Er det noen som vet hvordan jeg får ut takluka på 94 modellen?
Må fremre delen av taket ned?
Kona synes det er kitt kjipt at det renner vann ut av taklampa
Vel, innfelt orginale takluker har normalt fire hull, et i hvert hjørnet slik at vannet dreneres vekk, disse hull går tvers normalt igjennom bilen og kommer ut under, der kan hullet bli tilstoppet av dritt og møkk, tectylbehandling blader og div.
Prøv å helle litt vann i hullene for å se hvor det kommer ut og at det kommer ut.
Stak opp med trekkefjær som elektrikere bruker (plast)
Underveis kan dreneringen gå over i slanger som går videre ned, skjøten her kan ha falt fra hverandre.
De lukene jeg har vært borte i har filt på hver side og i forrkant, her skal vannet renne inn og dreneres ned i drenshullene, takluken skal ikke være tett.
Noen eller kanskje alle har en gummileppe i bakkant, her skal vann ikke renne ned, men drenseres til siden og inn i taket for så å dreneres ned.
I bakkant (på Benz) går det frem en "takrenne" når luka går igjen.
Ikke les ovenstående om det er innmontert "obosluke", da tetter du med campingvognmetoden (kitt).
Noen som vet hvor denne dreneringa ligg? Har original elektrisk luke av glass. har hørt at dreneringa skal komme ned ved dørstolpen men kan ikke finne noe. Har også prøvd å lokalisere hull hjørne på luka men uten hell. Har problemer med fukt i taklampe fremme og dørken på høyre side.
Har en T4 TDI 150hk 2003.
Eg har ein 97 tdi med takluke i glass. Der er det ingen drenering. Min lak som ein sil. Tok den ut og la sikaflex rundt i staden for ny pakning og klemte den på plass . Har no vore tett i to år.