Hei! Jeg plages med jordingsfeil på min T3 turbo diesel!
Når jeg slår på nødblinken så lyser blinklysene fram og alt bak.
Når jeg slår på tenningen og slår på nødblinken så gløder blinklysene fram og gløder svakt bak. Rele'ene til blinklysene klikker helt mongo likens rele'ene bak i motorrommet!!
Noen som har peiling på kor feilen kan ligge?:-P
JORDINGSFEIL PÅ ALT AV LYS!!!!!!!!!!
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Re: JORDINGSFEIL PÅ ALT AV LYS!!!!!!!!!!
Den kan ligge i selve bryteren til nødblinken, har hatt feil på den flere ganger.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Takk takk:-)
Når jeg trykker på bremsepedalen så gløder blinklysan og, kan det være nødblinkbryteren og?
Når jeg trykker på bremsepedalen så gløder blinklysan og, kan det være nødblinkbryteren og?
JORDINGSFEIL PÅ ALT AV LYS!!!!!!!!!!
På tilhengere pleier det å bety at jordforbindelsen i kontakten har irret bort, så jeg tenker at du mangler jord baki lyktene. Sjekk med multimeter.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Prøv å skrap/gjør reint jordingspunktene bak sikringsboksen, du kan få problem hvis det er dårlig kontakt der. Henger et par sånne runde koblingspunkt på veggen oppunder der.
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
Takker for svar!
Skal prøve og måle å skift bryter i morgen. Har tatt ut og gjort rent på jordingskoblingan bakom sikringsboksen uten hell.
Skal prøve og måle å skift bryter i morgen. Har tatt ut og gjort rent på jordingskoblingan bakom sikringsboksen uten hell.
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Om man ikke har satt inn sterkere pærer eller tatt strøm fra kursene er dette typisk dårlig jording, eks, siden blinklys lyser når du trykker på bremsen, skjekk jordpunktene til baklykter, da mener jeg løsne de, skrape anleggsflater til bart metall, monter de og kanskje sprut på tectyl.joomen wrote:Hei! Jeg plages med jordingsfeil på min T3 turbo diesel!
Når jeg slår på nødblinken så lyser blinklysene fram og alt bak.
Når jeg slår på tenningen og slår på nødblinken så gløder blinklysene fram og gløder svakt bak. Rele'ene til blinklysene klikker helt mongo likens rele'ene bak i motorrommet!!
Noen som har peiling på kor feilen kan ligge?:-P
Forran er det det samme, skjekk jording fra lykt til karosseri.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
-
King Of Plaza
- Car: T4 1997
- Phone: 95156332
Et lite tips, hvis bilen har kontakt for tilhenger... Feilen kan like gjerne ligge i den eller ledningsnette til den... Har vært borti tilfeller flere ganger med sånn feil, men har vært dritvanskelig å finne...
Har sett flere tilfeller for disse kontaktene har vært oppspist av salt, irr, rust etc.... med påfølgende elektrisitets tull 
My God has a hammer, your God was nailed to a cross, Any questions...?
Takker så mye for svar:-)
Jeg var under bilen å kikket om det kunne være noe men så så jeg jordninsledningan som går fra lysene og i karroseriet på siden av motoren og under luftfilteret selvfølgelig:-P
Btw, nå har rele'ene klikket mere mongo, ka kan være feil? Rele'ene framme ved sikringsboksen og baki motorrommet jeg tenker på..
Hadde vært fint å fått fikset opp glise og kjøre me den etter 1 års tid i garasjen:-))
Jeg var under bilen å kikket om det kunne være noe men så så jeg jordninsledningan som går fra lysene og i karroseriet på siden av motoren og under luftfilteret selvfølgelig:-P
Btw, nå har rele'ene klikket mere mongo, ka kan være feil? Rele'ene framme ved sikringsboksen og baki motorrommet jeg tenker på..
Hadde vært fint å fått fikset opp glise og kjøre me den etter 1 års tid i garasjen:-))