Blåsin i turbo
-
Caravelleracer
- -

Blåsin i turbo
Hører mange tdier som det blåser veldig ved gasspådrag.er det noen som vet hva som er gjort med de 
-
extremracing.net
- -

- Car: Caravelle 2,5TDI Audi 80Gl 1973
- Phone: 97580778
så det hjelper på lyden det,og montere kn filter? hm... da MÅ jeg gjøre det ja...heheTDIPOWER wrote:Jeg har ganske mye lyd i min motor ved gaspådrag. har fjernet lustfilterboksen og montert KN filter rett på luftmasemåleren. det sitter et gitter på denne og det lager mye støy, også inni bilen . høres ut som en sentralsøvsuger.
Golf 2 1,9 TDI
Caravelle 2,5 TDI
Torbjørn her ja
AVWK
Caravelle 2,5 TDI
Torbjørn her ja
AVWK
Vet at på feks Audi er luftmengdemåleren litt svakere en på amnge andre biler, og tar lett skade av et slikt open-air filter, ville undersøkt litt rundt dette før jeg monterte et slikt filter, siden det er en litt dyr del å skifte. På Volvoen min er det ingen problemer med et slikt filter, men der er jo ALT overdimensjonert
VW Caravelle T4 2.5 TDI - 1999
Sjekk ut MAXFLOW bigpower direktefilter, det er et "lukket" filter som holder varmen utenfor, i Carbon, sjekk ut her: www.vwcarconsult.no
Har hatt på et sånt selv på en Transporter 2,5TDI, lager lyd det, får en "dump ventil lyd"
Sjekk ut KW-Systems produktene, de lager filtre spesielt til TDI motorer...
Har hatt på et sånt selv på en Transporter 2,5TDI, lager lyd det, får en "dump ventil lyd"
-
vwgutt
- -

- Car: T4 , T5 og A6
- Phone: 95024169
Det som er viktig med ett slikt åpent filter på luftmassemåler er at filteret ikke er innsatt med olje. det er oljen som tar knekken på disse...
Ett slikt KN 57i kit er av den typen med olje. men hvis man har tørket dette skikkelig etter innsetting av olje så har det visstnok godt bra.
Jeg skal selv montere ett slikt sett på min Passat Tdi og da skal filteret få ligge ett døgn eller to på f.eks ett varmt badegulv, fyrrom eller lignende.
Ett slikt KN 57i kit er av den typen med olje. men hvis man har tørket dette skikkelig etter innsetting av olje så har det visstnok godt bra.
Jeg skal selv montere ett slikt sett på min Passat Tdi og da skal filteret få ligge ett døgn eller to på f.eks ett varmt badegulv, fyrrom eller lignende.