Noen som har satt inn xenon på fjernlys på t5,
Noen som har satt inn xenon på fjernlys på t5,
har en 2011mod. som jeg vurderer å sette inn xenon ettermonteringsats i fjernlysene,. noen som har gjort det? hvor har dere lagt ballaster? hvordan gjorde dere det med hulltaking for å ta ut ledninger..,.ut av lykta.
Re: Noen som har satt inn xenon på fjernlys på t5,
Har gjort det på min egen 2008 modell. Nå vet jeg ikke hvordan lyktene på din bil ser ut på baksiden, men på min er det plastikkdeksel. Bare å bruke hullbor og lage hull, så er det mansjett på ledningsnettet som følger med settetambul wrote:har en 2011mod. som jeg vurderer å sette inn xenon ettermonteringsats i fjernlysene,. noen som har gjort det? hvor har dere lagt ballaster? hvordan gjorde dere det med hulltaking for å ta ut ledninger..,.ut av lykta.
Ballastene kan du skru hvor som helst. Jeg har to ved siden av batteriet (hovedlys og grøftelys), og to rett ved luftfilterboksen.
Som sagt, dette er ikke 2011 modell, men du fikk ihvertfall kanskje en indikasjon på noe
Takk takk. det ble vel ganske mye bedre ja? jeg har et 55w kit jeg skal montere
Bedre ja? Hehe.. Er ikke vits å bruke de originale langlysene. Kjørelys xenon lyser bedre faktisk. Nå veet jeg ikke hvor du har kjøpt ditt, men mitt funket ihvertfall veldig bra!ambul wrote:Takk takk. det ble vel ganske mye bedre ja? jeg har et 55w kit jeg skal montere
Har akkurat bestilt xenon til langlysene også
-
Caravelle-driver T5
- Car: Caravelle T5
- Phone: 91650004
Har xenon på 2010 carvelle, de indre lysene..
Får bi-xenon til min 2007 modell i posten imorgen. Monteres iløpet av uka/helga. Skal prøve å få tatt før og etter bilde.
Fjernlyset på transporter er jo latterlig dårlig!
Venter spent... håper du får tatt gode bilder av monteringMortenS wrote:Får bi-xenon til min 2007 modell i posten imorgen. Monteres iløpet av uka/helga. Skal prøve å få tatt før og etter bilde.
Hva er egentlig forskjellen på xenon og bi-xenon?
Bi-xenon er en og samme pære som er både nær og fjernlyd
En vanlig tansporter med H4 pære blir det i noen tilfeller montert inn xenon kit der H4 pæra har en liten mekanisme som veksler mellom nær og fjernlys.
I mange biler med orginal xenon i linse er det bixenon ved at når du slår på fult lyset så går det opp et lite spjeld inne i linsa og lyset slipper ut av hele linsa og ikke bare i et begrenset område som på nærlys.
En vanlig tansporter med H4 pære blir det i noen tilfeller montert inn xenon kit der H4 pæra har en liten mekanisme som veksler mellom nær og fjernlys.
I mange biler med orginal xenon i linse er det bixenon ved at når du slår på fult lyset så går det opp et lite spjeld inne i linsa og lyset slipper ut av hele linsa og ikke bare i et begrenset område som på nærlys.
Transporter T5 2.5 TDI
Multivan T5 2.5 TDI
link til T5 deler jeg har til overs.
viewtopic.php?f=7&t=29443
Multivan T5 2.5 TDI
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Bi = 2, altså både nær og fjern i denne sammenheng.
Tenger vel ikke nødvendigvis være en og samme pære?
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Stemmer:) Er som regel i en og samme pære ordet bi-xenon blir brukt siden det er det vanligste på nyere biler (sikkert mye billigere å produsere enn med to pærer) Også kaller alle som produsere xenon ombygging kit sine H4 kit ol. bixenon for å "bekrefte" at det er xenon både på nær og fjern. Men er nok fulstendig riktig og å si at en bil med separate xenonpærer på nær og fjern for en bil med bixenon:)Neergård wrote:Bi = 2, altså både nær og fjern i denne sammenheng.
Har bedre tro på separate xenon pærer på nær og fjern i stedet for dette tullet med et spjeld inne i linsa, er noe med det at til flere bevegelige deler det er jo større sjans er det for at noe går i stykker;)
Transporter T5 2.5 TDI
Multivan T5 2.5 TDI
Multivan T5 2.5 TDI
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Også er det dårligere lys på fjernlys enn om en har en dedikert lykt for formålet. Alle som har kjørt sprinter med xenon vet dette 
Frode Neergård