baksete til Caravelle C kombi

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
RøykenRikard
Car: VW Caravelle Syncro 1,6TD
Phone: 45632450

baksete til Caravelle C kombi

Post by RøykenRikard »

Ønsker ett baksete til min Caravelle kombi! Det jeg mest kunne tenke meg var rocknroll sete som kunne slåes ned til seng, men det er kanskje vanskelig å få fatt på?
Uansett, så kunne jeg tenke meg uten den store skilleveggen. Og helst plassert så langt bak mot motorkassa som mulig. Slik at det blir litt plass. vet ikke åssen dette løser seg med fester osv.

Innspill?
Mvh Rikard
Formann
Røyken og Omegn Aircoolers

Rikard@roykenaircoolers.com
CARASYN87
-
-
Car: T3 Syncro 1991 DJ, T2a/b 1972, Renault RX4 2003
Phone: 93277745

Re: baksete til Caravelle C kombi

Post by CARASYN87 »

Jeg har en Syncro som er registrert som kombinert bil med underlig nok 6 sitteplasser.Det var bare 5 belter i bilen :shock: .Har fjernt denne setebenken med plastrute og rullebelter og byttet den inn i ei benk fra en taxicaravelle(10 sitteplasser).Denne benken er faktisk todelt.En toer med magebelter og en foroverbøybart ener også med magebelt som kan låses og løses med en knappetrykk på dashbordet eller manuelt.Det eneste jeg måtte gjøre var å lagre meg større festebraketter(vinkler av tykt stål) fordi biltilsynet syntes de gamle var for spinkelte.Så forlenget jeg den eksisterende liggeflaten bak med sirka 10cm og festet denne benken på de originale festehullene i gulvet.Nå kan jeg bruke denne liggeflaten uten å må ut i all slags vær ved å enten trykke på knappen eller løse benken manuelt.Det er veldig praktisk når det er drittvær ute som i fjor da :lol: .Skaff deg ei lignende benk fra skrottplassen og du har en fin liten campingbil som ikke koster så mye.Skal i år til biltilsynet og omregistrere Syncroen min som personbil.Da kan jeg ved behov også kjøre uten benk uten å må frykte politien eller UP en.Det er bare å registere den om og føre han fram hos tilsynet.Går greit det :D .
En volk og vognlig hilsen fra CARASYN87 :mrgreen:
Med vennlig hilsen CARASYN87.
RZR-Jånni
-
-
Car: 1967 og 1991
Phone: 975 976 57

Post by RZR-Jånni »

Jeg har gått motsatt vei. Veldig greit med plassen, men med en gang du har med deg folk, så blir man sittende å rope til hverandre... Skaff deg heller 8 seter! Med midtre rad på skinne så du kan hive den ut når du skal ha med deg ting?! :)
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
jajcarat
Car: Multivan 2.5tdi 151hk 03 mod
Phone: 98489923

Post by jajcarat »

jeg har 2 stk bakseter som kan felles ned til seng. Er til den bakerste seteraden.
Post Reply