Sitrap : Det har "alltid" vært lekkasje på kjøleanlegget hos min T4 siden jeg fikk den i vinter, men det har til nylig vært tilstrekkelig å etterfylle med vann nå og da.
No more. For tiden virker det som jeg både må innom butikker og handle vann (Imsdal, ikke noe sukkervann, nei!) og etterfylle, og at det også lekker mens bilen står.
Dette siste er nytt.
Som jeg har diskuttert med fruen, skal jeg gå over samtlige slanger som både tilhører kjølinga og som kan tenkes å tilhøre kjølinga, for å se etter feil. -Har jeg flaks er det vel en gammel armert slange som har sprukket i festet til ett eller annet punkt i kjølesystemet, som kun trengs byttes og dermed er jeg igang igjen.
Har jeg uflaks kan det jo f.eks være radiatoren som lekker styggelig eller andre mere ukjente steder feilen ligger.
Tips for feilsøking mottas med takk !
Mål for denna "operasjonen" er å være i havn med helt kjøleanlegg og ha bytta ut etter hvert ganske så utvanna kjølevæske før første frostnatta...
Jeg vil melde opp ting til utbedring etterhvert som prosesse4n skrider fram, IXUS-kameaet er tømt for gamle fotos og batteriet er lada opp.
mvh,
Yngve S
1991 T4 Caravelle 2.4 d med 8 seter og ingen som helst turbo eller styling kit.