Skreiv vel innledningsvis at det mest var ment som fritidssyssel når jeg har parkert og camper, men det er klart at jeg kan jo hente ned bl.a VAGCOM og annet matnyttig til dere når dere står der med feil på bilen slik at man har tilgjengelig oppslagsverker for hånden når dere må ut i snøen og skru bil
OK. Den kom altså hjem igår. Idag kom lillesøstra også hjem, litt forskjell på Coachen og Multien, syns jeg, sånn utvendig - plastfangere på Californiaen men det er helt okay på en syncro.

Jeg synes det ser ut for at en ganstercap på T4 må skrus fast såpass langt opp og bak på fronten av taket at jeg vil tro Westfaliaglassfiberen rett og slett er i veien men til begge disse T4b'erne mine har jeg jo fundert på å skaffe "solskjerm" for å ha utvendig, da.
Det blir mye varmere å sitte i frontruta under kjøring enn hva jeg husker opplevelsen i Tyskerbrakka ga av solvarme - og forskjellen kan ikke ligge bare i at snuten på faceliften er slakere i antall graders helling, jeg spekulerer på om frontruta ligger med annen helling også.
Når ikke ganstercapen kan skrus på blir det vel med som i Kakemonsteret, å kjøre det jeg synes er unødig mye med airconditionninga påslått
Jeg får trøste meg med dem som sliter med sine ganstercapser, at de blafrer for mye i vinden ved passering av møtende vogntog og heller bruke vinduene aktivt i lavere fart - noe som vel kun går til det sitter noen i baksetet, antar jeg.

Jeg er også usikker på om jeg skal ha smussavviser på panserfronten på Vidvandre - den bidrar til å løfte møkka opp og vekk i en viss grad så den har så definitivt sin misjon, det er ikke det.
Men den blir kanskje litt for mye å ha på i front når lyktebøylen kommer på ?
Må se det der litt an, trur jeg.
Skvettlapper bak skal på nybilen, det blir etter at jeg kommer meg i hus og forhåpentligvis før vinteren er over - om det blir allverdens med andre ting jeg skal triumfe igjennom inne i bilen sånn før sommeren får jeg ta når jeg har ledig tid. Husleit, jobbleit, jentungen og dårlig pc-kvalitet for tiden sier jo sitt. Det blir en rolig datavår (selv om jeg myste på spec til en av disse "spilldatamaskinene" med 27tommers skjerm som Komplett.no annonserer for rundt 25 laken, da

) og heller litt annet jeg skal fordrive tiden med.
Dekk skal jeg ha, det står dekk fra 2009 på sommerfelgene og ukjent alder - antatt fire til fem år gamle vinterdekk på bilen nå på vintertida. Hva jeg lander på er ikke heeelt godt å si, det er ikke alle som finner 215/65R16 når de ser bort i hylla på verkstedet sitt her hjemme, da
Men ett sett på fem stk BF/G All Terrain-sko (føkk, det var på en 15-størrelse, ikke 16) har jeg da fått en pris på rundt 5.600,- for, en annen kunne tilby fem stk Nokiandekk på 215/65R16 montert på felger jeg kjøper der til 12.000 og skulle jeg absolutt ha BF/G AT så skaffa han det, da ble prisen enda rimeligere men da måtte han sjekke prisen der.
Samme kjede som sistnevnte er med i lover 35% avslag på BF/G AT til ansatte én plass i Forsvaret og en kompis som jobber der er velvilligheten selv, han - så det kan bli helt greie priser for nye sko til nybilen
Må se an dekkjøp ift bilene, boligkjøp etc.
-Vidvandre skal på PKK i oktober så jeg får vel sette den inn for slikt nå i 1. juni, det er en fredag så ingenting er bedre når man går ut i arbeidsløysa og sommermånedene enn å ha ferdig godkjent bil - om nå dét blir endstate av PKKen, da
Uansett hva som venter så blir detta bra, det. Banna bein !