Senkesett T5.(facelift)

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
jeep

Senkesett T5.(facelift)

Post by jeep »

Bestilte ny Caravelle 180 4M. på fredag, men den kan ikke leveres med orginal senking slik en kan med Transporter.Den jeg har i dag (2007.174 4M) har jeg senket med et ikke helt "ukjent"justerbart senkesett (vil ikke nevne navn på settet, da det er en kompis som selger dette :? )
Er langt ifra fornøyd med kjørekomfort på dette. Bilen ble for lav, bløt bak(bunner), stiv foran og det lager "bloing" lyder foran. :evil: (er byggmester, så det blir jo en del tunge turer.)
Kunne tenke meg på den neste å få noe med en komfort som er nært opp til det orginale som mulig.
hvordan er foreks. H&R settene. Ser at det nå er mulig å få det med justerbare dempere.
Noen som har prøvet ut dette, og er det mye arbeid å justere demperne når man skulle ønske det.??
Transporter 204 TSI 4 Motion.
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Re: Senkesett T5.(facelift)

Post by Martin Sandvik »

Det er en grunn for jeg kun selger H/R og ingen andre sett.
H/R er kvalitet påøverste hylle.

Bor du i nærheten av Oslo så kan du komme å prøve min bil.

Ang justering av dempere så kan det gjøres ved å løfte på deksel over vindus viskerene og strekke handen inn under å vri på knottene. enkelt.

Det er ikke justering på demperene bak.

H/R kom med et helt nytt sett nå i sommer der de byttet til KONI dempere framme og laget nye fjærer til settet.

Det er stor forskjell på dette settet og de tidligere settene som var Bilstein dempere. Pluss nå er fjærbeinene framme i rustfritt.

Evt så kan du ha 40-50mm H&R fjærsett som holder for de aller fleste.
jeep

Re: Senkesett T5.(facelift)

Post by jeep »

Bor i Bergen, så jeg får ha tilbudet tilgode :D
Hadde H&R fjærer på den for intil et 1/2 år siden. Da var orginal demperne helt ferdige, og jeg var lei av at fjærene bunnet foran i den minste hump(og de har vi MANGE av i Bergen) Så det coilover kittet som ble montert gjorde dette bedre, men som sagt, elendig komfort.
Men har vel bestemt allerede før jeg laget innlegg om at jeg kommer til å bestille H&R coli overs til nyebilen. Ville bare få valget bekreftet :)
Bare synd at ikke nyebilen dukker opp i Bergen før en gang ut i Mars måned. Buhu.... :cry:
Transporter 204 TSI 4 Motion.
Post Reply