Dette er saken:
Har hatt noen ulyder og røyk ved kaldstart, men har fått høre at dette mest sannsynlig er en eller flere dårlige dyser. Det backes opp av tidvis nykking ved kjøring med klad motor.
En dag jeg kjørte på motorvei i ca 90 km/t (driftsvarm motor) nøkka det til i motoren og jeg mista en del kraft. Etter et par sekunder begynte glødelampa å blinke. Fare! Kjørte ut på sida av veien og åpna bak for å se om en kilereim eller reg.reim (grøss) skulle ha fått et illebefinnende. Alt så greit ut, stramt og fint. Forøvrig hadde turboen kasta ut noe olje, og det var også noen dråper midt under motoren. Det pleier det ikke å være. Starta opp igjen for å teste. Motoren fuska kraftig noen sekunder men gikk så greit, men på høyt turtall. Glødelampa blinka igjen. Snille NAF skjønte ingenting, men hjalp meg til et VW verksted. De fikk seg en god latter når de kunne koble et diagnoseverktøy på en T3, det hadde de ikke gjort før
Noen tips? Evt noen som kunne se på dette sammen med meg? Eller kjenner noen som kjenner noen osv. Betaler selvsagt, men jeg er ikke millionær... Har ikke mye greie på sånnt selv.
Takknemlig for alle råd og tips! Terrengbussen skal på veien igjen!
Anders