Lekkasje på dyser, hvordan fikse?
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Jeg har et pakningssett med delenummer 068 198 051 A liggende her. Det er til ei dieselpumpe, men jeg vet ikke til hvilken motor. "068" kan tyde på at det går til en 1,6-liter, men jeg kan ikke garantere at det er til JX. Jeg skal prøve å huske å sjekke litt på Etka i morgen, så kan jeg se om jeg finner ut av hva det er til. Settet inneholder pakning til toppen av pumpa, og en større rund pakning (sannsynligvis til selve pumpedelen) + 3 mindre o-ringer. Hvis du kan få brukt dette til noe kan du få det av meg.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Takk for pakningssettet, Henrik, men det inneholdt dessverre ikke pakningen jeg trengte. La en o-ring oppå den litt slitne blå simmerringen, så nå holder det tett på tomgang i det minste. Har ikke tatt en prøvetur for å finne ut om den tåler fullt trøkk.
Da var det bare simmerringen på veiva igjen, så er det klart for Trondheimstur til helga. Hvis det bare kunne tørke opp i gården, sånn at det ikke blir så ¤%&/ kaldt å skru...
Da var det bare simmerringen på veiva igjen, så er det klart for Trondheimstur til helga. Hvis det bare kunne tørke opp i gården, sånn at det ikke blir så ¤%&/ kaldt å skru...
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Re: Lekkasje på dyser, hvordan fikse?
Hei!
Har selv fått et slikt problem iløpet av det siste døgnet. Observerte at det boblet/putret litt diesel fra dysene. Prøvde å dra til mutteren som holder røra på plass, men de satt godt.
Så, hvorfor bobler det fra bunn og topp fra dysene?
Takker for alle svar!
Har selv fått et slikt problem iløpet av det siste døgnet. Observerte at det boblet/putret litt diesel fra dysene. Prøvde å dra til mutteren som holder røra på plass, men de satt godt.
Så, hvorfor bobler det fra bunn og topp fra dysene?
Takker for alle svar!
Fant svaret idag. Et lite hull i ene røret som inn til en av dysene, forårsaket lekkasje. Noen som vet hvor mye trykk det er på dette systemet? Da jeg sannsynligvis må bestille nytt rørsett fra utlandet, hadde det vært kjekt om noen hadde en macgyver løsning på problemet..
Dysene åpner på 155bar, så øker trykket en del over det avhengig av. Bosch VE-pumper kan levere opptil 1400bar, men du kommer ikke opp i det med dysene på en vanlig motor.
Du finner vel noen greie innsprøytningsrør på skroten?
Du finner vel noen greie innsprøytningsrør på skroten?
Joachim