Hei
Jeg har en Transporter T4 synkro 2003. Varmeaperatvifta har begynt å bli noe ustabil. Plutselig slutter den og fungere, men så kan den fungere igjen neste dag. Har noen ulyder i vifta når den går. Når vifta ikke går, er det like dødt på alle hakk på bryteren. Har hørt noe om at hvis vifta går på øverste hakk er det en motstand eller noe slik som er sundt.
Er det vifta som må byttes eller kan det være noe annet som ikke er i orden?
I tillegg til dette har jeg en diselvarmer som står å blinker i displayet/lyser litt/er mørk lenge. Det hender jeg får stilt inn klokka, men når jeg prøver å sette på varmeren slokner det i displayet igjen.
Bilen har forresten gått ca 240 000 km. Problemet med dieselvarmeren har vært en stund, men vifta her vært ustabil i ca 14 dager. Det kan gå flere dager mellom hver gang vifta ikke fungerer.
Har dette noen sammenheng eller er det to ulike problem?
Noen som har noen gode råd?
Ustabil varmeaperatvifte på T4
-
transportøren
- Car: Transporter T4 2,5tdi synkro lang 2003
Ustabil varmeaperatvifte på T4
Last edited by transportøren on 18 Nov 2012, 21:22, edited 1 time in total.
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Re: Ustabil varmeaperatvifte på T4
Tviler på det er noen sammenheng mellom dem.
Jeg mistenker selve vifta er problemet hos deg, ettersom den er død på alle trinn. Som du nevner vil den gå på høyeste hastighet ved defelt formotstand, evt de 2 eller 3 høyeste.
Kan selvsagt være ledningstrøbbel også men det er vanskelig å si...
Varmeren, har du tidsur på den, er det her du har problemer? Går den som vanlig som kjørevarmer?
mvh Frode Neergård.
sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2
Jeg mistenker selve vifta er problemet hos deg, ettersom den er død på alle trinn. Som du nevner vil den gå på høyeste hastighet ved defelt formotstand, evt de 2 eller 3 høyeste.
Kan selvsagt være ledningstrøbbel også men det er vanskelig å si...
Varmeren, har du tidsur på den, er det her du har problemer? Går den som vanlig som kjørevarmer?
mvh Frode Neergård.
sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
-
transportøren
- Car: Transporter T4 2,5tdi synkro lang 2003
Det er nok tider, uten fjernkontroll. Jeg kan velge mellom tre tider jeg stiller inn selv, eller sette den igang med en gang. Den går i 60min før den stopper.
Det er uret i bilen som er problemet, men den skulle nok hatt en service ellers også vil jeg tro. Den starter ikke under kjøring, hvis jeg ikke trykker på den. Slik den er nå får jeg ikke startet varmeren.
Ganske klønete forklart, men håper du skjønner hvilken type jeg har.
Det er uret i bilen som er problemet, men den skulle nok hatt en service ellers også vil jeg tro. Den starter ikke under kjøring, hvis jeg ikke trykker på den. Slik den er nå får jeg ikke startet varmeren.
Ganske klønete forklart, men håper du skjønner hvilken type jeg har.
Jeg hadde ei vifte som oppførte slik.
Var en stund det hjalp å dunke til den.
Byttet vifta og så var alt såre vel igjen
Var en stund det hjalp å dunke til den.
Byttet vifta og så var alt såre vel igjen
Arild Karlsen
Transporter 2,5 TDI 2001
Caravelle 2002 lang kombi
Transporter 2,5 TDI 2001
Caravelle 2002 lang kombi
-
BirgerL
- Car: 1997-T4 2001 T4 automat 2001 t4 syncro
Det kan være sammenheng mellom de to tingene, på min så stoppet vifta når jeg startet Eberen, og startet igjen når jeg stoppet den.Neergård wrote:Tviler på det er noen sammenheng mellom dem.
Feilen var en sikring på, trur det var 25A, som var gåen, sikringen satt over hovedsikringsboksen.
Birger L...