Turteller som viser for lite

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Turteller som viser for lite

Post by TaigAGreEn »

Bytta instrumenter i min nye bil og vips: turteller som går. MEN har en følelse av at den viser for lite, mener misvisningen blir større jo høgere turtallet blir. Hadde ikkje dette problemet i min forrige bil hvor akkurat den samme turtelleren satt.
Tage Vedal

T3-fan
OddN
-
-

Post by OddN »

Turtelleren i TDen får signal ifra dynamoen, er det orginal dynamo i bilen og er remskivene rett størrelse?
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

Det må eg finne ut av. Ble bytta motor nå i sommer. Motoren kom fra en doka men kan det ha noe å si?
Tage Vedal

T3-fan
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

er det ikke tre fire forskjellige versjoner av instrumenthuset da?
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

Dette er nytt for meg..
Tage Vedal

T3-fan
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

Bjørnar wrote:er det ikke tre fire forskjellige versjoner av instrumenthuset da?
Ikke av huset, men av turtelleren - forskjellen ligger i forskjellig utveksling (det står et lite klistremerke med i=2,XX på baksiden av selve turtelleren). Dette gjelder bare dieselversjonene, bensin finnes bare med én utveksling. Når jeg tenker meg om er det litt forskjellige skiver ute og går også (det grønne feltet og "redline" ligger vel litt forskjellig...).
Gorm
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

Syncronaut wrote:
Bjørnar wrote:er det ikke tre fire forskjellige versjoner av instrumenthuset da?
Ikke av huset, men av turtelleren - forskjellen ligger i forskjellig utveksling (det står et lite klistremerke med i=2,XX på baksiden av selve turtelleren). Dette gjelder bare dieselversjonene, bensin finnes bare med én utveksling. Når jeg tenker meg om er det litt forskjellige skiver ute og går også (det grønne feltet og "redline" ligger vel litt forskjellig...).
det var noe sånt jeg mener det var ja... tror jeg har sett noe om dette her inne tidligere.
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

Bjørnar wrote:
Syncronaut wrote:
det var noe sånt jeg mener det var ja... tror jeg har sett noe om dette her inne tidligere.
Eller kanskje i en mail fra meg...? :wink:
Gorm
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

EG vil gjerne ha litt assistanse her... Hvordan finner eg ut hva som passer hvor???
Tage Vedal

T3-fan
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

Forskjellene mellom de ulike modellene ligger delvis i årsmodell (skille i -86, kanskje?), og i utstyr (klima, servo og slikt). Som nevnt i en post lenger opp, forskjeller i størrelse på reimskiver...
Gorm
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

Aha. Donorbilen hadde ikkje servo, men det har min. Nei? For servoen funker og opplegget overflytta fra gamlemotoren. Hmm
Tage Vedal

T3-fan
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

Men har dynamoen på donorbilen og den nye samme str på reimskiva?

De ulike variantene er som følger:
-Bensin
-Diesel til -89
-Diesel fra -89
-Diesel for kjøretøy med klimaanlegg, med klima og servostyring, med hydraulikkpumpe og ekstra dynamo
-Diesel for kjøretøy med servostyring

Alle disse forskjellige dieselvariantene har forskjellig utveksling, og det stemmer jo bra med at avviket ditt varierer ift turtall. Ta en titt bak instrumentet og se hva den lille klisterlappen på baksiden sier om utvekslingsforholdet (i=2,??)...
Gorm
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

sammenlign med utvekslingstallet som står på dynamo...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
TaigAGreEn
-
-

Post by TaigAGreEn »

AHA.. skal sjekke..