Vidvandre - ny bil

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
jimhell

Re: Vidvandre - ny bil

Post by jimhell »

Venter man til 1.januar med eierskifte faller årsavgiften på selger.
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Yep, vi signerte kontrakta på bilen og eierskiftemeldinga før nyttår så da får man se hvor stabil Staten er på føring av datoer, da :roll:

-Separasjonssøknaden til fylket gikk fra meg og exen, signert dato i november men kom ferdig innvilget og saksbehandla over en måned seinere...
-Da sier det seg selv at her skal ikke datoen flyttes til 2012 men skje ifjor nå, da, slik at jeg må betale styggprisen istedet for den kraftig reduserte :roll:

Forbanna tåkefyrster, alle som en som jobber i sivil saksbehandling i Staten :lol:

Driver og småsurfer etter norske priser vs utenlandske priser på BF/Goodrich-sko til bilen. Sliter litt med å se hvorfor jeg skal ha All Terrain-dekk når det finnes Mud Terrain men som "førstegangs anskaffa BF/G" så kan man kanskje nøye seg med AT ?
Jeg synes ikke de norske prisene er så forbanna høye på disse dekka, men samtidig skal jeg kontrollere utenlandske leverandører samt det å få dem tilsendt sånn at jeg veit jeg betaler en så lav som mulig pris for slike dekk.

Dimmensjonen kommer til å bli 215/75R15 om jeg ikke finner tak i 16-tomsfelger til bilen og kan sko den med 215/70R16 istedet.
Dette skal heve bilen noe uten at man går spesiellt utenfor det speedometeret klarer takle uten justering.

Enn så lenge er det mysing, skal ha meg bolig før jeg handler meg dekk - og boliger skal gjerne ha vaskemaskin/oppvaskmaskin/tv/etc også, så det kan tenkes dekk ikke blir i år.
Jeg får se det an.
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

kjøp at du... fordi dem funker... og dem fucker ikke opp huet ditt under kjøring som mud gjør.. mud ser tøft ut,, men det stopper der... :shock: :mrgreen:
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

Gratulerer :D
Tage Vedal

T3-fan
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Rapidspeed wrote:kjøp at du... fordi dem funker... og dem fucker ikke opp huet ditt under kjøring som mud gjør.. mud ser tøft ut,, men det stopper der... :shock: :mrgreen:
Mjo, jeg tror det kommer til å bli All Terrains i første omgang - detta fordi man akal langt på normale veger før man trekger sidebeskyttelsen Mud Terrains har - først må man til Hirtshals og inn i båt, før man kan drømme om lavastein - evt må man ned til området Malaga før man er en båttur og en dagsmarsj unna Atlasfjellene.

Siden det er såpass geografisk langt unna så havner MT lengre bak i prioriteringsrekkefølgen.

Og til syvende og sist kan det jo tenkes at AT også er rimeligere :D

Tage, takk 8)
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

Gratueler med ny og fin bil Yngve. Fin farge også. Dersom du ikke har hentet bilen enda, og heller ikke levert salgsmelding, kan dere fylle ut en ny salgsmelding når du henter den, så er det en del kroner spart.
At du allerede nå begynner å snakke om BF/G dekk var som forventet, men jeg er litt overrrasket over at ordene "Heving" og "Heve sett" ikke alt er nevnt. Jeg regner med du kommer til å heve denne og deretter sette på enda større dekk, så da ville jeg ventet til høsten med å kjøpe nye dekk eller flyttet over de fra Kakemonsteret, for du har jo ikke dårlig dekk på den gamle har du vel?
T4 med offroad look tror jeg ikke jeg har sett "live" så da vil då få en ganske så spessiell bil.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Jeg kan alltids skrive ønskelista mi til Nissen, ja 8)

EDIT - just nu står sånne sølvfarga dempematter for å klemme opp i frontruter og framdørsvinduer samt tilsvarende dempematte for å henge rundt takduken for å gi "dobbeltisolerende lag" på ønskelista.

Dét og bakaksel med sperre, de finnes men forhandlernettverket gjorde jo sin sedvanlige slette jobb da disse bilene ble solgt så det er ikke sååå himla mange slike i Norge. Får høre med skraphandlerne om de veit av en donorbil som er påvei i kverna - så kommer jeg og peller av aksling, sperre og tilhørende tjafs for å ha til Vidvandre.

Kan jo ikke kjøre softroader når man ser for seg en type bruk som krever mer enn RAV4/Freelandernivået, vel !
Last edited by Rudeboy on 24 Nov 2012, 19:31, edited 1 time in total.
t21500
-
-
Phone: 9081tjueen99

Post by t21500 »

Du kan jo alltids kvervulere litt hos bt, da. Hvis dem slår seg vrang, skrur du av skiltene, leverer dem og tar ny kølapp, for så å ta dem ut igjen. :wink:
Pål Strand
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Hehe, avventer og ser hva som skjer - var jo forberedt på bonusen (schpyyyyy) det er å få lov å betale nok 5.908,- i omregavgift basert på 2011-datoen vi signerte papirene på men om det nå går veien her så får Far den rimeligere summen å betale.

Ï såfall må jeg jo bare bruke pengene jeg "sparer" på noe annet til bilen istedet :lol:
Jeg så at ei 18-årig Laphroaig kosta rundt om 700,- i Scotland for en liter, kanskje jeg skulle importere den og ha liggende bak i bilen for "ankerdram" når jeg er på tur ?
jostein
-
-
Phone: 90096263

Post by jostein »

Har det ikke noe åsi når på året den har vært førstegangs regget også. Tror du evt. måtte ventet til etter første gangs reg datoen, for å få den lavere reg avgiften.
2010 mod Caddy Maxi 1.9 TDI
1989 mod T3 Caravelle 2,1 DJ syncro m/sperre foran og bak
+1

Blir aldri ferdig
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

jostein wrote:Har det ikke noe åsi når på året den har vært førstegangs regget også. Tror du evt. måtte ventet til etter første gangs reg datoen, for å få den lavere reg avgiften.
nope... registreringsår..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Yep, tidligere diskutert andre steder på forumet og konklusjonen var "årstall" isf "dato". Så om Drammen trafikkstasjon sjekker kalenderen på veggen istedet for dato signert dokument, vinner jeg.

Hvis ikke så blir summen det jeg uansett hadde forberedt meg på - nema problema :D
hunter
-
-

Post by hunter »

Gratulerer Yngve! :)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Kort spørsmål om vognkort. Idag rakk jeg jaggu hente ut mitt midlertidige så såsnart selger har fått penga fra banken avtaler vi tidspunkt for henting & Bob's my uncle, som man sier på film.

Men. Dersom jeg idag hadde hatt med TÜV-papirene til lyktebøylen som skal på, kunne jeg da forevist blekka og sagt "den her skal inn i vognkortet" sånn dels for å spare antall turer man må ta til sin lokale trafikkstasjon ?

Eller må man forevise doning, bøyle og papirer før ting skjer ?

Det andre jeg lurte på gjelder taklast. På Multivanen står det jaggu tillatt taklast 50 kg men etter det jeg husker fra selgers vognkort så står det ikke noe på tillatt taklast på denna Californiaen - hvordan får jeg det påført (50kg, altså) ??

Det er jo samma ramme, samma feste og samma tak på både Multivanen og Californiaen så hvorfor noen "har glemt" påføre tall på det punktet i vognkortet aner jeg ei - jeg håper jo det er feil at det ikke står noe på Californiaens taklast.

Jaja, jeg finner vel ut av det sånn på sikt.
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

Skal du endre noen tekniske data på bilen, må du gjennom en forvaltningskontroll, jeg er ikke sikker på hva den koster men tror det er litt under 1000 lappen. Må du inn til etterkontroll så koster den ca halvparten av den første. Som California er vel denne som original bil å regne, så da ville jeg tatt kontakt med Møller for å få de nødvendige papirer for å få det inn i vognkortet. Er det andre ting du ønsker å endre, som f. eks større dekk, senke sett, sette in 3 seter forran ombygning til likbil osv, så får du ta det med samtidig, koster det samme uansett. Ellers har du levert salgsmelding i Drammen, de er meget service venlige, fornuftige og hyggelige. Jeg vet om buss importører på Romerike som kjører til Drammen for registrering, da de er bedre å ha med å gjøre en spesielt Jessheim.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

taklast er vel ditt minste problem. Ingen som sjekker heller. Få bilen hjem nå og få solgt den andre før du begynner å stresse deg opp.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Hehe, bilen kommer hit, den. Nema problema.

Selge den andre skjer vel når løkskallene (sesongcamperne) kryper ut av skinnfellene sine og beveger seg ut i sola igjen om etpar måneder.
jakob
-
-
Phone: 46809101

Post by jakob »

:D Hvis det skal gjøres forandringer i vognkortet så koster vel det ca 500 kr!

Ungen, slik blir vi alle når vi får noe nytt! Regner med at du dukker opp på et Mjøstreff ila 2012! HVis ikke så kan jeg ta en tur innover en mandag!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K

T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Grattis unge mann! Den var jo fin, den der! Nå har du jo to biler så da skulle det vel holde for noen år framover. Nå gjelder det å shine opp den blå så skal du se at den "går unna" til våren.

Good Luck!

erjo
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
jimhell

Post by jimhell »

Sesongcamperne?
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Sesongcampere er de som misforstår omverden, Jim. De som slutter campe i august og ikke starter igjen før rett før St. Hans :roll:

Sesongcampere. Ikke som du og meg, eller Jan & Anine her på forumet - men vi er vel mer skjelden vare enn Hvermansen er.

Fikk bekreftelse fra selger at mine penger hadde kommet fram, så da venter jeg spent på resten av overføringa - bankmannen (som først var ei dame) mente de ville tikke inn på kto til selger imårra.

Uansett har man da vognkort i hende, så da gjenstår det å komme seg avgårde med en av disse ekspressbussene som freser avgårde i retning Rv-134 så hopper jeg av på passende sted.

Colorline har overøst meg med gratisbilletter for to + bil Sandefjord - Strømstad, så det kan hende at Jim får besøk der nede etpar helger i.l.a de neste ukene 8)
zapperx
-
-

Post by zapperx »

"- men vi er vel mer skjelden vare enn Hvermansen er........................"
Selvinnsikt og to fine campere. Starter 2012 på en finfin måte Yngve :lol:

Og før du retter på meg Yngve så er begge to "campere" for en enkel hvermansen som meg som syns det å campe på sommeren er knall, og fyller vinteren med andre interesser.......
Vet at Multivan ikke er en camper for blablablablablablabla........ :lol:

Knallfin bil du har fått tak i forresten, og som før så skal du vite at mobbingen er i beste hensikt, og er bare et tegn på missunelse fra en hvermansen og sesongcamper som ikke har en eneste buss eller hobbybil på tunet lenger.
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Glemte si at det slett ikke var omreg på kr. 5.908,- som forventet på denna bilen, det beløpet gjelder for personbiler og detta ærnte no personbil - det er jo en campar :D

Det ble mindre enn kr. 1.500,- også :wink:

Ganske så behagelig pris får jeg vel legge til. Penga jeg skulle bruke på omreg mens jeg enda trodde det var fullpris går med til "noe annet" istedet.

Og, Glenn Harald, det er ikke mobbing det er skjemt og ap - helt innafor regelverket :lol:
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Da har Flissundet svart "bestillingen", som de kaller henvendelsesskjemaet sitt, på min mail - kr. 5.900,- for softwaretuning av bilen, fra 102hk til 133hk - Øy, bedre enn T5a, jo :P

Er det noen som veit hva VAG og/eller Harald A. Møller sier til denne formen for korrigering av motorene ? Antar "typegodkjenning (a) moller.no" er rette instansen å spørre hen, men sånn i tilfelle noen veit hva Møller og VW sier til mod av motor ?

Kanskje man skulle gå i dialog med trafikkstasjona om dette, siden jeg har minst ei påføring som skal endres i vognkortet fra før av - well, to om man tar med taklastbegrensninga. -Eller skal jeg levere inn vognkortene og påpeke mangelfullt utfyllt vognkort om ikke de 50 kg taklast er påført ?

Min problemstilling til han nye bak skranken ikke kunne svare på, om man stiller med TÜVdokumentasjon på f.eks lyktebøyle som er godkjent for bilen og om man da kan få dette påført direte i vognkortet ved registrering er fremdeles ubesvart. I verste byråkratiske ånd så må man ta imot med det vognkortet man får, og deretter få endret det til (hva er det dette koster) kr. 470,- hver gang man kommer på noe til endring ? Håper da ikke det.

EDIT - Jf Flissundet så er det ingen effektavgift når bilen er eldre enn ti år. Yay, da sparte jeg de penga 8)
Vissvass
-
-
Car: 2003 T4 Multivan 2.5 TDI 102
Phone: Call 911-48-777

Post by Vissvass »

Har du sjekket med disse Yngve. Leste en plass for en stund siden at de ga rabatt til medlemmer her.
http://www.ultimo.no/

Kortere til Drammen enn til 2270 Flisa :wink:
John Magne Aasen
VWbus Drammen
Multivanmafiaen
03 T4 Multivan 2.5 TDI
04 Audi A4 1.8T Cab
http://vwt4multivan.blogspot.com/
92 T4 Transporter 2.0 Kombi (solgt)
94 T4 Caravelle GL 2.4 Kombi lang (solgt)
Post Reply