jeg kjører diesel selv og er storfornøyd.. jx motoren er ekstremt enkel å skru på.. bytter toppakning på snaue 2 timer.. utrolig enkel å få deler til.. da mange andre vag produkter også har samme motoren.. bl.a golf2 passat audi 80 og eldre 100. bruker ca 2 til 3,5 dl mindre på mila og er sterke. bensinmotoren er også sterk men ved samme belastning vinner nok dieselen med meget god margin..
hentet bmwen jeg har i kristiansand på bilhenger og 8 dekk og felg utenom og vi veide da ca 4,2 tonn ( ikke helt lovlig... men

).
det dro svært bra opp både sørlandsheiene og andre motbakker og holdt meg i 4 og 5te gir.. vi er rundt her jeg bor 4 stykker som har coacher med td og ingen av oss vil bytte tilbake til 112i DVS jeg for jeg er den eneste som ikke har hatt bensinutgaven, men jeg har hjulpet de andre å skru på deres bensinutgaver og det var det som gjorde utslaget på mitt valg av motor... de andre har tidligere hatt 1,6d og bensin (112i). 2 av dem har hatt sugedieselen og kjøpte bensin fordi dieselen var så treg. men de konverterte til Turbodieselen igjen etter at toppene fløy åt en viss plass annenhver gang pr side.. og de er nå svært fornøyd med turbodieselene..
skal ikke være helt negative til bensin utgavene eller for de går svært godt... men dieselen er ikke så besatt av mystery errors som det 112 hesteren ermed bl.a el feil.. flere som har prøvd min bil har ihvertfall vært svært imponert over at det går så greit som det det gjør..
Er du interessert er du hjertelig velkommen til å prøve den en tur..
en annen fordel med dieselen er at du fryser ikke ihjel om vinteren.. hvorfor bensinutgavene er kaldere når gradestokken sklir nedover vet jeg dessverre ikke, men svært mange av eierne av bensinutgavene vil eller har ettermontert tillegsvarmer, det er det ikke behov for på dieselen. vi var i brummundal i vinter og det var der da -21 grader og jeg kjørte på med varme men ga oss når det passerte over 40 varme inne i bilen... det er også ett argument disse andre med td her har..
dessuten går min td ihvertfall på ca 0.75 på mila på langkjøring og ca literen med campingvogn (1300kg).
er nok mange sinn jeg setter i kok hos dem som er glade i bensinmotoren sin, og en ting misunner jeg dem og det er at bensinmotoren er svært morsom å kjøre den går godt er kvikk og svært sterk..
men i bunn og grunn er det dieselen som går av med seieren både med tanke på lommeboken og med tanke på hvor enkel den er å skru på..
en 112i er nok en fin bil om du kjører mye lengre strekninger... får du også tak i en coach med td er heller ikke støy noe å tenke på. for i transportere med diesel var det ikke stille.grunnet dette var det nok mange som valgte bensinutgaven grunnet støyen i de nakne bilene, men som sagt er det stille og lugnt i de isolerte coachene...
(vet om en meget pen og bra coach TD med liggeseter og skap i..)
Generelt ellers er det svært lite å utsette på t3 da alt av understell og fjæring og bremser er bortimot godt overdimensjonert på disse bilene... svakheten uansett motor på disse bilene er motor og gir...