Vidvandre - ny bil
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Re: Vidvandre - ny bil
godt svar med ett minus - Multien min har ikke noen skjemmende kloss plassert i terskelen mellom dørken i midten og til dørken ved forsetene.
Der er det en kledelig og delikat spalte som går på tvers av rommet, bare. Ellers passer beskrivelsen du gor med inntrykket og dersom det er em 3kW Eber der så funker den fint i 11 blå, i det minste.
Der er det en kledelig og delikat spalte som går på tvers av rommet, bare. Ellers passer beskrivelsen du gor med inntrykket og dersom det er em 3kW Eber der så funker den fint i 11 blå, i det minste.
Denne kledelige spalten du snakker om i Multivanen er en stor kloss som erstatter de to svarte. Hvis du kjenner etter på Multivanen din vil du kjenne at varmen primært kommer ut på høyre side/ i midten.
-VW T4 Multivan 2003, Westfalia
-
Rudeboy
- -

Kan ikke, for det første står det skap i veien og for det andre står bilen uten frontrute hos Harald A. Møllers stolteste
Det er vel nærmest ei gulvlist å regne, den Multivanspalten, tenker jeg
Det er vel nærmest ei gulvlist å regne, den Multivanspalten, tenker jeg
-
Buss Marius
- -

- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
Hvorfor i all verden skal du bruke antakeligvis flere tusen kroner på en Dieseltank som er ca 20 liter større? Bilen din har en rekkevidde som Oslo til Hannover. At man ikke stopper på en eneste bensinstasjon melom Oslo og Helsingborg er lite trolig og fyller du på 20 liter der, så har du den kapasitet du vil oppnå med større tank. Jeg kan forstå det hos de av oss som kjører T3 bensin med rekkevidde på rundt 600km, men på en T4 TDI mener jeg det er helt idiotisk. Det er jo samme tank på 2wd som 4wd på T4 og det jeg har funnet av ekstratanker til T4 passer bare på 2wd, da de utnytter plassen som er forberedt for mellomakselen.
Du kan få låne en 20liter reservekanne av plast som jeg har i kjelleren. Fyll den opp og kjør bilen til den er tom, så får du litt erfaring med hvor langt ned du kan la måleren gå før du faktisk er tom. Mange mennesker er livredde for å gå tom og får panikk når tankmåleren står midt på det røde, derfor kan det være lurt å lære seg hvor langt ned du kan la nåla gå. Lærer du deg også å fylle tanken heeeelt oppp, dvs få på de 10-15 litrene som det er plass til etter at det har sagt klikk i pistolen første gang så skal din tank romme 95liter noe som er tilstrekkelig til all kjøring i HELE Europa og store deler av Asia. Jeg tror jeg hadde ventet med å gjøre noe med tanken til den dagen jeg faktisk skulle til Sahara, det eneste stedet en slik bil har for liten tank.
Du kan få låne en 20liter reservekanne av plast som jeg har i kjelleren. Fyll den opp og kjør bilen til den er tom, så får du litt erfaring med hvor langt ned du kan la måleren gå før du faktisk er tom. Mange mennesker er livredde for å gå tom og får panikk når tankmåleren står midt på det røde, derfor kan det være lurt å lære seg hvor langt ned du kan la nåla gå. Lærer du deg også å fylle tanken heeeelt oppp, dvs få på de 10-15 litrene som det er plass til etter at det har sagt klikk i pistolen første gang så skal din tank romme 95liter noe som er tilstrekkelig til all kjøring i HELE Europa og store deler av Asia. Jeg tror jeg hadde ventet med å gjøre noe med tanken til den dagen jeg faktisk skulle til Sahara, det eneste stedet en slik bil har for liten tank.
-
Rudeboy
- -

Du må tenke utenfor asfalten, Marius. Think outside the box.
Jerrykanne og etpar plastkanner har jeg, det er ekstra kolli som må ha sin plass noe som betyr at de stjeler plass av andre ting. Dessuten er det ikke i min plan å sove oppå drivstoffkanner som lekker og siver gass inn i kupéen.
En long range fuel tank under tar ignen større plass å nevne ift originaltanken (litt lengre bakover bilen under der, riktignok) men gir da volum for dyrere drivstoffylling når man fyller. Selv om du sier de gjerne tar plassen fra akslinga håper jeg på å finne en som ikke gjør det.
Fortsettelse følger
Jerrykanne og etpar plastkanner har jeg, det er ekstra kolli som må ha sin plass noe som betyr at de stjeler plass av andre ting. Dessuten er det ikke i min plan å sove oppå drivstoffkanner som lekker og siver gass inn i kupéen.
En long range fuel tank under tar ignen større plass å nevne ift originaltanken (litt lengre bakover bilen under der, riktignok) men gir da volum for dyrere drivstoffylling når man fyller. Selv om du sier de gjerne tar plassen fra akslinga håper jeg på å finne en som ikke gjør det.
Fortsettelse følger
-
Rudeboy
- -

Ah, glemte nevne - påmeldinga til Bullidays er betalt så da er jeg i Tyskland førstehelga i mai for det evenementet.
Er påmeldt bil nummer 161 der nede. Fler som skal dit ?
Så at Stena Line fra Göteborg til Kiel koster t/r med 1 gubb og 1 bil usle NOK 1300,- ifm dette her så da tar jeg ferga fra Gotham City etter å ha avmarsjert rundt 11 - 12 på dagen fra Oslo til Göteborg.
Ankomst Kiel blir fredag 0900 så er jeg vel på landeveien de usle få timene det tar.
Retur derfra til Kiel starter vel tidlig søndags morgen og da er man tilbake i Oslo etter fire timers kjøring fra Göteborg sånn ca. midt på mandagen igjen.
Er påmeldt bil nummer 161 der nede. Fler som skal dit ?
Så at Stena Line fra Göteborg til Kiel koster t/r med 1 gubb og 1 bil usle NOK 1300,- ifm dette her så da tar jeg ferga fra Gotham City etter å ha avmarsjert rundt 11 - 12 på dagen fra Oslo til Göteborg.
Ankomst Kiel blir fredag 0900 så er jeg vel på landeveien de usle få timene det tar.
Retur derfra til Kiel starter vel tidlig søndags morgen og da er man tilbake i Oslo etter fire timers kjøring fra Göteborg sånn ca. midt på mandagen igjen.
-
Buss Marius
- -

Å tenke utenfor asfalten er en ting, men du er jo i ferd med å ende opp langt langt utpå viddene der ingen kan redde deg....Rudeboy wrote:Du må tenke utenfor asfalten, Marius. Think outside the box.
Fortsettelse følger
Så lenge du ikke skal til indre mongolia, så har du ikke behov for denne tank kapasiteten. Du kan kjøre fra Oslo, tanke i Berlin, Zagreb og Istanbul.
Du kan selvfølgelig heve bilen noe enormt og bygge en 800 liter tank under hele dritten så kan du kjøre tur retur Istanbull eller Gibraltar uten etterfylling. Men hva er vitsen?? Legger du hjernen igjen hjemme da du er redd for at noen skal stjele den?
Hva med å kjøpe seg en skaphenger der du kan putte inn 5 oljefat så er du sikker på å ikke gå tom, dessuten er det mulighet for matforgiftning på turen så stop i Halden og handl alt du trenger av matvarer og vann til hele turen.
-
Rudeboy
- -

Resistance is futile.
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
Marius, selv om eg tviler så hadde det vært fint om du plutselig fikk deg noen sosiale antenner. Dette er ufint og hva faen er vitsen!?!Buss Marius wrote:Å tenke utenfor asfalten er en ting, men du er jo i ferd med å ende opp langt langt utpå viddene der ingen kan redde deg....
Så lenge du ikke skal til indre mongolia, så har du ikke behov for denne tank kapasiteten. Du kan kjøre fra Oslo, tanke i Berlin, Zagreb og Istanbul.
Du kan selvfølgelig heve bilen noe enormt og bygge en 800 liter tank under hele dritten så kan du kjøre tur retur Istanbull eller Gibraltar uten etterfylling. Men hva er vitsen?? Legger du hjernen igjen hjemme da du er redd for at noen skal stjele den?
Hva med å kjøpe seg en skaphenger der du kan putte inn 5 oljefat så er du sikker på å ikke gå tom, dessuten er det mulighet for matforgiftning på turen så stop i Halden og handl alt du trenger av matvarer og vann til hele turen.
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
Rudeboy
- -

Hehe, jeg reagerte også på de skarpe ord men siden jeg hadde hørt tilsvarende nivå i Drammen igår så valgte jeg å overse det i all vennskapelighet
Marius og jeg er da venner selv om påståeligheten over er krass, så bekymrer ikke det meg.
Jeg satt jo og fleipa med at om jeg hadde kuppa forumet ville alle med senk og 18-toms felg blitt kasta ut fordi kun syncro og / eller heva biler ville ha vært der - det er da like bombastisk og hadde jeg ment det på noe annet vis enn ironisk, så ville det vært ufint, det også
Så. Bilen.
Denna skal jeg ha lenge.
Den har gått sine mil i og med at jeg passerte 233k km med den nå i helga. Jeg skal ha denne bilen fordi den gir meg "alt" og da i forstand at det er ikke noe jeg vil komme til å trenge rundt trafikale eller bilrelaterte momenter som ikke akkurat denna syncroen kan gi meg.
At jeg spør utenlandske tyngre leverandører om sortimentet deres bunner ut i reiselyst som de siste ti år har vært noe hemmet.
Jeg er ham som gikk hjem en ettermiddag med penger i lomma og formening om å ringe konsulatet for å høre på visum til Freetown imårra den dag - men som samme kveld ser på Dagsrevyen at borgerkrigen i Sierra Leone hadde brutt ut.
Da droppa jeg den turen og brukte penga på vas og fjas istedet. Siden dengang har jeg aldri vært i nærheten å kunne reise.
Bilen skal få kjøre lavastein og ørkensand, den. Jeg venter på fem stk BF/Goodrich All Terrain i 215/70R15 for tiden og de skal på stålfelgene etter Multivanen, jeg har skaffa sorte små hjulkapsler til de hjulene. Jeg handler slike hjul fordi at krøtterstiene nordpå, i Pyrineene og på øde strekninger i Tyrkia har litt mer stein og litt skarpere stein enn du finner på Marienlyst i Frogner bydel
Om du står der med jerrykanna di i 50' varme når jeg passerer forbrukte 90 liter og har etpar dager til neste selger av fuel, så kan du godt få sitte på mot at jeg letter børen din
Jeg skal til og med ha på airconditionningen for deg
Marius og jeg er da venner selv om påståeligheten over er krass, så bekymrer ikke det meg.
Jeg satt jo og fleipa med at om jeg hadde kuppa forumet ville alle med senk og 18-toms felg blitt kasta ut fordi kun syncro og / eller heva biler ville ha vært der - det er da like bombastisk og hadde jeg ment det på noe annet vis enn ironisk, så ville det vært ufint, det også
Så. Bilen.
Denna skal jeg ha lenge.
Den har gått sine mil i og med at jeg passerte 233k km med den nå i helga. Jeg skal ha denne bilen fordi den gir meg "alt" og da i forstand at det er ikke noe jeg vil komme til å trenge rundt trafikale eller bilrelaterte momenter som ikke akkurat denna syncroen kan gi meg.
At jeg spør utenlandske tyngre leverandører om sortimentet deres bunner ut i reiselyst som de siste ti år har vært noe hemmet.
Jeg er ham som gikk hjem en ettermiddag med penger i lomma og formening om å ringe konsulatet for å høre på visum til Freetown imårra den dag - men som samme kveld ser på Dagsrevyen at borgerkrigen i Sierra Leone hadde brutt ut.
Da droppa jeg den turen og brukte penga på vas og fjas istedet. Siden dengang har jeg aldri vært i nærheten å kunne reise.
Bilen skal få kjøre lavastein og ørkensand, den. Jeg venter på fem stk BF/Goodrich All Terrain i 215/70R15 for tiden og de skal på stålfelgene etter Multivanen, jeg har skaffa sorte små hjulkapsler til de hjulene. Jeg handler slike hjul fordi at krøtterstiene nordpå, i Pyrineene og på øde strekninger i Tyrkia har litt mer stein og litt skarpere stein enn du finner på Marienlyst i Frogner bydel
Om du står der med jerrykanna di i 50' varme når jeg passerer forbrukte 90 liter og har etpar dager til neste selger av fuel, så kan du godt få sitte på mot at jeg letter børen din
Jeg skal til og med ha på airconditionningen for deg
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
Kult med stor tank...
Blir dyrt å fylle da. Men trenger ikke å fylle hver uke.
Du kan jo virkelig tråle østlandet etter den stasjonen som har billigst diesel.
Mitt bidrag til diskusjonen.
Blir dyrt å fylle da. Men trenger ikke å fylle hver uke.
Du kan jo virkelig tråle østlandet etter den stasjonen som har billigst diesel.
Mitt bidrag til diskusjonen.
Pass deg!!eg satt jo og fleipa med at om jeg hadde kuppa forumet ville alle med senk og 18-toms felg blitt kasta ut fordi kun syncro og / eller heva biler ville ha vært der
Min 7 bil er en nm189!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Vwbus Mjøsa!
NT2K
T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
-
Rudeboy
- -

Hehe, NM189 has a right of way, som man sier det på nynorsk
Og du har sett meg blant de dyrene der, jeg ser meg godt for.
Og du har sett meg blant de dyrene der, jeg ser meg godt for.
-
Rudeboy
- -

Forsøkte legge inn en liten sak om at jeg fant pris på fabrikkny turbo, så da setter jeg av penger tild et - forrige "erfaring" jeg fikk mtp turbo som ikke vil mer var på rep i 99, da kjørte bataljonen fra oss etter havariet mens rep-støtte kom snikende en dag senere og vi etter tre døgn kunne linke opp med fremste linje...
Det skal jeg ikke gjenta med Vidvandre
Men en annen sak er at jeg syns det stinker kjølevæske når jeg gir på i oppoverbakker med litt heling, Lierbakene eller Vålengatunnelen som eksempel.
Ikke minker nivået i gullfiskbollen, og ikke ser jeg gammal kjølevæskeflekker i motorrommet - men det er til gjengjeld skittent som F så jeg får ta en motorvask en dag og følge med om det lekker kroppsvæsker noe steds hen, da.
Tror jeg blir nødt å følge litt med denna bilen til jeg føler meg trygg på at det ikke "kan" være mer. Men er det så, setter jeg opp regnskap over uforutsette utgifter med vedlegg og deler prisen på to og sender selger. Banna bein, han forsikret og bedyret den er i tipp topp stand
Nå som jeg står på trappene til å (etter 16 - 17 år) begynne å gå igjennom tingene mine, (har jo bare flyttet tjafset etter hvert som bostedsadressa har endra seg) så vil jeg finne tak i Justkampers-spisebestikket & tallerkenene samt diverse annet kjekt å ha i en camper, jeg synes da de hører hjemme i bilen
Har nok endel annet turrelatert som kan passe å ha i bilen også, så når jeg kommer over det vil det naturligvis også havne der.
Det skal jeg ikke gjenta med Vidvandre
Men en annen sak er at jeg syns det stinker kjølevæske når jeg gir på i oppoverbakker med litt heling, Lierbakene eller Vålengatunnelen som eksempel.
Ikke minker nivået i gullfiskbollen, og ikke ser jeg gammal kjølevæskeflekker i motorrommet - men det er til gjengjeld skittent som F så jeg får ta en motorvask en dag og følge med om det lekker kroppsvæsker noe steds hen, da.
Tror jeg blir nødt å følge litt med denna bilen til jeg føler meg trygg på at det ikke "kan" være mer. Men er det så, setter jeg opp regnskap over uforutsette utgifter med vedlegg og deler prisen på to og sender selger. Banna bein, han forsikret og bedyret den er i tipp topp stand
Nå som jeg står på trappene til å (etter 16 - 17 år) begynne å gå igjennom tingene mine, (har jo bare flyttet tjafset etter hvert som bostedsadressa har endra seg) så vil jeg finne tak i Justkampers-spisebestikket & tallerkenene samt diverse annet kjekt å ha i en camper, jeg synes da de hører hjemme i bilen
Har nok endel annet turrelatert som kan passe å ha i bilen også, så når jeg kommer over det vil det naturligvis også havne der.
-
Rudeboy
- -

Prodda typegodkjenningskontoret hos Harald A. Møller om mulighetene for at dem som har endret sine biler kan ha gått opp stien for meg (så jeg slipper, mener jeg) så da venter man spent på svaret.
Peter Seikels mann svarer ikke, så langt, så kanskje man skulle benytte enste POC der på samme spørsmål jeg sendte ned en tid tilbake ? I think so.
der Busschmiede har tilsynelatende også godsaker som kan brukes, får høre med dem også - 13-polet kontakt bak må da bli bra, som ett moment de gidder gjøre for meg
Peter Seikels mann svarer ikke, så langt, så kanskje man skulle benytte enste POC der på samme spørsmål jeg sendte ned en tid tilbake ? I think so.
der Busschmiede har tilsynelatende også godsaker som kan brukes, får høre med dem også - 13-polet kontakt bak må da bli bra, som ett moment de gidder gjøre for meg
-
Rudeboy
- -

Funderud antirust starter ikke sesongen sin før 10. april, så da får jeg vite hvor mye de skal ha for å se på Vidvandre og sause bilen inn med olja, evt montere fettlist (smart å si til en nordlenning...) og montere 4xLokariskjermer i hjulbuen.
-
Rudeboy
- -

Typegodkjenning ætt Moller er fine fyrer, jeg spør om hint, råd og tips ifm modifisering av bilen og standardmeldinga - brødmeldinga - er at "ombygging ikke er tillatt av fabrikken for biler produsert etter år 2000"...
Siden de velger "tolke" min henvendelse som spørsmål rundt "ombygging" og ikke spørsmål om modifiseringer (hadde vært greit med faktaorienterte saksbehandlere, ja), går jeg på tyskera og får info fra folk som skjønner norsk
Mer kommer når mer er.
Siden de velger "tolke" min henvendelse som spørsmål rundt "ombygging" og ikke spørsmål om modifiseringer (hadde vært greit med faktaorienterte saksbehandlere, ja), går jeg på tyskera og får info fra folk som skjønner norsk
Mer kommer når mer er.
-
Buss Marius
- -

Disse leverer et utvalg av tanker til T3, samt spesialbygde, du kan jo forespørre deg om de kan lage en tank til T4 syncro også, Noen må jo være først...
http://www.syncro-werkstatt.de/
http://www.syncro-werkstatt.de/
-
Rudeboy
- -

Nja, skal helst ha tak i noe mer velprøvd enn spesialbygget - dvs har de laga dusinvis av dem til T4 er man over på velprøvde ting som forhåpentligvis har en form for TÜV-godkjenning og da er vi i mål for min del.
Men jeg kjenner, sånn i ettertid, irritasjon over fjas-svaret tosken på Typegodkjenninga lirte av seg. Jeg poengterte at jeg ønsket vite hvor grensa for ombygging går og at jeg skal holde meg langt innenfor den - så svarer han fyllesvar med at "Volkswagen godkjenner ikke ombygging på biler bygd etter år 1990..."
Får ta turen oppom og sette meg ned og legge fram saken min for noen på Typegodkjenninga som ikke evner (?) lire av seg slike usakligheter
Uprofft, er det. Og det sverter firmaets omdømme, landets største firma i sin nisje eller ikke
Men det bekrefter jo den gamle sang om at vi kjører ikke Volkswagen takket være Harald A Møllers folk, men for bilen sin del.
Men jeg kjenner, sånn i ettertid, irritasjon over fjas-svaret tosken på Typegodkjenninga lirte av seg. Jeg poengterte at jeg ønsket vite hvor grensa for ombygging går og at jeg skal holde meg langt innenfor den - så svarer han fyllesvar med at "Volkswagen godkjenner ikke ombygging på biler bygd etter år 1990..."
Får ta turen oppom og sette meg ned og legge fram saken min for noen på Typegodkjenninga som ikke evner (?) lire av seg slike usakligheter
Uprofft, er det. Og det sverter firmaets omdømme, landets største firma i sin nisje eller ikke
Men det bekrefter jo den gamle sang om at vi kjører ikke Volkswagen takket være Harald A Møllers folk, men for bilen sin del.
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Rudeboy wrote:Typegodkjenning ætt Moller er fine fyrer, jeg spør om hint, råd og tips ifm modifisering av bilen og standardmeldinga - brødmeldinga - er at "ombygging ikke er tillatt av fabrikken for biler produsert etter år 2000"...
Siden de velger "tolke" min henvendelse som spørsmål rundt "ombygging" og ikke spørsmål om modifiseringer (hadde vært greit med faktaorienterte saksbehandlere, ja), går jeg på tyskera og får info fra folk som skjønner norsk![]()
Mer kommer når mer er.
Hvorfor i hule plager du folka på typegodkjenning med dette maset? De er ikke ansatt for å gi deg hint, råd og tips om modifisering av bilen din. De jobber i utgangspunktet med norske typegodkjenninger på nye bilmodeller. Og dessuten er de behjelpelig med dokumentasjon fra fabrikken i forbindelse med ombygginger, dersom det finnes noen slik dokumentasjon. Du har fått til svar at fabrikken ikke har noen slik dokumentasjon for din bil. Hvis du fortsetter på den måten så oppnår du bare en ting. Nemlig at de kutter ut den velviljen de faktisk viser oss som har har eldre biler, der fabrikken har laget dokumentasjon på enkelte ombygginger.Rudeboy wrote:Men jeg kjenner, sånn i ettertid, irritasjon over fjas-svaret tosken på Typegodkjenninga lirte av seg. Jeg poengterte at jeg ønsket vite hvor grensa for ombygging går og at jeg skal holde meg langt innenfor den - så svarer han fyllesvar med at "Volkswagen godkjenner ikke ombygging på biler bygd etter år 1990..."![]()
![]()
Når det gjelder godkjenning av arbeider som er utført på en bil, så finnes det bare tre kategorier. Reparasjon, ombygging og oppbygging. Dine modifiseringer må da nødvendigvis defineres som ombygginger, så lenge de ikke er så omfattende at myndighetene mener du har bygd en helt ny bil. Modifiseringer som er så små at de ikke defineres som ombygginger, krever heller ikke godkjenning av myndighetene.
Typegodkjenning kan uansett bare levere dokumentasjon på ombygging til noe som allerede er levert fra fabrikk. Jeg har for eksempel fått dokumentasjon på å bygge om min T3 fra 1,6 turbodiesel til 2,1 bensin 112hk. Hvis du skulle ønske å bygge om din T4 fra 2,5 TDI til 2,8 VR6, så får du ikke dokumentasjon på det fra Møller. Fordi bilen er så ny at fabrikken ikke har utarbeidet slik dokumentasjon. Det betyr ikke at det er umulig å få en slik ombygging godkjent, du må bare få noen andre til å lage dokumentasjonen for deg. Da snakker vi om et uavhengig laboratorium som myndighetene anerkjenner. For eksempel TÜV.
Hvis du vil ha større hjul og hevesett på bilen din, så har aldri VW Nützfahrzeuge levert noe slikt. Dermed hadde de ikke hatt dokumentasjon, selv om de hadde giddet å lage det for biler produsert etter 1990. Peter Seikel har derimot produsert slikt utstyr, og tatt kostnadene med å utarbeide slik dokumentasjon hos TÜV. Da har du to valg. Det ene er å kjøpe produktene hos den gode Seikel eller andre som tilbyr tilsvarende produkter, og dermed være med å betale din del av kostnadene de har hatt på å utarbeide dokumentasjonen. Det andre alternativet er å bygge om bilen etter eget hode, og selv få utarbeidet dokumentasjonen som myndighetene krever.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
-
Rudeboy
- -

OK, nyttig info/forklaring rundt det gjenget "der" - og samtidig bekreftende ovenfor tanken om dekk Seikel har hatt gjennom TÜVmølla.
Og du skriver min tanke er "rett" om å "keep it simple". Godt, da veit jeg det
Og du skriver min tanke er "rett" om å "keep it simple". Godt, da veit jeg det
Ser det gulpes også i denne tråden din Yngve.
Skal la være å kommentere det, men lurer på når nyanskaffelsen kan beskues?? Planer om å besøke postnummer 2450 før du forlater dalen??
Skal la være å kommentere det, men lurer på når nyanskaffelsen kan beskues?? Planer om å besøke postnummer 2450 før du forlater dalen??
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
- 2002 T4 California Coach
-
Rudeboy
- -

Hehe, jeg forlot dalen i 2010, du får si ifra når det blir MILTeoretisk forum (en eller annen torsdag det passer, så kan man sikkert svippe innom messa etterpå).
Skjønt, jeg må jo levere kit en vakker dag - kunne sikkert kombinert det med en langtur for å teste bilen når jeg har fått på sommerskoa, de er i AO så alt jeg skal er å finne fram fem felger og legge om. Da må jo bilen langturtestes og kanskje jeg rekker kjøre om Hjelpeplass 7 siden det er "grovpukk" som underlag der oppe. Teste dekka, da
Skjønt, jeg må jo levere kit en vakker dag - kunne sikkert kombinert det med en langtur for å teste bilen når jeg har fått på sommerskoa, de er i AO så alt jeg skal er å finne fram fem felger og legge om. Da må jo bilen langturtestes og kanskje jeg rekker kjøre om Hjelpeplass 7 siden det er "grovpukk" som underlag der oppe. Teste dekka, da
-
Rudeboy
- -

Var ute og vaska bilen min idag, ser mye bedre ut allerede og den har stått noen uker og støvet ned her ute.

Etterpå var det egentlig bare å tusle hjem, og la bilen stå der og ta seg godt ut.

Får vel bare legge inn bestillinga hos først Peter Seikel og så der Busschmiede og få kombinert besøk der med besøk hos Biltilsynet så bilen begynner ligne noe, tenker jeg.
Juni er vel den måneden jeg skal minst, spesiellt fram til jeg har funnet meg arbe

Stikker til Tyskland på torsdag, kanskje jeg skulle sjekke hvor nært jeg skal ift bussmia & Auto Seikels verksted for å hilse på og få lagt fram bestilling der på en ordentlig måte.

Etterpå var det egentlig bare å tusle hjem, og la bilen stå der og ta seg godt ut.

Får vel bare legge inn bestillinga hos først Peter Seikel og så der Busschmiede og få kombinert besøk der med besøk hos Biltilsynet så bilen begynner ligne noe, tenker jeg.
Juni er vel den måneden jeg skal minst, spesiellt fram til jeg har funnet meg arbe

Stikker til Tyskland på torsdag, kanskje jeg skulle sjekke hvor nært jeg skal ift bussmia & Auto Seikels verksted for å hilse på og få lagt fram bestilling der på en ordentlig måte.
-
Jørre
- -

- Car: T4 Transporter Syncro,
- Phone: nittisøttentolvti
Ah...very nice
Hva slags dimensjon har du på?
Kjøreegenskaper og støy?!
Subber det borti no?
Fortell, fortell
Ikke så mye, men litt
Hva slags dimensjon har du på?
Kjøreegenskaper og støy?!
Subber det borti no?
Fortell, fortell
Ikke så mye, men litt
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn