Hei, jeg har en bensiner på hånden - men jeg har mest lyst til å ha en dieselbil, ikke minst pga drivstoffkostnadene.
Er det "vrient" å bygge om fra bensin og diesel? (Jeg skjønner at motoren må ut....!) Men hva annet? Hva betaler man for en overhalt dieselmotor?
Ombygging fra bensin til diesel
Ombygging fra bensin til diesel
Hilsen Bjørn O. Aspelund
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
om du ikke har for mange tommeltotter går det greit det.. endel jobb og dertil timer så har du en dieselbil... motorene er ikke dyre...alt fra 2500 til 5000,-. men ligger en annonse på qxl.no hvor de skal selge pakkeløsning på to caravelle diesler for 5000,-
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Jan..
Dieselmotor
Noen anbefaler å bytte tank også...? Hva med girkasse / clutch, passer alt rett på?
Hilsen Bjørn O. Aspelund
-
Rapidspeed
- -

vet ikke hvordan det er med tank men girkassa passer IKKE om hverandre... men etter hva jeg har skjønt selges tankene under ett. dvs at de er like, mulig jeg tar feil men sånn har jeg skjønt det...
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
-
Rapidspeed
- -

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI ... Catg=14594
ville tro dette er en bedre løsning ihvertfall både billigere og enklere... ta begge to selg en i deler og du har sannsynligvis gratis bil...
ville tro dette er en bedre løsning ihvertfall både billigere og enklere... ta begge to selg en i deler og du har sannsynligvis gratis bil...
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
Er litt forskjellige tanker ute og går. Forskjellige stusser. Om det er en 112 hk passer ikke tanken til diesel. Ellers er det jo gløding på diesel, må vel ha annen tenningslås, instrumet med glødelys mm. mener dette er "plug and play" samme ledningsnett bakover, men du trenger kanskje en hel donorbil for å få med alle delene og ikke bare kjøpe en løs motor...
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Dette er mye plugandplay. Hør med T3Thomas. Han har nok litt info til deg. Har sjøl bygd min ifra Diesel til bensin, og jeg vil IKKE gjøre en slik ombygging en gang til. Det er MYE som skal byttes for å få alt korrekt. Litt mindre hvis du driter i detaljene. Jeg ville heller kjøpt en Diesel.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Mener å huske at tanken til turbodiesel og 112i er like, dvs samme dimensjoner på tur og retur tilkobling. Jeg byttet i allefall ikke tank da jeg bygde om motsatt, altså fra TD til bensin på den forrige T3en min....
En annen ting å ta hensyn til er at TD har kraftigere kjøling, derav høyere gulv rundt gearstanga, og skal du modifisere det har du mye sveisearbeid foran deg. Det er kanskje dette postmesteren mener med "å drite i detaljene"
Og forstår jeg deg rett så har du ikke engang kjøpt bensineren ennå, og da må valget være enkelt......kjøp en diesel med en gang hvis det er det du vil ha. (eller kjør bensiner, glis hver gang du gir gass og tenk at det var verd det når du fyller
)
En annen ting å ta hensyn til er at TD har kraftigere kjøling, derav høyere gulv rundt gearstanga, og skal du modifisere det har du mye sveisearbeid foran deg. Det er kanskje dette postmesteren mener med "å drite i detaljene"
Og forstår jeg deg rett så har du ikke engang kjøpt bensineren ennå, og da må valget være enkelt......kjøp en diesel med en gang hvis det er det du vil ha. (eller kjør bensiner, glis hver gang du gir gass og tenk at det var verd det når du fyller
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Blandt annet og det at batterikassa er i motorrom pluss enn masse smådetaljer som alltid dukker opp under byggetiden.
JEG ville kjøpt Diesel med en gang.
Min ble bygget om for jeg vil kun ha automat, og dermed og avhengig av en bil med lavt gulv. Heldigvis var min det så jeg slapp en masse omsveis.
JEG ville kjøpt Diesel med en gang.
Min ble bygget om for jeg vil kun ha automat, og dermed og avhengig av en bil med lavt gulv. Heldigvis var min det så jeg slapp en masse omsveis.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter