Bilsetetrekk? Erfaringer med Biltema, Jula, Skruvat etc

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Siss35
Car: T4 Caravelle 1993 2.4D

Bilsetetrekk? Erfaringer med Biltema, Jula, Skruvat etc

Post by Siss35 »

Jeg ser at Biltema, Jula og også Skruvat.no fører bilsetetrekk som er Onesize som skal passe de fleste biler. Er det noen som har prøvd noen av disse setetrekken og kan dele sin erfaring? Legg gjerne ved bilder til hvordan det ble seende ut. Vi har nettopp kjøpt en 3 seter til Caravellen får, men denne er i noe gråtoner, mens resten av interiør og seter er Beige. Har søkt litt rundt og sett at noen bruker skreddersydde fra HTS, men dette er ikke aktuelt for vår del. Det er tross alt bare til en enkel familiebil :D

Lurer også forresten på om det er noen som har noe erfaring med bilbelteforlengere? Vi bruker barnesete av typen Cybex Pallastil jentungen vår, og den krever litt lengde av selen. Setet går greit i vår Touran, men i Mitshubishi Colten og i Caravellen, ble selen en anelse for kort.
Siss35

Re: Bilsetetrekk? Erfaringer med Biltema, Jula, Skruvat etc

Post by Siss35 »

Forresten trenger jeg bare å vite om den baksetedelen sitter noenlunde greit på denne typen 3-seter, som er ganske lik på den vi har kjøpt for å sette inn i bilen vår. Alt interiør i bilen vår er beige, men vi funderte på å putte ett sort setetrekk på denne 3-seteren, så matcher den bilstolene til ungene og litt annet interiør i bilen :D
Last edited by Siss35 on 23 Sep 2012, 09:59, edited 1 time in total.
Siss35

Post by Siss35 »

Ingen som har prøvd setetrekk fra Biltema,Bilxtra, Juula, Skruvat, BS Bildeler o.l. på ett slikt baksete? Gubben er skeptisk på at noen av de skal passe, siden dette setet er ganske så bredt. Litt surt å måtte kjøpe for å prøve og, så hadde vært kjekt med noen som hadde prøvd det ut :) Forresten var det feil linka til type sete, er rettet opp nå :)
GilbertG
-
-
Car: T4 Caravelle 9x
Phone: 4fem666262

Post by GilbertG »

Hei,

Jeg har prøvd biltema setetrekkene.
Disse er ganske så generiske. som jeg tror det gjelder for alle ikke modell tilpassede setetrekk.
For "vanlige" biler så er de delt med med en glidelås i midten.
For Caravellene så må det legges inn et mellomstykke (som følger med)
for å forlenge bredden på trekket.

Det vil da være 2 stykk glidelåser som går opp i rygg og sete delen.
Man må kanskje løsne litt i sete ryggen for å få tredd ryggdelen over kanten i toppen av seteryggen.
Huller til nakkestøtte må "kuttes" til før de tres inn.
Huller til nedfelte setebelte låser må kanskje "Kuttes opp" eventuelt bruke glidelås åpninger. (aner ikke siden jeg har ikke samme sete type)
Hos meg så er de skjemmende glidelåsene skjult av noen taktiskt plasserte barnestoler.

Pris vs funksjon så dekker de behovet

Sjekk posene før kjøp om de støtter forlenging/bredden på setene våres.
Gilbert G
98 Caravelle 2,8 VR6 Buss nr.5 LPG Manuell
94 Caravelle 2,4 D Kombi 2+3

12 Nike Flex
Torbo
-
-
Car: T4
Phone: 91144666

Post by Torbo »

Mine Biltematrekk har holdt bra i fire år, men nærmer seg slutten nå. Jeg har separate eter framme og de passet fint. Men tre seter framme vet jeg ikke hvordan eller hva som passer.
Torbo
Siss35

Post by Siss35 »

Noen som har bilder av hvordan de er på?
Siss35

Post by Siss35 »

Siden det virker som de fleste setetrekk ikke er beregnet på slike store seter som i VW Caravelle og dermed ikke har noe særlig til passform (Og de billigste er jo heller ikke spesielt pene), så lurer jeg på å sy ett trekk selv av noe sort møbelstoff. Irriterer meg nemlig litt at den bakerste seteraden er i en helt annen farge en resten av interiøret, og heller ikke matcher det noe særlig :lol: . Tror dog sort møbelstoff skulle matche greit, siden det er enkelte sorte/mørkebrune detaljer i bilen og barnesetene som skal stå i bilen er sorte. :D
Siss35

Post by Siss35 »

Forresten, ingen som har prøvd trekk fra denne e-bay forhandleren sikkert? Trekkene så iallfall ganske fine ut, og sies de skal passe Caravelle..
GilbertG
-
-
Car: T4 Caravelle 9x
Phone: 4fem666262

Post by GilbertG »

Litt synd at disse ikke passer våres Caraveller.
Plymouth Caravelle er ikke helt det samme.

Bilde virker litt shoppet og generisk.
Setetrekk = $28,89 = 165.-NOK => ok pris
Shipping = $59.99 = 340,-NOK => dyr porto

299,-NOK for greit trekk hos Jula eller Biltema, ok pris... ev.lt stoffet kan kanskje syes om og tilpasses.

For min egen del så blir det nok til at jeg må handle inn 2 stk pakker med trekk, for å kle inn setene i våres nyinnkjøpte VR6 (9 seter)
Det blir nok fra Tema eller Jula.
Ungene vil nok herpe de ganske kraftig, sånn at antatt levetiden vil ligge mellom 2-5 år.
Gilbert G
98 Caravelle 2,8 VR6 Buss nr.5 LPG Manuell
94 Caravelle 2,4 D Kombi 2+3

12 Nike Flex
Siss35

Post by Siss35 »

Ja det var en himla dyr frakt :?

Jeg har tenkt å bare kle den nye seterekken, da de orginale setene ser ganske ok ut. Hadde den siste 3-seteren fått seg en skikkelig vask, hadde det nok sett greit ut og, men det matcher jo ikke fargemessig, og jeg er litt fristet av utfodringen ved å prøve å sy selv. Da kan jeg jo sy det akkurrat i samme størrelse som det orginale. De universale trekkene rundtomkring sies jo å ikke passe vår type biler helt max :)

Her blir det nok og en del slitasje på seter da 4 unger nok ikke vil fare så veldig forsiktig med ting :lol:
highline 2001
-
-
Car: transporter t5 2013
Phone: 41313922

Post by highline 2001 »

Hei
Litt gammel tråd, men prøver meg jeg. I og med at bilen bukes både til cross/hest, samt dresskjøring, ser jeg at det er nødvendigt med skikkelige setetrekk, helst delskinn, ala highline. tips til trekk, vet at hts og thorsov har sånne ønskes. vil ha til 2 enkeltsoler med armlene, samt til 2 seter benk, da jeg skifter sete på passasjersida når jeg skal kjøre langt.
Mvh
Arnt Ove Morken
golf gte 2016
Transporter t5 ekslusive 2013 oppjustert
Skoda superb 3u 140hk 2008 oppjustert

x-Passat 130 highline 2001
X-Seat leone cupra r
x-Transporter syncro 2002 151 hk dyser og større turbo
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

-Generisk ?

Hadde stofftrekk foran fra Torshov, satt bra og tok imot juling som ellers ville slitt sund stoffet i seteputa. Bilder i bwgge Tyskerbrakkatrådene.
highline 2001
-
-
Car: transporter t5 2013
Phone: 41313922

Post by highline 2001 »

Mvh
Arnt Ove Morken
golf gte 2016
Transporter t5 ekslusive 2013 oppjustert
Skoda superb 3u 140hk 2008 oppjustert