Har sjekket opp og ned over alt og finner ikkje dekk med knaster som passer på 17"
så eg må nokk krype til korset og bruke vanlige dekk på foreksempel 18"
TRENGER HJELP KOM MED FORSLAG

Dem er 2 cm bredere, og ca 12mm høyere fra felgkanten ut til kjørebanen.runny wrote:Takker... er denne dimensjonen mykkje større enn orginal som er 215 60 17 ?????
Ser det er lite og gå på i front av hjulbuene

Bomma litt med hoderegninga ser jeg... Fin link, benytt denne duTaigAGreEn wrote:http://Www.motormann.no

Da har jeg pratet med selger, bilen min skal komme i uke 45 carunny wrote:Ok hold meg oppdatert på den saken, for da der er veldi intressant på min bil også.... priser og kven som ken jere jobben, og ikkje minst garanti...
Da har selger gitt tilbake mld.. Og han sier at det skal være 10% og 8% laver girutveksling på rokton...Beh wrote:Da har jeg pratet med selger, bilen min skal komme i uke 45 carunny wrote:Ok hold meg oppdatert på den saken, for da der er veldi intressant på min bil også.... priser og kven som ken jere jobben, og ikkje minst garanti...
jeg tok opp det med girutvekslinga, på bilen... han ment at på rockton 140, så var det lavere utveksling enn det er på vanlig transporter,, men var ikke sikker.
jeg skulle få svar.. og anga garantien,så trur han at den er forsatt gjeldene med seikle deler,
det var også noe han skulle finne ut av..

Kanskje fordi han har funnet data for Rockton Expedition, som bare blir levert med 140hk?Beh wrote:Da har selger gitt tilbake mld.. Og han sier at det skal være 10% og 8% laver girutveksling på rokton...
Men han greide bare å få detta bekrefta på 140 hestern,,??

Rikskringkastingen wrote:Har du prøvd å montere 16" hjul på 180-hesteren? Hvis jeg ikke husker feil endret fabrikken fra 17"-bremsene til 16"-bremser fra og med 2013-modell Transporter, også på biler med 180 hk, DSG og 4-Motion. Men Transporter med 3200kg totalvekt har fortsatt de stor bremsene. Jeg tror at Caravelle og Multivan 180 hk har de store bremsene fortsatt, og jeg er ikke helt sikker på hvordan det er med Rockton.
Det ser ut til at Rockton har 3200kg totalvekt som standard, så da har sikkert 180-hesteren de store bremsene som krever 17".runny wrote:Ser på bremsene at det så vidt er klaring til felgen, så her er nåkk store bremser.
Jeg goggla litt, og kom over detta, det er i fra 2009 og det gjaldt t5 med 4MOTION, men om detta gjelder nå vet jeg ikke...Rikskringkastingen wrote:Kanskje fordi han har funnet data for Rockton Expedition, som bare blir levert med 140hk?Beh wrote:Da har selger gitt tilbake mld.. Og han sier at det skal være 10% og 8% laver girutveksling på rokton...
Men han greide bare å få detta bekrefta på 140 hestern,,??
De opplysningene jeg har funnet, tyder på at Rockton kan leveres som varebil med 140hk manuell, 180hk manuell eller 180hk DSG. 30mm heving og diffsperre er standard, men jeg tror disse har samme utveksling som vanlig Transporter. Rockton Expedition leveres som fireseters personbil som standard, men tre ekstra seter kan leveres som tilleggsutstyr. Baksetene sitter på skinner i varerommet. Rockton Expedition leveres bare med 140hk manuell, med heving og diffsperre som på Rockton. I tillegg har den 16" forsterkede sorte stålfelger, terrengdekk, og redusert utveksling. Beskyttelsespakke for understellet kan leveres som tilleggsutstyr på begge modellene. Jeg kan prøve å sjekke litt i delekatalogen når jeg er tilbake på jobb til uka. Jeg bør kunne finne girkassekodene på de forskjellige modellene, og se hva slags drev det skal være i de kassene.