Har noen rare lyder fra gearkassa eller fordelingsboksen min. Tror vel egentlig det er fra fordelingsboksen i og med at lyden går fortere etterhvert som jeg akselererer. Setter jeg bilen i fri under fart er lyden konstant. Lyden høres ut som om noe subber inntil et eller annet. Dette høres best under lav fart.
Noen her inne som har et forslag hva dette kan være, eller som har en brukt gearkasse og fordelingsboks til 93 mod?
Lyden er på venstre side. Akslene, drivknutene samt bremsene er sjekket og i orden.
syncro trøbbel
Re: syncro trøbbel
Sett bilen på støttebukker rundt. (alle 4 i lufta) Solide støttebukker er påkrevet.
Sett bilen i gir og "kjør" og test ut hvor lyden kommer fra (hvis du ikke er sikker da). Gjør du dette kan du holde igjen ett og ett hjul for å utelukke andre feil enn girkasse
Sett bilen i gir og "kjør" og test ut hvor lyden kommer fra (hvis du ikke er sikker da). Gjør du dette kan du holde igjen ett og ett hjul for å utelukke andre feil enn girkasse
2011 Volvo XC 70 D3 Polestar
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
2001 Caravelle TDI, Lang kombi (solgt)
2003 Transporter TDI Syncro, Kort vare
Re: syncro trøbbel
Godt forslag. Det skal jeg prøve, men jeg er rimelig sikker på hvor det kommer fra. Har hatt bilen oppe og dreid på begge framhjulene samtidig og fått hørt på ulyden.