Viskosekobling
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Viskosekobling
Det er noen som reparerer disse,vet det var noe om det her,er det noen som husker hvem?Noen som vet hva som blir gjort med viskosekoblingen for å få den til virke igjen?Har akkurat byttet ut en,ingen suksess akkurat.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
Om du sender viskoen til Pedersens Auto i Mo i Rana, lurt å prate med verksmester Sverre Skog först, så ordner de den biffen for ca 2000 kr. Ellers hörte eg frå en tysker at i Österrike har man en innbytteordning, lever inn din gamle og få en nyoverhalt tilbake. Skulle koste ca 1700. Var visst flere tyskere som gjorde dette. Ellers, om man har god råd, kan man satse på en decoupler, kanskje lönnsomt i det lange löp uansett?
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
Det med "overhaling" av viscosen er litt mer innviklet enn å bare skifte ut den viskøse væsken. De runde skivene som er en del av det hele har bitte små "tagger". Disse blir slitt ut med tiden og en skifte av kun væsken vil gi en relativt kortvarig "lykke". Uten disse små taggene vil ny væske virke heller dårlig .Det vil nok på sikt være enn mer lukkerativ løsning å helsveise viscosen slik at denne fungerer som en kraftoverføringshylse samt å montere en decoupler. Har selv kjøpt en decoupler som snart skal monteres. Men jeg vil fortsette å ha en funksjonell viscose sammen med inn/ut-kobleren. Når min viscose er utbrukt vil jeg helsveise min defekte viscose og bruke denne som kraftoverføringshylse eller kjøpe en fabrikksny fra VW hos Bernd Jaeger Tyskland. Dette vil koste ca 745,- Euro. Og dette er jo en LITT ANNEN pris enn hva Møller skal ha for en her i Norge ...... ca 17.000,-
som etter min mening er helt SINNSYKT
Eskild
Eskild
Eskild Serigstad
Maskiningeniør
2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
Maskiningeniør
Re: Viskosekobling
http://www.busschmiede.de/
435,- euro inkl. frakt.
Her blir all innmat skiftet ut, kun huset er "brukt".
Den gamle må sendes inn.
2 års garanti.
Har en slik på gang selv nå.
Men "klumpen" er litt tung...så det er noe frakt på dette.
435,- euro inkl. frakt.
Her blir all innmat skiftet ut, kun huset er "brukt".
Den gamle må sendes inn.
2 års garanti.
Har en slik på gang selv nå.
Men "klumpen" er litt tung...så det er noe frakt på dette.
Roar Sørnmo
-
narle
- -

Idag var jeg hos Porscheguru Alf Rønning? på Nes ved Brumunddal.Han fortalte at han overhalte slike viskosekoblinger og det var interessant å høre.Det han gjorde var å plukke viskosen i deler og vaske det reint.Skiftet tetninger mellom viskose og diff. da det var her feilen som regel var på disse.Girolje inn i viskoseolja ødela funksjonen på viskosen,derfor den nøye rengjøringen.Ny olje ble brukt,som ikke var den samme vw brukte,(hadde ikke planer om å fortelle hva slags olje det var,nei)og alt ble bedre enn noen gang,sa han.Pris mellom 2-3000,-.Man må levere inn viskosen.Dette hadde han gjort mange ganger så han var sikker i sin sak.Var en dags jobb.Noen kommentarer til alt dette?Vurderer å levere inn viskosen over helga.narle wrote:Det er noen som reparerer disse,vet det var noe om det her,er det noen som husker hvem?Noen som vet hva som blir gjort med viskosekoblingen for å få den til virke igjen?Har akkurat byttet ut en,ingen suksess akkurat.
Last edited by narle on 25 Dec 2006, 20:44, edited 1 time in total.
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
Hmmm, 1 dags jobb hørtes mye ut...men det er jo bare å ta ut selve viskoen.narle wrote:Idag var jeg hos Porscheguru Alf Rønning? på Nes ved Brumunddal.Han fortalte at han overhalte slike viskosekoblinger og det var interessant å høre.Det han gjorde var å plukke viskosen i deler og vaske det reint.Skiftet tetninger mellom viskose og diff. da det var her feilen som regel var på disse.Girolje inn i viskoseolja ødela funksjonen på viskosen,derfor den nøye rengjøringen.Ny olje ble brukt,som ikke var den samme vw brukte,(hadde ikke planer om å fortelle hva slags olje det var,nei)og alt ble bedre enn noen gang,sa han.Pris mellom 2-3000,-.Man må levere inn hele framdiffen.Dette hadde han gjort mange ganger så han var sikker i sin sak.Var en dags jobb.Noen kommentarer til alt dette?Vurderer å levere inn framdiff over helga.narle wrote:Det er noen som reparerer disse,vet det var noe om det her,er det noen som husker hvem?Noen som vet hva som blir gjort med viskosekoblingen for å få den til virke igjen?Har akkurat byttet ut en,ingen suksess akkurat.
Ikke mye jobb det.
Samme som har skjedd til meg, tetningene def. og girolje i viskoen.
Men lamellene blir som regel brent da, har åpnet noen og de har tildels vært ganske blå.
Roar Sørnmo
narle wrote:Idag var jeg hos Porscheguru Alf Rønning? på Nes ved Brumunddal.Han fortalte at han overhalte slike viskosekoblinger og det var interessant å høre.Det han gjorde var å plukke viskosen i deler og vaske det reint.Skiftet tetninger mellom viskose og diff. da det var her feilen som regel var på disse.Girolje inn i viskoseolja ødela funksjonen på viskosen,derfor den nøye rengjøringen.Ny olje ble brukt,som ikke var den samme vw brukte,(hadde ikke planer om å fortelle hva slags olje det var,nei)og alt ble bedre enn noen gang,sa han.Pris mellom 2-3000,-.Man må levere inn hele framdiffen.Dette hadde han gjort mange ganger så han var sikker i sin sak.Var en dags jobb.Noen kommentarer til alt dette?Vurderer å levere inn framdiff over helga.narle wrote:Det er noen som reparerer disse,vet det var noe om det her,er det noen som husker hvem?Noen som vet hva som blir gjort med viskosekoblingen for å få den til virke igjen?Har akkurat byttet ut en,ingen suksess akkurat.
Ja jøss, om han gir funksjonsgaranti på dette , så tut å kjør. Ække no å si på prisen da nei.
Eskild
Eskild Serigstad
Maskiningeniør
Maskiningeniør
-
narle
- -

.Jobben var nok å få det reint nok,skjønte jeg.Tetninger ble også skiftet.roars wrote:Hmmm, 1 dags jobb hørtes mye ut...men det er jo bare å ta ut selve viskoen.narle wrote:Idag var jeg hos Porscheguru Alf Rønning? på Nes ved Brumunddal.Han fortalte at han overhalte slike viskosekoblinger og det var interessant å høre.Det han gjorde var å plukke viskosen i deler og vaske det reint.Skiftet tetninger mellom viskose og diff. da det var her feilen som regel var på disse.Girolje inn i viskoseolja ødela funksjonen på viskosen,derfor den nøye rengjøringen.Ny olje ble brukt,som ikke var den samme vw brukte,(hadde ikke planer om å fortelle hva slags olje det var,nei)og alt ble bedre enn noen gang,sa han.Pris mellom 2-3000,-.Man må levere inn hele framdiffen.Dette hadde han gjort mange ganger så han var sikker i sin sak.Var en dags jobb.Noen kommentarer til alt dette?Vurderer å levere inn framdiff over helga.narle wrote:Det er noen som reparerer disse,vet det var noe om det her,er det noen som husker hvem?Noen som vet hva som blir gjort med viskosekoblingen for å få den til virke igjen?Har akkurat byttet ut en,ingen suksess akkurat.
Ikke mye jobb det.
Samme som har skjedd til meg, tetningene def. og girolje i viskoen.
Men lamellene blir som regel brent da, har åpnet noen og de har tildels vært ganske blå.
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
Dette må du undersøke nærmere...har en visko liggende klar for forsendelse til tyskland, men det dropper jeg om det kan fikses på hjemmebane.
Kjører ofte Trøndelag-Odaln, så en liten svipptur innom brummundal lar seg lett gjøre.
Driver denne karen noe verksted der eller ?
Kjører ofte Trøndelag-Odaln, så en liten svipptur innom brummundal lar seg lett gjøre.
Roar Sørnmo
-
narle
- -

Jepp.Porscheverksted.Ring og ta en prat med han.roars wrote:Dette må du undersøke nærmere...har en visko liggende klar for forsendelse til tyskland, men det dropper jeg om det kan fikses på hjemmebane.
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk