har gjort en utbedring på bakluken. benyttet grunning, lakk og klarlakk fra biltema. viser seg at fargen ikke ble helt som planlagt. derfor;
går det greit om jeg pusser litt ned og lakkerer med lakk fra vw, eller må jeg ta alt fra starten av?
(skulle egentlig bare ha grunning hos biltema, men fikk beskjed om at den måtte brukes sammen med deres utbedringslakk som igjen måtte brukes med deres klarlakk. mulig salgstriks, men hyggelig pris i alle fall)
lakkering av bil
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Re: lakkering av bil
Det er vel egentlig bare en måte å finne ut det på, hvis ingen andre har erfaring med å kombinere akkurat disse produktene. Hvis originallakken koker med underlaget så må det jo uansett pusses ned til bunnen igjen. Hvis ikke så er jo alt i orden.
Det finnes vel sannsynligvis ingen biler der den reparasjonslakken til Biltema er 100% match på fargekoden. Jeg har sett på tabellene over hvilke fargekoder hver enkelt biltemafarge skal passe til, og der var det mye forskjellig. For eksempel Mercedes-Benz bornitt metallic, som var ganske vanlig på W124. Den fargen er ganske spesiell, men den var listet opp sammen med diverse vinrøde japsebiler. På en rusten og lurvete gammel bil hvor du vil ha en farge som blir omtrent lik, så fungerer det. Men hvis du faktisk vil ha samme farge som er på bilen, så bør du gå til en merkeforhandler, en billakkerer eller en fargehandel.
Det finnes vel sannsynligvis ingen biler der den reparasjonslakken til Biltema er 100% match på fargekoden. Jeg har sett på tabellene over hvilke fargekoder hver enkelt biltemafarge skal passe til, og der var det mye forskjellig. For eksempel Mercedes-Benz bornitt metallic, som var ganske vanlig på W124. Den fargen er ganske spesiell, men den var listet opp sammen med diverse vinrøde japsebiler. På en rusten og lurvete gammel bil hvor du vil ha en farge som blir omtrent lik, så fungerer det. Men hvis du faktisk vil ha samme farge som er på bilen, så bør du gå til en merkeforhandler, en billakkerer eller en fargehandel.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Re: lakkering av bil
Det skal gå greit med vannbasert lakk men tryggest å isolere med spasialgrunning først.