Hej, alle! Jeg er ny på forumet ser ut som at det er masse info at hente her!
Står og vurderer at kjøpe en 99 transporter kort modell, fjerne seter bak, sette inn skillevegg og få den på grønne skilte.
Noe jeg bør tenke på?
Hvor lett er det at få tak i skillevegg?
passer alle skillevegge fra transporter/caravelle t4?
Du kan ha en personbil registrert for 9 personer, og plukke ut setene slik at det kun er to foran igjen. Og kjøre på hvite skilt. Når bilen er fra 99 er det ikke store utgiften på det...
Skillevegg får du tak i. Det er noe folk kaster når bilene er så gamle. De fleste setter inn seter, og tar ikke ut...
DU får ikke noe tilbake fra staten om du går fra personbil til varebil. Avgiftene er betalt, og det er det...
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
Om du har personbil, har du anledning til å ta ut seter etter behov.
Dersom du har varebil, kan du IKKE sette inn ekstra seter etter behov.
Dersom du har minibuss, (som regel 10seter i denne sammenheng) kan du IKKE ta ut seter etter behov.
Altså, om du har en personbilregistrert caravelle, kan du plukke ut alle seter baki når du trenger lasteplassen. Ikke noe behov for å vise hos BT for dette.
Skal du gå fra to til tre seter foran, eller fra tre til to, skal det noteres i vognkortet. Det skal være en kurrant sak.
Frode sin oppsummering er meget dekkende. Hold deg over 2 seter, og under 10, så kan du gjøre det meste etter at bilen er ferdig godkjent og registrert.
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
Tingen er at jeg ønsker at innrette bilen til camping/turbil med en seng i kryssfiner ++.
Er det tillat at gjøre såne innretninger i en personbil, dvs. ta ut seter og bygge en seng og evt et lite kjøkken?
Dersom du skal gjøre permanente endringer TROR jeg du bør ta en dialog med BT for godkjenning. Men det aller meste er veldig kurant å få til.
De er uansett mest positive så lenge du tar kontakt med de før du starter, så har de mulighet til å komme med sine innvendiger og/eller anbefalinger før noe er påstartet.
Neida det trengs ikke noen spesiell godkjenning. Eneste de (BT) krever er at man setter instalasjonen fast, men ikke fastsveiste fester. Da må man ha godkjenning. Jeg har laget meg benk bake i lasterommet med oppbevaringsrom nede i. Og mulighet til å ha madrasser oppå når vi er på tur. 2 meter lengde blir det.