Vurderer å chipe min 07modell 130hk 4motion, å lurer på om noen har noe erfaringer her.
Gir det den økte effekten som oppgis og ikke minst tåler maskin det, eller lager jeg meg bare trøbbel?
Bilen har straks rulla 120 000km
Stian
Erfaringer med chip?
Re: Erfaringer med chip?
Jeg gjorde det for ikke lenge siden. Samme bil som deg. Gått cirka 150.000 km.
Leverte den inn hos en her i Bergen som kan spesielt Transporter, siden det har vært bruksbilen hans i mange år.
Bilen gikk BETRAKTELIG bedre! Ga cirka 180 hester, og 410nm.
Effekten er ingen problem. Klutsjen er vel den som får mest gjennomgå, men han sa han pleide dra ut cirka 215 hester av 174 hesteren for å ha litt marginer med tanke på det, så du er trygg der
Leverte den inn hos en her i Bergen som kan spesielt Transporter, siden det har vært bruksbilen hans i mange år.
Bilen gikk BETRAKTELIG bedre! Ga cirka 180 hester, og 410nm.
Effekten er ingen problem. Klutsjen er vel den som får mest gjennomgå, men han sa han pleide dra ut cirka 215 hester av 174 hesteren for å ha litt marginer med tanke på det, så du er trygg der
Har en 2008 modell 130 4motion, gått ca 75000km. Er software trimmet av Celtic Tuning til 204hk/460Nm. Runder vel 3. vinteren med dette oppsettet. Har ikke hatt noen problemer.. og ja, bilen går bra! 
2008 T5 130tdi ct 4motion
-
Tøbban
- Car: -08 T5 2.5 tdi 4 Motion
Min er også datatunet hos en kollega (Ultimo) til ca 180Hk/410nm. Eneste med min er at jeg synes den kommer brått ved 1500 omdr. Men godt med moment og trenger ikke gire ned ved forbikjøring så lenge omdr. ligger over 1500. Jeg gir ikke særlig på ved start i 1.gir og 2.gir
Tunet min da den var gått ca 126000km og har nå gått 155000km, snart 1 år siden. Ingen problem til nå. Rett etter tuning lyste gul motorlampe, var feil på avgass-sensor. Fikk byttet denne på VW verksted på garanti.
Tunet min da den var gått ca 126000km og har nå gått 155000km, snart 1 år siden. Ingen problem til nå. Rett etter tuning lyste gul motorlampe, var feil på avgass-sensor. Fikk byttet denne på VW verksted på garanti.
2008 T5 2,5 Tdi 4 Motion
http://www.ultimo.no/steinkjer
Forhandler av trimming/tuning turbodiesel biler
http://www.ultimo.no/steinkjer
Forhandler av trimming/tuning turbodiesel biler
Chip er greit, merker mye effekt forskjell.
Men regn med att svinghjulet ryker etterhvert.
Men regn med att svinghjulet ryker etterhvert.
-
stianwang
- -

- Car: Transporter T5
- Phone: 91730074
svinghjulet ryker uansett, kjøre stil kan spare mye på svinghjulet, ikkje last den for hardt på heilt lavt turtall,