Ratt
-
Stjørdal
- -

- Car: Lada Niva
Ratt
Jeg vet det har vært diskutert tidligere, men jeg finner det ikke igjen. Passer Golf 2 ratt rett på min -85 Doka uten modifikasjoner? Eventuelt, hvis jeg kjøper et "gt-ratt" med boss, er det det samme bosset som på Golf 2? Og, er det andre ratt som passer? Dette er det sikkert noen som har forsket på 
Terje Betten
-79 Volvo 242 Nasjonal
-93 Opel Omega
-85 Lada Niva
-79 Volvo 242 Nasjonal
-93 Opel Omega
-85 Lada Niva
-
112wboxer
- -

- Car: Blå 97 2.5tdi gul 2.5tdi høyttak(tidl mesta)
har nettopp montert på en 90mod coach fra en golf 2 (gl, 4 knapper)
men det rekker ikke helt ned til rattstamme, det har annet" innpress"
bøyde opp kopperkontakten for horn, funker bra men har ikke løst
dette med blinklysbryteren ennå....vurderer å få tak i en kon fres slik
at rattet kommer lenger ned...
men det rekker ikke helt ned til rattstamme, det har annet" innpress"
bøyde opp kopperkontakten for horn, funker bra men har ikke løst
dette med blinklysbryteren ennå....vurderer å få tak i en kon fres slik
at rattet kommer lenger ned...
Hvis du legger en skive på ca 6mm mellom rattet og hornringen blir det rett. Vil ikke anbefale å slå det ned.....
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
VAG m flere bruker sprengladning for å løse ut airbag.... det fikk jeg erfare i vinter da sideairbagen løste ut etter ett lite møte med autoværnet. Lukta krutt lenge etterpå...sklepp wrote:Elektronikken må jo kobles opp, viss jeg ikke tar helt feil så ligger det en liten gassflaske inni rattet. Og man trenger bare å koble til 3 ledninger, så skal den funke.. Var sånn på citröen..
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
-
Sunshine
- -

- Car: SOLGT
- Phone: 47886669
No ska eg vel bære innrøm at eg e jo ikke et bilteknisk geni, men det må vel vær en eller fleire sensorer som gjer beskjed om at bagen skal utløses...? Ser ingen grunn tel at sekkerheta e nå bedre sjøl om man har kobla strøm rett i rattet... :idea:
Eller...?
Eller...?
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
-
fooley
- Car: 2000 Audi A4 Avant TDI/ 1996 Transporter 2,4 Combi
Helt riktig. Airbagsystemer har en styrenhet/krash-sensor som vanligvis sitter innenfor dashbord/midtkonsoll som registrerer krafta ved en ev. "bråstopp" som deretter utløser en strømmpuls som igjen antenner eller lager en kjemisk reaksjon som "antenner" gassen som blåser airbagen(e)e opp. (denne gassen er forøverig i faste former som tabletter, og etter antennelse blir til gass på millisekunder) Styrenheten for airbagen(e) kan også styre sideairbagger,beltestrammere, kutting av strømm til bensinpumpe,automatisk tenning av varselblink,opplåsing av ev.låste dører osv.osv.
Så ettermontering av disse systemene vil ikke jeg anbefale, men alt går jo.....
Så ettermontering av disse systemene vil ikke jeg anbefale, men alt går jo.....
-
syncropower
Hei
Vil bare bekrefte det som blir sagt over at Airbagen på biler blir utløst av sensorer på forskjellige steder i bilen. Har plukket en passat 98 mod helt ned og da finner man mange sensorer mm.(obs hvis du starter bilene eller vrir om tenningen når sensorene er koblet av må man på vag for å få disse nullstilt igjen) Det sitter sensorer i flere steder i motorrommet, under fører setene og flere steder.
Airbag i rattet eller sidearbag trenger impulser fra disse sensorer for å utløse seg, dvs at det desverre ikke vil ha noen effekt hvis man bare kobler strøm på rattet. :)
Vil bare bekrefte det som blir sagt over at Airbagen på biler blir utløst av sensorer på forskjellige steder i bilen. Har plukket en passat 98 mod helt ned og da finner man mange sensorer mm.(obs hvis du starter bilene eller vrir om tenningen når sensorene er koblet av må man på vag for å få disse nullstilt igjen) Det sitter sensorer i flere steder i motorrommet, under fører setene og flere steder.
Airbag i rattet eller sidearbag trenger impulser fra disse sensorer for å utløse seg, dvs at det desverre ikke vil ha noen effekt hvis man bare kobler strøm på rattet. :)
Håkon R
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
snodig, hvis det bare er 2 ledninger til rattet, er det trådløs overføring til sensorene??
kan jo godt sitte en kvikksølvbryter i rattet vel?
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"