Min 2008 T5 4motion

T5-Prosjekter (Multivan/Transporter 2004 - 2015)
Post Reply
vwmannen

Min 2008 T5 4motion

Post by vwmannen »

Etter noen måneder med leting og flere biler som ble solgt mens jeg var på jobb offshore dukket det opp en interessant bil på finn.no.

Bilen ble solgt på tvangsalg fra Namsmannen i Tønsberg, og sto hos Viking i Tønsberg. Jeg reiste nedover for en titt, og det viste seg å være vanskelig med prøvekjøring i og med bilen ikke var forsikret. Slike salg innebærer også at man ikke har noen klagerett.
Bestemte meg for å legge inn bud på bilen, selv om det var en god del å ta tak i.. Bud ble gitt i lukket konvolutt, så var det bare å vente.
Som man da skjønner endte jeg opp med bilen og ca 1mnd etter at jeg så på den kunne bilen endelig hentes.

Spec på bilen:
- VW Transporter T5 4motion
- 2008 modell, reg sent 2007
- kmstand 121000
- AC

Her er to bilder av hvordan bilen så ut da jeg hentet den :)

Image
Image

Planene er selvfølgelig store (som alltid), og en del deler var på plass allerede før bilen. Men første bud var å få av den reklamen :)

Bilen ble umiddelbart tatt i bruk til det den var innkjøpt som, bilfrakter og delefrakter :)

Image
Image

Her er bilder av ett par av oppgraderingene som var på plass før bilen ankom..

Her ett bilde av felgene ved siden av 19" felger... Dimensjonen er 9,5x22 et45, dekkene som ble innkjøpt var 265/30-22 li100
Image

Lykter ble innkjøpt og modifisert også

Image

Pr i dag ser bilen ut som de følgende bilder... Hjul er på, JOM justerbart senkesett er på, røde/sorte baklys er på, sorte sideblinkere er på. Har også montert Dobbeldin navi fra Pioneer.

Image
Image
Image

Neste steg er å få på frontlyktene med xenon, samt en god del lakkering på bilen. I den forbindelse skal også takspoiler monteres.

Stay tuned :)

Jan Brede
08 Transporter T5 4motion
x - 99 Transporter T4 TDI
ztrike
Car: T5 2005 2,5 4Motion

Re: Min 2008 T5 4motion

Post by ztrike »

Jævlig kul bil! :D
Post Reply