hullene og slisene hjelper jo på varmen.
og med en bil på nesten 2t trengs det jo litt bremsekraft til og dermed mer varme.
jeg merkte forskjel på bremse effekten ihvertfall.

Jeg har også liknende planer, dyser-tuning-eksos-IC. Estimert 160-170 hk, jeg har blitt fortalt at en ny/god clutch skål tåle 200 hk og nedover.. Så får vi se om det stemmer...Cyberscott wrote:heisann. kjekt prosjekt du har. har du gjort noe med clutchen ell? skal kjøpe meg t4 og justere motor selv og lurer på og kjøpe oppgradert clutch...

Greven wrote:ja. skal bli gøy det.
håper å få det lille ekstra i vinter. så håper på å få bremset den til vårn.

hei. har kjørte med disse bremsene en stund nå. har hatt rolig og aktiv kjøring med de.STOSSEL wrote:Hei, ønsker å høre litt om de bremseskivene etter en stund...sjekk nøye for sprekkdannelse fra hullene.
Har lest om dette da de er gjennomdrillet, og ikke bare litt boret. Dette kan være en svakhet ved aktiv kjøring....

hei.tomas88 wrote:Hvor har du kjøpt senkesette og hva heter det? Fin høyde:)

hei. har ikke fått gjort det enda. er enda flere ting som skal nedi før den er klar får det.2cent wrote:Greven wrote:ja. skal bli gøy det.
håper å få det lille ekstra i vinter. så håper på å få bremset den til vårn.
Har du fått bremset den enda?
2Cent

den er vrid noen grader til høyre.Transa2 wrote:heisannser du har justert dieselpumpa, hvordan gjore du dette?
Asle

om pumpa er vridd, så er det kun justering av innsprøytningstidspunkt, så det ikke råder noen tvil om det! Endrer ikke på mengde diesel i det hele tatt ved det, det er det chip og dyser som gjør.Greven wrote:den er vrid noen grader til høyre.Transa2 wrote:heisannser du har justert dieselpumpa, hvordan gjore du dette?
Asle
dette vil gjøre at den tener enda litt raskere.
med større dyser og chip så får du mata den med mere diesel på kortest mulig tid.
antal grader har jeg ikke i hode er og nå.

det er helt sant ja.Neergård wrote:om pumpa er vridd, så er det kun justering av innsprøytningstidspunkt, så det ikke råder noen tvil om det! Endrer ikke på mengde diesel i det hele tatt ved det, det er det chip og dyser som gjør.Greven wrote:den er vrid noen grader til høyre.Transa2 wrote:heisannser du har justert dieselpumpa, hvordan gjore du dette?
Asle
dette vil gjøre at den tener enda litt raskere.
med større dyser og chip så får du mata den med mere diesel på kortest mulig tid.
antal grader har jeg ikke i hode er og nå.
Uansett bør man ikke justere på pumpa om man ikke er helt klar over hva man gjør, da får man nok ikke start igjen før man har hatt hjelp, eller bilen kan gå som en dass og i nødmodus.
Sent from my iPhone using Tapatalk 2