Stod lenge på tomgang når kjerringen var inne på butikken, Tempertaturmåler gikk helt ned, samme med bensinmåleren og Blinklyset bare lyser, det blinker ikke, Stoppet bilen og startet igjen, og da virket det som normalt, Men motoren er Glo varm, har ikke hørt kjøleviften går rundt!
Hva kan feil være?
Blinklys , Bensin og tempmåler sammenheng? LØST! .. kansje
Blinklys , Bensin og tempmåler sammenheng? LØST! .. kansje
Last edited by helgeh on 22 Mar 2012, 18:44, edited 1 time in total.
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Re: Blinklys , Bensin og tempmåler sammenheng?
Jordfeil! Skru ned sikringsboksen, de to nederste skruene. Ta løs minuspol på batteriet først. Se opp under dashen så vil du finne to samlinger med brune kabler. Ta løs disse sjekk for irr. Du kan også skru løs selve platene og slipe plåtrent bak slik at det blir bedre kontakt.
Sent from my LT18i using Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Re: Blinklys , Bensin og tempmåler sammenheng? LØST! .. kan
Stikker på Biltema og kjøper nytt Laderele. Det var veldig slitt og rustent, Pinnene er helt oppspist, Tydelig at gamle eier har banket på dette, ser tydelige bankemerker..
Rart at ikke Ladelys, Batterilampen har lyst!
Rart at ikke Ladelys, Batterilampen har lyst!
-
ducce999s
- -

Diesel blir sjelden varme men du skal se at tempennålen stiger. Mål spenning når motor går skal da ha ca 14V
Nå har du vel snart vært igjennom hele bilen
Nå har du vel snart vært igjennom hele bilen
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
ja, blir mye mikk makk når ikke folk gidder å ta vare på bilen, Biltema hadde heldigvis Laderele, montert dette, og kjøpte start kabler og!
Laderelet var slitt skjevt, Tror jeg kansje trenger ny Dynamo ?
Den ene pinnen på Laderelet var mye mer slitt enn den andre ..
Har skrudd av de 2 platene med alle de kabelskoene på, skal pusse disse, de er Brue av Rust, Regner med at det er ikke noe forskjell hvor skoene blir montert etterpå, tok av alle sammen, men husker ikke på hvilken plate de skal monteres på. Jording er vel jord uansett hva..
Fikk montert Vanntanken som Subwoofer sendte meg i posten, nå "vandrer" ikke temperatur nålen lengre
Laderelet var slitt skjevt, Tror jeg kansje trenger ny Dynamo ?
Den ene pinnen på Laderelet var mye mer slitt enn den andre ..
Har skrudd av de 2 platene med alle de kabelskoene på, skal pusse disse, de er Brue av Rust, Regner med at det er ikke noe forskjell hvor skoene blir montert etterpå, tok av alle sammen, men husker ikke på hvilken plate de skal monteres på. Jording er vel jord uansett hva..
Fikk montert Vanntanken som Subwoofer sendte meg i posten, nå "vandrer" ikke temperatur nålen lengre
Passer Biltema sine Dynamoer til denne bilen eller må jeg kjøpe Dyr en annen plass? Biltema sine ligger jo fra 599 til 1200-1400 kr ..
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Feilene du fant på laderegulatoren er ikke helt ukjente på T3 diesel. Hvis du tar ut regulatoren og sjekker sleperingene, så vil du nok finne stor slitasje på den sleperingen hvor børsten var mest slitt. Det er ikke uvanlig at sleperingene slites helt gjennom til isolasjonen. Det er ikke en enkel jobb å skifte sleperinger, jeg vil heller anbefale å skifte hele generatoren. Årsaken til denne unormale slitasjen er rett og slett olje- og diesellekkasjer. (Diesel er jo også olje). Toppdekselpakning, dyserør og returslanger er vanlige lekkasjepunkter. Særlig ved diesellekkasjer blir det nærmest en oljetåke inni motorrommet, og dette suges inn i generatoren på grunn av kjølevifta på innsida av reimhjulet. Olja legger seg på sleperingene, og da tror jeg det blir dårlig kontakt og gnistdannelse som sliter kraftig på børster og simmeringer. Så derfor; reparer olje- og diesellekkasjene også når du bytter generatoren.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Bilen lader bare rett over 12 volt. ca 11,58 v og 12.98 v (dette er etter nytt laderele er montert) .. Er vel kansje like greit og kansje bytte Generator ? Eller kan man leve med det ? Fikk bare byttet 2 av mine 4 Glødeplugger, så trenger startkraft i grunn! Henter til tider at jeg går tom for strøm..
Passer Golf, passat o.l ? Eller må jeg spesial bestille denne også fra England ?
Passer Golf, passat o.l ? Eller må jeg spesial bestille denne også fra England ?
-
ducce999s
- -

Gå du for bytte av dynamo ja.helgeh wrote:Bilen lader bare rett over 12 volt. ca 11,58 v og 12.98 v (dette er etter nytt laderele er montert) .. Er vel kansje like greit og kansje bytte Generator ? Eller kan man leve med det ? Fikk bare byttet 2 av mine 4 Glødeplugger, så trenger startkraft i grunn! Henter til tider at jeg går tom for strøm..
Har for meg du får glødeplugger på mekonomen eller tilsvarende
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
Starter fra biltema passer ikke,det er 2forsjellige en som er sterkere som jeg kjøpte,det er og anbefale