Min Transporter

T5-Prosjekter (Multivan/Transporter 2004 - 2015)
Kall'n
-
-
Car: T5 2008 4motion

Min Transporter

Post by Kall'n »

Knipset noen bilder av bilen(e) mine idag ;)

Transporteren er forøvrig en 2008 modell 4motion :)

Kan nevne litt om den. Hentet den i Kristiansand i november. Gått som budbil i Setesdalen siden den var ny. Den så helt grei ut når jeg hentet den. Var lakkete fangere på den da, bortsett fra de løse detaljene i frontfangeren som fremdeles var grå plastikk. Frontfangeren hadde også en liten skade på høyre side.

Verken dørhåndtak eller speil var lakket heller.

Bilen har tydeligvis vært litt småbulket tidligere, for mye var oppigjen-lakkert og så IKKE bra ut! Masse appelsinhud, og mye drit i lakken.
Viskeren bak funket heller ikke, så den kjøpte jeg ny, sammen med bremselyset i bakluken som var knekket.

Byttet ut de originale lampene med de svarte Caravelle-lyktene, og kjøpte grøftelys, og monterte xenonlys i begge settene.
Baklyktene ble byttet ut med LED-lamper, og LED lys i skiltlysene. Sideblinkerne byttet jeg ut til svart.

Har en kompis som er billakkerer, og en som er biloppretter. Så nå i påsken lakkerte vi hele bilen hvit med svart tak, istedetfor den gulaktige hvitefargen som er originalt. Nå er det blitt brukt en Audi farge.

Fikk sveiset igjen panseret slik at jeg kunne ha emblemfri front, og lakket den nye grillen svart også.
Kjøpte bakfangerbygger og monterte den, sammen med sideskjørt, øyelokk, takvinge (som ikke er kommet på enda), og leppen til Caravellefanger (som jeg fremdeles jakter på..).

Kjøpte 20" felger med 255/35 profil, og KW3 coilovere, Coiloverne var jeg hos BT og fikk godkjent, så de er kommet i vognkortet også ;)
Bilen har et sinnsykt veigrep med dette understellet, så det kan ihvertfall anbefales ;) Hardhet/mykhet kan jo justeres også på disse.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Re: Min Transporter

Post by Stian »

Syns bare hvite T5 med sort tak er grisefett :)
Denne er intet unntak!

Mener å ha sett en T5 Caravelle på finn.no for en tid tilbake med samme "looken", men det var veldig bra med dette på transporter. Trenger ikke ekstra påbygg på frontfanger heller :)
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

Stian wrote:Syns bare hvite T5 med sort tak er grisefett :)
Denne er intet unntak!

Mener å ha sett en T5 Caravelle på finn.no for en tid tilbake med samme "looken", men det var veldig bra med dette på transporter. Trenger ikke ekstra påbygg på frontfanger heller :)
Må ha ekstra påbygging jo. Da bygger det like mye ned som bakfanger og sideskjørt gjør. Får mer helhet i det ;)

Har leppen, men ikke Caravelle-fangeren enda ;)
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Det Stian sa.

Detta er vel andre T5a'en som har fått "sveist igjen" hølet i leppa på panseret som vises fram på busforumet og det ser så enormt mye bedre ut enn den bumpen som kommer midt på fronten :D

Sjøl om du brukte postimage kom bildene fram (sperrer på diverse systemer som leser web) - så denna gangen føler jeg meg heldig som har sjekka ut fotos i oppblåst størrelse 8)

Gleder meg til å følge bilen på forumet og se fortsettelsen her, kanskje man får sett den laiv også ? Du la ikke inn noe bosted i venstre margen som var synlig her.

Bustreff i Tinn sistehelga i september, da.
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

Rudeboy wrote:Det Stian sa.

Detta er vel andre T5a'en som har fått "sveist igjen" hølet i leppa på panseret som vises fram på busforumet og det ser så enormt mye bedre ut enn den bumpen som kommer midt på fronten :D

Sjøl om du brukte postimage kom bildene fram (sperrer på diverse systemer som leser web) - så denna gangen føler jeg meg heldig som har sjekka ut fotos i oppblåst størrelse 8)

Gleder meg til å følge bilen på forumet og se fortsettelsen her, kanskje man får sett den laiv også ? Du la ikke inn noe bosted i venstre margen som var synlig her.

Bustreff i Tinn sistehelga i september, da.
Hehe.. Ja er litt idiotisk med emblemet som de lagde for stort og måtte kappe i panseret for å få plass til ;)

Bor i Bergen forresten ;) September ja.. Muligens trekkbil for Cosworth'en da til Gatebil isåfall tenker jeg som også er rundt den tiden;)
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

Bilen har nå fått svart tak-spoiler, og sotete vinduer foran også :)

Grillen på bildet er forresten tilsalgs. Må ha annen grill på Caravelle-fangeren jeg har fått tak i nå etter laaang ventetid.

Grillen er blank svart, 100% strøken!
ztrike
Car: T5 2005 2,5 4Motion

Post by ztrike »

Hva heter felgene dine? De var jævlig kule :)
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

ztrike wrote:Hva heter felgene dine? De var jævlig kule :)
Takk :)

Det er styling-tech sine egne felger. Heter vel S-tech Avant. De er dessverre gått ut av produskjon. Skulle hatt to nye felger selv, etter en ambulanse (ikke i uttrykning) dyttet meg inn i en fortauskant og ødela kanten rundt på disse to felgene. Men får det fikset når vinterfelgene skal på :)
ztrike
Car: T5 2005 2,5 4Motion

Post by ztrike »

Aah okai. Synd det da :( Kledde bilen helt rått :)
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

Da var nye frontfanger kommet på, og bilen er klar for lakkbehandling på mandag :) Kan ta noen bilder og legge ut da :) Nå er den skitten og fæl.. hehe..
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

Sånn ser den ut nå. Tror ikke det blir gjort noe mer med den :)

Image

Image
Jørre
-
-
Car: T4 Transporter Syncro,
Phone: nittisøttentolvti

Post by Jørre »

Utrolig flott bil :D
Rått med svart tak og spoiler 8)
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link :)
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504

Jørn
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

Jørre wrote:Utrolig flott bil :D
Rått med svart tak og spoiler 8)
Takk takk :)

Vi var litt usikre på om vi skulle ha vingen bak hvit eller svart, men vi forandret til svart i siste øyeblikk. Egentlig fornøyd med det :)
Jørre
-
-
Car: T4 Transporter Syncro,
Phone: nittisøttentolvti

Post by Jørre »

Godt valg :D
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link :)
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504

Jørn
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

Hadde troen på at null påbygg var rett, men jeg er omvendt.
Denne lille leppa du har lagt på fremme var akkurat lite nok til at det ble bra :)

Lekker bil!
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

Stian wrote:Hadde troen på at null påbygg var rett, men jeg er omvendt.
Denne lille leppa du har lagt på fremme var akkurat lite nok til at det ble bra :)

Lekker bil!
Ja var siste detaljen det ;) Da ble bilen like lav hele veien rundt.
Med Transporter fangeren ble den en del cm høyere på fronten enn på resten av bilen.
espenvwt5
Car: T5 2005 TDI
Phone: 97045693

Post by espenvwt5 »

Vet dette er en gammel post! Men for en strøken bil:)
Er det originalfangerne du har lakkert bare eller? (På de øverste bildene) De som er "grå svarte" til vanlig? Har lyst til å gjøre noe lignende med min.

Espen
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

espenvwt5 wrote:Vet dette er en gammel post! Men for en strøken bil:)
Er det originalfangerne du har lakkert bare eller? (På de øverste bildene) De som er "grå svarte" til vanlig? Har lyst til å gjøre noe lignende med min.

Espen

Stemmer, er bare en original Transporter-fanger som er lakket. Sprøytet med filler først for å få glatt overflate :)
espenvwt5
Car: T5 2005 TDI
Phone: 97045693

Post by espenvwt5 »

Konge! Var å snakket med en lakkerer i dag. Men han trudde det var lett for at lakken skulle skalle av etter steinsprut osv. Hvordan holdt dine fangere seg? Ser at du har byttet nå da men du kjørte vel litt med de regner jeg med :) Han skulle ha ca 4-5 tusen for det. Syns ikke det var så gærent :)
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

Lakket på min holdt seg helt fin, så tviler på lakken faller av med det første.. hehe.. Jeg er glad jeg kjenner en lakkerer når jeg hører prisene :roll:
Hølje
Car: T5 2005

Post by Hølje »

Hei. flott bil. Har kjøpt maken sideskjørt og hekkskjørt. Hvordan festet du disse? det er noen hull i sideskjørta som stemmer overens med hull under bilen. brukte du disse eller bare limte du fast?
-Multivan Highline 174Hk Tiptronic 2005
-Touran 2,0TDI DSG
-Cresent Flakmoped.
Kall'n
-
-

Post by Kall'n »

Hølje wrote:Hei. flott bil. Har kjøpt maken sideskjørt og hekkskjørt. Hvordan festet du disse? det er noen hull i sideskjørta som stemmer overens med hull under bilen. brukte du disse eller bare limte du fast?

Sideskjørtene er limt og fuget oppe, inn mot døren. Under mener jeg vi limte også for å være sikker på de hang fast. Er en del tilpassing på skjørtene, så tilpass alt FØR lakking!!

Samme egentlig med hekkskjørtet. Er litt tilpassing der også før det passer. Måtte faktisk kappe den i enden for den var for lang, og deretter lime endestykket på igjen. Den henger i den dobbeltsidige teipen som er på. Den funket bra ;)
oldchevy
Car: T5 2006

Post by oldchevy »

hvilken bredde og hva er innpresse på di felgene?? har forhånd noen som er nesten like. 19 x 9,5" bredde og et38.. er litt redd di vill stikke utfor framme??
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

oldchevy wrote:hvilken bredde og hva er innpresse på di felgene?? har forhånd noen som er nesten like. 19 x 9,5" bredde og et38.. er litt redd di vill stikke utfor framme??

9,5x19 et38 skal gå fint med 255.45 eller 245.45 dekk så blir det litt strekk
oldchevy
Car: T5 2006

Post by oldchevy »

Martin Sandvik wrote:
oldchevy wrote:hvilken bredde og hva er innpresse på di felgene?? har forhånd noen som er nesten like. 19 x 9,5" bredde og et38.. er litt redd di vill stikke utfor framme??

9,5x19 et38 skal gå fint med 255.45 eller 245.45 dekk så blir det litt strekk
Takk for svar :)
Post Reply