Bytte oljepumpe?
-
finn00
- -

- Car: Citroen Xantia Activa
- Phone: 95467375
Bytte oljepumpe?
Noen råd for bytte av oljepumpe på en JX? Antar det er pumpa som sliter når bilen ikke tåler stå på tomgang. Piper og blinker når turtallet roer ned etter å ha jobbet litt. HAR satt på orginalt filter og ny olje
Noen ideer?
Fransk liten tøs, leter etter buss...
Re: Bytte oljepumpe?
Er vel greit å skifte pumpa...alt går ut under...MEN!!! tror nok heller at det er noe annet som jukser....f.eks. slitte lager...klarer ikke opparbeide trykk.finn00 wrote:Noen råd for bytte av oljepumpe på en JX? Antar det er pumpa som sliter når bilen ikke tåler stå på tomgang. Piper og blinker når turtallet roer ned etter å ha jobbet litt. HAR satt på orginalt filter og ny oljeNoen ideer?
Roar Sørnmo
Re: Bytte oljepumpe?
Jeg hadde problem med at oljelampa og alarmen varslet når jeg hadde ligget i 70-80 i femte gir, og bare slapp gassen inn mot kryss. (hvis jeg trykket inn clutchen kom det ingen alarm.) Løsningen kom med et verksted besøk hos en erfaren VW mekaniker i Grimstad, som bytte den øvre oljetrykk bryteren(på oljefilteret) VW fabrikken hadde i en periode vært litt overmodige, og satt inn følere som var innstilt på 2 bar, men hadde sendt ut et skriv som sa at de burde byttes til 1,8 bar! Etter det har aldrig alarmen gått!roars wrote:Er vel greit å skifte pumpa...alt går ut under...MEN!!! tror nok heller at det er noe annet som jukser....f.eks. slitte lager...klarer ikke opparbeide trykk.finn00 wrote:Noen råd for bytte av oljepumpe på en JX? Antar det er pumpa som sliter når bilen ikke tåler stå på tomgang. Piper og blinker når turtallet roer ned etter å ha jobbet litt. HAR satt på orginalt filter og ny oljeNoen ideer?
{;-)
Totto