Skadene som ble påført bilen skjedde i september i fjor, men først i april påtok motparten (svensk bil og sjåfør) seg all skyld og jeg kunne endelig få den lakkert. Er det en utenlandsk bil involvert så er det ikke så enkelt da selskapet deres har en tendens til å trenere og sinke saksgangen da det ikke stilles noen krav til de på når skyldspørsmål skal avgjøres.
Bilen kom tilbake fra lakkering forrige uke, men ikke fått titta skikkelig på den ennå. Nær sagt hele bilen er lakkert, men etter en kjapp titt så ble jeg litt skuffa. Hadde det vært penger fra egen lomme så hadde jeg kjørt den tilbake igen, men siden det er en forsikringssak er jeg litt i tvil. Skal vel egentlig bare være fornøyd med at den er opplakkert og veeeldig mye penere enn før. Alle småbulker og steinsprut er borte etc. Lurer litt på om de ikke er så nøye når det kommer inn en varebil som skal lakkeres etter et forsikringsoppgjør.....
Riper som ikke er sparklet skikkelig men lakkert over, støvkorn i lakk, litt merkelige overganger osv.
Får vaske den skånsomt og grundig en dag det er go' vær og se hva jeg syns da. Mener bare at i bunn og grunn så skal en nylakkert bil være strøken uansett hva slags bil det er og årsak til lakkeringen. Jeg er vel laaangt over snitt pirkete også frykter jeg
Endelig takst og arbeidsrapport skulle være klar litt uti juni, så får vente på den og se den opp imot de bildene jeg tok av hva som var skadene og den første taksten jeg fikk.
Som sagt så vurderer jeg sterkt å selge bilen når den er så pen. Dumt å vente til nye steinsprut, bulker og riper gjør den mer tungsolgt. Blir dog ingen Westfalia i denne runden. Pengene må gå i huset som er under renovering så ender nok opp med kun en bil og da er vel en T4 Caravelle det mest fornuftige. Også her er jeg litt pirkete, men jakten er igang.