Donor bil til ny AAZ motor.
-
Hvah
- Car: 1.6 TDiesel 1987 Camper
- Phone: 91384197
Donor bil til ny AAZ motor.
tenker jeg skal kjøpe denne. Så vidt jeg har forstått er det en aaz motor i denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32075655
Og at dette er den enkleste av motorbyttene om en har en jx motor fra før..?
1987 1.6 Td Transporter
-
bjørn53
- -

- Car: t3 + golf
- Phone: 90134047
Re: Donor bil til ny AAZ motor.
har kjøpt en aaz. Det står på deksle over kamreima om det er en aazHvah wrote:tenker jeg skal kjøpe denne. Så vidt jeg har forstått er det en aaz motor i denne? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32075655

Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Denne bør ha AAZ ja.
-
Hvah
Takker for svar!
Dette blir min første motor swap.. kan jo aldri gå bra.. hehe
Dette blir min første motor swap.. kan jo aldri gå bra.. hehe
1987 1.6 Td Transporter
-
bjørn53
- -

Ta noen bilder, legg dem ut. Spør på forumet når du står fast. Tror det er lettere å få svar og
hjelp når du har prøvd sjøl først. Nå tapper jeg ut den siste dieselen fra tanken ved hjelp av returen fra dieselpumpa. Greit med egen oljekilde
25 liter ble det.

hjelp når du har prøvd sjøl først. Nå tapper jeg ut den siste dieselen fra tanken ved hjelp av returen fra dieselpumpa. Greit med egen oljekilde
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
-
Hvah
Bilen var solgt.. 
Men har funnet denne som jeg har stor tro på.. :
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32277217
Er det noen her inne som har gjort en slik jobb som dette før som kunne tenke seg å bistå med litt ekspertise når jeg skal bytte? Jeg kan betale en tusenlapp for eksempel for bryet. Og en litt vrien 1,6 liters Turbo diesel kan du også få med
Tenker å gjøre alt selv, men å ha noen som vet hva en gjør ved siden av seg er jo gull verdt når en ikke har gjort slike ting før..
Jeg har et verksted i Kongsberg jeg kan stå å bytte i. Har planer om å få gjort det i løpet av de neste måndene..
Er det noen her inne som har gjort en slik jobb som dette før som kunne tenke seg å bistå med litt ekspertise når jeg skal bytte? Jeg kan betale en tusenlapp for eksempel for bryet. Og en litt vrien 1,6 liters Turbo diesel kan du også få med
Tenker å gjøre alt selv, men å ha noen som vet hva en gjør ved siden av seg er jo gull verdt når en ikke har gjort slike ting før..
Jeg har et verksted i Kongsberg jeg kan stå å bytte i. Har planer om å få gjort det i løpet av de neste måndene..
1987 1.6 Td Transporter
-
bjørn53
- -

Hvah wrote:Bilen var solgt..
Er det noen her inne som har gjort en slik jobb som dette før ................

Tømte dieseltanken nesten helt ved å ta returen til dieselfilteret.

Med en flaske kan man fylle opp diesel tilførselen dersom du kjører tom.
Må være IDUN.

Frontfangeren er festet med 4 skruer 13mm bak grøftelykte panelet. + 2 skruer oppe.
En del kabler må kappes. Nb Jeg tar med mest mulig.

Knapp for manuell gløding.

Motor ble tatt ut med travers.

Turbo ser bra ut.
----

Dersom du skal kunne taue bilen bort skrur du løs to skruer en på venstre side
----

og en på høyre. Da slipper du å skru løs traversen som jeg gjordete . Da kan du løfte ut motor med girkasse. Det er smart å kutte eksos rør mens du kan komme under bilen. Det er 2 blikk som vill holde igjen motor til girkasse. Et under som er skrudd til girkasse.(11 mm nøkkel) og et bak motoren over differensialen.(nøkkel 10 mm og 11 mm) Boltene som holder girkassa er de som holder startmotor + de to på toppen av girkassa samt en nede under differensial(bør kanskje tas mens du er under bilen.
Stor vinkelsliper er fint for å kappe drivakselene + for å rydde vekk skrot.

OBS glemte å ta filteret.

Så henger den der klar for vrakpant

AAZ klar til å finne seg en plass i en T3

eeeeeee kanskje først bytte regreim først

Blikket under må fjernes før girkasse kan skilles fra.

Nokler som jeg brukte nr 8 10 13 15 16 17 19 En bra avbiter Løfteredskap kran el
Last edited by bjørn53 on 07 Jan 2012, 14:30, edited 2 times in total.
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Hvah wrote:Bilen var solgt..
Er det noen her inne som har gjort en slik jobb som dette før som kunne tenke seg å bistå med litt ekspertise når jeg skal bytte? Jeg kan betale en tusenlapp for eksempel for bryet. Og en litt vrien 1,6 liters Turbo diesel kan du også få med![]()
Bare ta kontakt du så skal jeg kunne bistå deg
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Disse VW TDK/TDI bilene blir solgt veldig fort så det gjelder å vøre kjapp
Bor i Oslo
-
bjørn53
- -

Volkswagen Passat 1994, 264 000 km, kr 11 585,-regisHvah wrote:Bilen var solgt..
.
Minuus registrering 1585
Tilbake----------10000
Gi et bud kr......7-8000
Vrakpant minus...2000
Dekk selges.........2000
Pris motor...........4000 inkl dynamo
Forhandle frem Hva som skal være med bilen: Hjul takstativ motorvarmer kupevarmer etc
Gi et bud. Stå ved. 99% rustfri......neppe.
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
-
bjørn53
- -

Re: tdk til salga.
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
-
CarlOt2
- -

- Car: T1, 3 og 4 +Golf1
Jeg vet at dette tema med "fra 1,6 JX til 1,9 AAZ" har vært diskutert mye her på forumet, men jeg fant ikke noe om dette nå... Så jeg våger meg til å forstyrre din tråd:
Hva er det av deler sånn ellers en trenger for å få en AAZ-motor til å passe inn i T3'en med JX ?
Beholder man den gamle girkassen som var på JX'en, turbo, bunnpanne, og så videre...?
Carl Otto
Hva er det av deler sånn ellers en trenger for å få en AAZ-motor til å passe inn i T3'en med JX ?
Beholder man den gamle girkassen som var på JX'en, turbo, bunnpanne, og så videre...?
Carl Otto
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
CarlOtto wrote:Jeg vet at dette tema med "fra 1,6 JX til 1,9 AAZ" har vært diskutert mye her på forumet, men jeg fant ikke noe om dette nå... Så jeg våger meg til å forstyrre din tråd:
Beholder man den gamle girkassen som var på JX'en, turbo, bunnpanne, og så videre...?![]()
Carl Otto
http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... ds/aaz.htm
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
-
bjørn53
- -

http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=4&t=29954CarlOtto wrote:Jeg vet at dette tema med "fra 1,6 JX til 1,9 AAZ" har vært diskutert mye her på forumet, men jeg fant ikke noe om dette nå... Så jeg våger meg til å forstyrre din tråd:
Beholder man den gamle girkassen som var på JX'en, turbo, bunnpanne, og så videre...?![]()
Carl Otto
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil