caravelle coach

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
ottars

caravelle coach

Post by ottars »

coach 90 mod. 112i

Hei

Eg har arva ein eldre caravelle frå far min, og det har i dei siste månadane dukka opp nokre småproblem.

Det fyrste som skjedde var at lys, vindusvisker, radio ikkje fekk straum når ein sette på tenninga. For å få på lyset er det no nødvendig å skru på lysbrytaren til venstre for rattet og blinke med langlyset. I ein mellomperiode gjekk det an å skru av og på tenninga nokre gonger før ein starta motoren, og på den måten få lys på bilen. Det er til å leve med, men nevner det på grunn av det som fylgjer.

Etter ein lengre tur frå vestlandet og nordover til Trondheim opplevde eg for fyrste gong at bilen ikkje starta på fyrste omdreining, noko den alltid har gjort. Det blei nødvendig å skubbe bilen i gang midt på sognefjellet. No skjer det kun unntaksvis at bilen startar med ein gong. Etter litt prøving og feiling har eg funne ut at motoren startar fint om eg har litt gass.

Om eg slepp gassen 3 sek. etter den har starta, dauer den. Det virkar som om den ikkje går rett på tomgang. Får den gå seg litt varm, går det greit. Eg brukar no å halde litt turtal på motoren etter den har starta. Med varm motor fungerer motoren som den alltid har gjort.

Etter at den har begynt å bli vanskelig å starte, har og bensinforbruket gått opp. Siste måling viste 1,4 liter på mila. Det vanlege har vore rundt ein liter.

Eg kan og nevne at lyddemperen på eksosanlegget er øydelagt.

Eg har nokre idear sjølv kva dette kan vera, men vil veldig gjerne ha innspel frå andre?

mvh,
Ottar Skjervheim
112wboxer
-
-
Car: Blå 97 2.5tdi gul 2.5tdi høyttak(tidl mesta)

Post by 112wboxer »

antagelig er det selve tenningsbryteren som er ødelagt, (på rattstammen)
dette med kaldstart har med tempføler på kjølevannet å gjøre (sitter foran på venstre side på motor) eller det kan være tempføler i luftklaffboksen(montert på luftfilter boksen)
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Det kan være veldig mange ting her: Bensinforbruket kan kun måles dersom du har sjekket at bilen har en ren luftfilter og ingen hindringer i lufttilgangen til motoren, sjekk dette ut først. Deretter sjekk samtlige tennplugger, kabler og fordelerlokk. Er disse i orden, sjekk tomgangsstabilisator (motoren som vibrerer helt på toppen av motoren, og den elektroniske stabilisatormodulen. Om nødvendig ta ut begge plugger og koble dem sammen. Skift oljen, påfyll kjølevæske, sjekk at alle følerledninger er koblet til og i orden. Få et verksted til å måle CO verdien, og få justert bensintilførselen.
Tenningsbryterfeil er jo veldig vanlig på disse bilene, min har fusket lenge. Ikke drei nøkkel så mange ganger, men hold hardt i nøkkelen i startposisjonen og vent inntil det tenner. Husk å sjekke alle ledningsplugger rundt bryteren, du kommer til ved å skru av plastdekselen rundt rattstammen. Kan hende at tenningsproblemer henger sammen med manglende strømtilførsel også til viskene, blinklys osv. Forresten, hvilken type motor har du i bilen - 1.9 forgasser eller 2.1 innsprøytning?
Håper du blir like glad i bilen som oss her på forumet - kjenner du den ikke fra før har du mye glede i vente!
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
roars
-
-

Re: caravelle coach

Post by roars »

Def. eksosanlegg ga høyere forbruk på min WBX...
Roar Sørnmo
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Gir også problemer med automaten. Mindre motstand, lengre tid før gearing... Min erfaring med Postbilen.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
ottars

Post by ottars »

Hei!

Takk for svar. Eg har sjekka ut dei tinga du har påpeikt, Andrew. Luftfilteret er nytt, sammen med olje, oljefilter og tennplugger. Det skal være nok kjøleveske på den. Eg må rett nok fylle etter med jevne mellomrom, men finner ikkje spor etter vatn i olja.

Eg veit ikkje korleis eg kan kontrollere tomgangsstabilisatoren på toppen av motoren, antar det er den sylinderforma saken med ein ledning tilkopla i eine enden. Motoren stopper når eg tar ut denne ledningen.

Kor finner eg den elektroniske stabilisatormodulen?

Det er forresten ein 2.1 innsprøytningsmotor.

Det kan virke som om eg bør overlate heile saken til eit verksted som har utstyr til dette. Er det eit verksted i Trondheim som anbefales framfor andre?

Er det mulig å kontrollere om dei to tempfølerene (til kjølevatn og luft) fungerer som dei skal, eller må eg bytte ein og ein? Sitter føleren til lufta i luftklaffboksen eller sitter den på det rører som går mot toppen av motoren? Ang. den til kjølevatnet finner eg berre ein som sitter i toppen av tanken (ikkje tanken for påfylling).

Det blir mange spørsmål dette. Eg er takknemlig for svar.
t425i
-
-
Phone: 92090199

Post by t425i »

Hei Ottars, og velkommen til Trøndelag. :)

Verkstedbesøk med T3 har ofte en tendens til å bli alt for dyre. Om du er interessert, så kan du evt. ta deg en tur innom meg i helga, så kan vi jo se litt på tilstanden på motoren din. Jeg har også et bra brukt eksosanlegg liggende, som du evt. kan få overtatt billig...

Om det er interessant, ta kontakt med meg på tlf. 92090199.
:-) Lars I.

VW Baja 69
Opel Kadett B 1.9 US mod
Maico 500 57
Chevrolet 57 Truck 4400
Chevrolet 59 Suburban Apache
Chevrolet 83 S10 Pickup
ottars

Post by ottars »

Hei

Takk!
Eg slår på tråden i løpet av helga.. :)

mvh,
Ottar
t425i
-
-
Phone: 92090199

Post by t425i »

Takker for visitten :D

Har du fått byttet tenningslås-bryteren..?
:-) Lars I.

VW Baja 69
Opel Kadett B 1.9 US mod
Maico 500 57
Chevrolet 57 Truck 4400
Chevrolet 59 Suburban Apache
Chevrolet 83 S10 Pickup
ottars

Post by ottars »

Hei

ja, eg har byttet tenningslåsbryteren. Etter at den blei bytta starta motoren uten at eg har hatt gasspådrag. Fyrste gong den var litt verre å starte, var igårkveld. Det har naturligvis ført til at ikkje har bytta temperaturføleren for kjølevatnet :) Det var likevel litt kaldt igår, og kan tyde på at føleren er defekt likevel?
Eg har ikkje fått kontrollert bensinforbruket nylig.

Nye drivreimer er forøvrig bestilt.
ottars

oppfølging

Post by ottars »

hei

eg kan rapportere tilbake om at bilen no starter som den skal, og ingen problem med lys/tenningsbryter. Tenningsbryterproblemet var å bytte den elektrisk bryteren, som eg allerede har nemnt. Problemet med å starte bilen blei løyst når eg fekk bytt temperatursensoren på kjølevatnet.

Takk for gode råd og hjelp!
Post Reply