Tegninger\yttre mål T3

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Tegninger\yttre mål T3

Post by Syncroeier »

Jeg har tenkt å benytte 3Dmodelleringsprogrammet(solidworks) vi lærer på skolen til å lage meg kufanger til caravellen, og i den sammenheng må jeg ha div mål på fronten så jeg får laget en skisse av hvordan det vil se ut.. jeg lager da hele fronten, og tester div design på den.. :) Har en kontakt som er god på rørbøying og sveis, så det trenger ikke bli så voldsomt dyrt heller..

Jeg kunne jo målt selv, men det er jo mye enklere om det ligger noen tegninger der ute! gjerne av hele bilen også, den er jo så kantete i designet at den er lett å modellere..
SYNCRO
-
-

Re: Tegninger\yttre mål T3

Post by SYNCRO »

Syncroeier wrote:Jeg har tenkt å benytte 3Dmodelleringsprogrammet(solidworks) vi lærer på skolen til å lage meg kufanger til caravellen, og i den sammenheng må jeg ha div mål på fronten så jeg får laget en skisse av hvordan det vil se ut.. jeg lager da hele fronten, og tester div design på den.. :) Har en kontakt som er god på rørbøying og sveis, så det trenger ikke bli så voldsomt dyrt heller..

Jeg kunne jo målt selv, men det er jo mye enklere om det ligger noen tegninger der ute! gjerne av hele bilen også, den er jo så kantete i designet at den er lett å modellere..
Å lage en slik selv og få den GODKJENNT hos biltilsynet kan du glemme.
Har holdt på med dette selv, og da med viltfanger laget hos storprodusent.
Det var ikke enkelt å få dette til da de FORLANGTE typegodkjenning / anbefaling fra Teknologisk Institutt. Jeg ble stoppet av politiet en gang rett før min forrige syncro skulle inn til godkjenning av denne viltfangeren, JODA de synes bilen MED fangeren var svært så fin den, MEN de MÅTTE ha en godkjenning i bilens vognkort hvor det var påført at bilen nå hadde en godkjennt viltfanger. Men om du har god råd så kan du la Teknologisk Institutt teste en slik som du får laget, men da må du ha 2 identiske da den ene blir ødelagt i testen.
Om du ønsker så har jeg tegningene med mål på både bak og frontfanger i rørutgave fra Projekt Zwo. Men det var dette med godkjenningen da.
Eskild
Eskild Serigstad
Maskiningeniør

2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

såppass ja, da kan det jo bli dyrt.. men hvis du gidder å sende over målene til perhusas@online.no hadde jo det vært fint..

Fikk du bot for å ha viltfanger som ikke var godkjennt da? frister jo veldig å lage en, og skru den av ved godkjenningen.. :twisted: evt spille dum ved en eventuell kontroll.. det skal sies at jeg bare har blitt stoppet i kontroll 1 gang på 4,5 år med lappen, så den ene gangen kan jeg spille dum og uvitende.. :)

uansett er jeg intressert i yttre mål på bilen, hvis jeg får laget en OK modell kan jeg jo se hvordan fremtidige modifikasjoner kan se ut.. litt billigere enn å prøve i real life!

Edit: har forresten også tenkt å lage nye støtfangerhjørner til stålfangerne som er litt mer solid enn plast tullet, har brukt opp 3 sånne plasthjørner på å kjøre ned småkratt\trær i skauen! (privat tomt! 8) )

Edit: fant P2 fangern selv..RÅ! http://www.haywood-sullivan.com/vanagon/index.html

Tøff bil!
SYNCRO
-
-

Post by SYNCRO »

Dette er jo også en mulighet....................

http://cgi.ebay.de/VW-BUS-T2-T3-SYNCRO- ... dZViewItem
Eskild Serigstad
Maskiningeniør

2000 Ford Excursion Arctic Truck 315, 7,3 TDI, dailydriveren
Post Reply