgers marked.
Så igår slo det meg 8først) at jaggu! Paypal hadde jo trukket beløpet fra min konto før han nevnte at han ikke ville selge hit. De penga kan jeg bruke på tjafs til bilen andre steds hen istedet, tenkte jeg - oppretta en s.k "tvist" på Paypal og to tomer senere er alt løst.

Vedkommede selger sendte penga i retur umiddelbart etter henvendelsen, og penga er en eller annen plass mellom min Paypalkonto og kortet penga kom fra. Meget god opplevelse av Paypal som jeg tidligere ikke har hatt så gode opplevelser med (da de var fersk på nett maktet de ikke tilsvarende oppgave som å få inn refunsjon av penger etter kjøp som ikke blir noe av).

Artig !

Og fra eBay.de kommer det nu både kabling og solskjermer med speil & lys min vei, så nå får jeg vel begynne montere "noe" i bilen snart :lol:
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Fikk svar fra POC på Møller om pris for solskjermer med speil / lys, totalt kr. 3.120,- for begge to - da følger det ikke med noe eget ledningsnett for å få kobla dette opp, men delesjef mente det skulle rekke lenge med kabling og kontakter for kr. 200,- og det er jo et positivt svar på den saken.

Jeg handla via eBay og har handla meg brukt ledningsnett og solskjermer fra Tyskland, i den grad kablinga der er slitt vil jeg jo "bare" gå over med loddebolt og krympestrømpe.

Men da veit vi prisen her hjemme - inkludert VACN-moderasjon, så er det nevnt. -Det synes jeg er en behagelig pris for nye solskjermer, og kablinga som delesjefen nevner likeså - kjenn din besøkelsestid nå 8)
Post Reply