Heisan, ny her jeg.
Har akurat kjøpt en 93 2,4d som har gått 248000km.
Ganske fornøyd med den, men etter en uke, på morran fikk jeg ikke liv i den.
Glødet den, og starteren dro rundt som bare F, men den startet ikke...
Ringte så til forrige eier, lite bilkyndig kar som sa at det skjedde noen ganger det der, men at det hjalp å ta ut releet merket 21 og kakke det et par ganger mot dørkarmen...
Ja hva skal man tro?
Desperat som jeg var på å få den i gang,prøvde jeg nettopp dette og jaggu F så startet den...
Må jo si at Dieselbiler har jeg ikke greie på, men hallo liksom!
Har fått høre at det kan være en av glødepluggene som er kranglete, men er det noen måte å sjekke det på?
Med kulda på vei vil jeg gjerne fiks dette asap...
Takker for alle svar.
Ps. Åssen får man ut pæra til varme reguleringa?
Har sett innlegget med å suge den ut med et rør, men her ser jeg jo ikke pæra engang.
Mvh Jarl K.
T4 Starter med det Magiske rele trikset.
-
Familiemann
Det releet koster bare Kr.1300,- synes jeg å huske. Går an å åpne opp for å se om det er slitt. Kanskje pusse litt på kontaktene for å få det til å vare en stund til.
Du må skifte hele varmeapparatreguleringa for å få lys inni der på 93 mod. Koster ca. Kr. 300,- eller du kan dra til en høgger, men kan da hende at du ikke har lys riktig så lenge.
Lykke til
Du må skifte hele varmeapparatreguleringa for å få lys inni der på 93 mod. Koster ca. Kr. 300,- eller du kan dra til en høgger, men kan da hende at du ikke har lys riktig så lenge.
Lykke til
Hei. Skiftet lyspære i varmeregulereren på min 93 caravelle.
Du må ta ut varmeregulereren for å lokalisere pæra. Den er på en måte integrert i varmeregulereren, men med en liten skarp kniv, er det mulig å snitte litt slik at det går an å få den ut.
Så må du få tak i lodde pære (den kjøpte jeg på et citroeng verksted) , og lodde inn en ny. Pæra kostet 5,- kroner, jobben var gjort på en liten time. Gjør du dette er det værste gjort, og det går raskere neste gang, og du slipper å la deg utnyttes økonomisk av VW.
Nei da. det er ikke så vanskelig.
Jeg klarte det..
Du må ta ut varmeregulereren for å lokalisere pæra. Den er på en måte integrert i varmeregulereren, men med en liten skarp kniv, er det mulig å snitte litt slik at det går an å få den ut.
Så må du få tak i lodde pære (den kjøpte jeg på et citroeng verksted) , og lodde inn en ny. Pæra kostet 5,- kroner, jobben var gjort på en liten time. Gjør du dette er det værste gjort, og det går raskere neste gang, og du slipper å la deg utnyttes økonomisk av VW.
Nei da. det er ikke så vanskelig.
Jeg klarte det..
Tommy