Turteller som viser for lite
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
Turteller som viser for lite
Bytta instrumenter i min nye bil og vips: turteller som går. MEN har en følelse av at den viser for lite, mener misvisningen blir større jo høgere turtallet blir. Hadde ikkje dette problemet i min forrige bil hvor akkurat den samme turtelleren satt.
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
Turtelleren i TDen får signal ifra dynamoen, er det orginal dynamo i bilen og er remskivene rett størrelse?
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
TaigAGreEn
- -

-
TaigAGreEn
- -

-
Syncronaut
- -

Ikke av huset, men av turtelleren - forskjellen ligger i forskjellig utveksling (det står et lite klistremerke med i=2,XX på baksiden av selve turtelleren). Dette gjelder bare dieselversjonene, bensin finnes bare med én utveksling. Når jeg tenker meg om er det litt forskjellige skiver ute og går også (det grønne feltet og "redline" ligger vel litt forskjellig...).Bjørnar wrote:er det ikke tre fire forskjellige versjoner av instrumenthuset da?
Gorm
det var noe sånt jeg mener det var ja... tror jeg har sett noe om dette her inne tidligere.Syncronaut wrote:Ikke av huset, men av turtelleren - forskjellen ligger i forskjellig utveksling (det står et lite klistremerke med i=2,XX på baksiden av selve turtelleren). Dette gjelder bare dieselversjonene, bensin finnes bare med én utveksling. Når jeg tenker meg om er det litt forskjellige skiver ute og går også (det grønne feltet og "redline" ligger vel litt forskjellig...).Bjørnar wrote:er det ikke tre fire forskjellige versjoner av instrumenthuset da?
-
Syncronaut
- -

Eller kanskje i en mail fra meg...?Bjørnar wrote:det var noe sånt jeg mener det var ja... tror jeg har sett noe om dette her inne tidligere.Syncronaut wrote:Ikke av huset, men av turtelleren - forskjellen ligger i forskjellig utveksling (det står et lite klistremerke med i=2,XX på baksiden av selve turtelleren). Dette gjelder bare dieselversjonene, bensin finnes bare med én utveksling. Når jeg tenker meg om er det litt forskjellige skiver ute og går også (det grønne feltet og "redline" ligger vel litt forskjellig...).Bjørnar wrote:er det ikke tre fire forskjellige versjoner av instrumenthuset da?
Gorm
-
TaigAGreEn
- -

-
Syncronaut
- -

-
TaigAGreEn
- -

-
Syncronaut
- -

Men har dynamoen på donorbilen og den nye samme str på reimskiva?
De ulike variantene er som følger:
-Bensin
-Diesel til -89
-Diesel fra -89
-Diesel for kjøretøy med klimaanlegg, med klima og servostyring, med hydraulikkpumpe og ekstra dynamo
-Diesel for kjøretøy med servostyring
Alle disse forskjellige dieselvariantene har forskjellig utveksling, og det stemmer jo bra med at avviket ditt varierer ift turtall. Ta en titt bak instrumentet og se hva den lille klisterlappen på baksiden sier om utvekslingsforholdet (i=2,??)...
De ulike variantene er som følger:
-Bensin
-Diesel til -89
-Diesel fra -89
-Diesel for kjøretøy med klimaanlegg, med klima og servostyring, med hydraulikkpumpe og ekstra dynamo
-Diesel for kjøretøy med servostyring
Alle disse forskjellige dieselvariantene har forskjellig utveksling, og det stemmer jo bra med at avviket ditt varierer ift turtall. Ta en titt bak instrumentet og se hva den lille klisterlappen på baksiden sier om utvekslingsforholdet (i=2,??)...
Gorm
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
-
TaigAGreEn
- -